Til jer bymødre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2010

Mettemus

Stepmom87 skriver:

Vi bor i Fredericia C, og vi har en lille baggård hvor vi kan stille den lille og det virker perfekt, men ellers er det ikke så forfærdeligt hvis barnet skal sove inde.. Når man bor i centrum kommer man meget ud og gå tur med barnevognen så den lille får noget luft..

Kan i se barnevognen fra lejligheden når den står i baggården eller hvordan?

Nu har vi nemlig fundet en lejlighed - med to altaner og en grøn, lukket baggård. Lejligheden er en høj stue (ca. svarende til 1. sal). Det vil sagtens kunne lade sig gøre at have en barnevogn på altanen, men den vender ud mod en vej så der vil sikkert være en del støjgener. Baggården er fuldstændig lukket for andre end dem der bor der, men vi kan ikke se den fra lejligheden. Så nu tænker jeg igen - what to do? Men vi må jo nok prøve os frem når det blir aktuelt og se hvad der virker for os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2010

Mettemus

Rosa skriver:

Vi bor selv i Århus C, uden mulighed for at stille barnevognen ude, men den må godt stå nede i opgangen. Vi har valgt en combivogn så vi bærer kassen med op i lejligheden og lader stellet stå i opgangen.

Vi har bare accepteret at Bassimutten kun sover ude når vi er på ferie eller på besøg hos nogen med terasse/have. Til gengæld kommer vi jo en hel masse ud fordi byen er lige nedenfor trappen, og det opvejer synes vi. Jeg ELSKER at bo så centralt her under min barsel!

Vi har fundet lejlighed nu, og har også valgt at prioritere at bo i centrum. Er fuldstændig sikker på at det blir fantastisk under barslen... men dyrt  Tak for svar, rart at se hvordan andre får det til at fungere i midtbyen.

Anmeld

8. august 2010

Mettemus

Tulipan skriver:

Emil sov ikke ude, kun når vi gik tur. Han sov i sin tremmeseng på sit værelse eller sin lift da han var helt lille.

Fungerede det godt eller som en nødvendig nødløsning? Jeg tænker at vi må prøve os lidt frem og se hvad der virker for os. Ellers har moren nok også godt af en travetur med vognen med jævne mellemrum

Anmeld

8. august 2010

misslea

Mettemus skriver:

Fungerede det godt eller som en nødvendig nødløsning? Jeg tænker at vi må prøve os lidt frem og se hvad der virker for os. Ellers har moren nok også godt af en travetur med vognen med jævne mellemrum

Hejsa...

Vi bor i København i en stor 1. sals lejlighed! Vi får en kæmpe stor altan, som vil blive sat op slut sep/start okt - altså lige omkring min termin! Så det er jo helt perfekt!!

Vi har desuden også en fatastisk dejlig lukket gård som vi har planer om at bruge RIGTIG meget (det gør vi nu i forvejen)....! Når lillepigen skal sove i gården vil vi kunne se hende fra vores lejlighed, og ellers har vi jo self. vores babyalarm tændt!!

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

8. august 2010

Mettemus

misslea skriver:

Hejsa...

Vi bor i København i en stor 1. sals lejlighed! Vi får en kæmpe stor altan, som vil blive sat op slut sep/start okt - altså lige omkring min termin! Så det er jo helt perfekt!!

Vi har desuden også en fatastisk dejlig lukket gård som vi har planer om at bruge RIGTIG meget (det gør vi nu i forvejen)....! Når lillepigen skal sove i gården vil vi kunne se hende fra vores lejlighed, og ellers har vi jo self. vores babyalarm tændt!!

Mange hilsner fra Lea

Det lyder da bare som et super skønt sted, helt perfekt!

Vi har fundet en lejlighed, som vi har set første gang og skal se igen i morgen, hvor vi også skal underskrive lejekontrakt. Der er to små altaner, hvor der godt på den ene vil kunne stå en altanbarnevogn, hvor vi så kan tage kassen med ind, men lade stellet stå. Det er ud til en trafikeret vej, så jeg er lidt i tvivl om, om den lille kunne sove derude. Måske er det bare et vanespørgsmål og hvis den aldrig har prøvet andet, vil det måske fungere?
Der udover er der også en stor, dejlig og lukket gårdhave til. Beboerne i resten af ejendommen som også bruger gården er pensionister eller familier - kun få unge mennesker og ingen skumle typer. Problemet er bare at vi ikke kan se ned i gården fra lejligheden. Det er en stuelejlighed, så det vil tage max et minut at rende derned hvis vi kan høre babyalarmen. Men er i tvivl om, om jeg vil have nerver til det? Måske det også bare er et tilvendingsspørgsmål..

Anmeld

8. august 2010

Stepmom87

Mettemus skriver:

Kan i se barnevognen fra lejligheden når den står i baggården eller hvordan?

Nu har vi nemlig fundet en lejlighed - med to altaner og en grøn, lukket baggård. Lejligheden er en høj stue (ca. svarende til 1. sal). Det vil sagtens kunne lade sig gøre at have en barnevogn på altanen, men den vender ud mod en vej så der vil sikkert være en del støjgener. Baggården er fuldstændig lukket for andre end dem der bor der, men vi kan ikke se den fra lejligheden. Så nu tænker jeg igen - what to do? Men vi må jo nok prøve os frem når det blir aktuelt og se hvad der virker for os.

Nej, vi kan ikke se den, kun hvis vi er i køkkenet.. Men vi har babyalarm tændt derude, og den er meget støj følsom, så vi kan hører hende med det samme.. Og så længe gården er lukket for uvedkommende, genere det mig slet ikke..

Anmeld

8. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Nu har jeg ikke selv børn endnu desværre, men kender flere som bor i Kbh - centrum med små børn.

Flere af dem har valgt, at købe en barnevogn til brug som " 1 vogn" og så købe eller låne en billig/brugt barnevogn som kan stå på altanen, så de ikke skal slæbe op og ned, og ud og ind hele tiden.

Det synes de fleste fungerer optimalt.

Anmeld

8. august 2010

Cris

For mig ville en altan har fungeret som et soveværelset. Jeg har nogle gange puttet mine børn inde i soveværelset og har åbnet vinduet (om vinter) så værelset var køligt (og børnene pakket godt self.) Men for det meste bruger vi vores baggården. Der kunne jeg tage en tur og så parkerer barnevognen under vores vindue og så en baby alarmen. Nogle gange har de vågnet kun efter en halv time og så gik jeg ned og trillede dem igen. Så sov det igen. Meget tit skulle de have sådan nogle ekstra ture. Hvis de havde sovet i en altan ville jeg ikke kunne trille dem på den måde, ligesom når de sover i soveværelset. Så jeg tror ikke, at det ville have været en prioritet med at finde en altan, for mig er meget vigtigere en børnevenlig baggården end en altan (eller helst begge ting hehe) og så er det hyggeligt når de ude at lege med de andre børn.

Anmeld

8. august 2010

Pige2009

Jeg har en altan og der sover Laura hver dag. De små har allerbedst af at sove ude, så det vil jeg da klar anbefale, at bebs som minimum kan på en altan. Vil ikke anbefale at stille bebs i en gård, hvor man ikke så godt kan holde øje...

K.h. Linda

Anmeld

8. august 2010

Cris

Baagøe skriver:

Jeg har en altan og der sover Laura hver dag. De små har allerbedst af at sove ude, så det vil jeg da klar anbefale, at bebs som minimum kan på en altan. Vil ikke anbefale at stille bebs i en gård, hvor man ikke så godt kan holde øje...

K.h. Linda

Self. ikke hvis du bor på 4.Sal. Men hvis man bor i st. eller 1. så er der ingen problem. Det gør de fleste her i vores baggården i hver fald. Der er altid 1 til flere barnevogen foran hver opgang. Også dem der bor på 3. sal, men der ville jeg være lidt for dovn til at komme op og ned af træppen. Jeg stiller babyalarmen som fungerer fint. Hvis der går under 45min så triller jeg en tur med dem så de sover lidt længere. Hvis det går længere end det, så kommer jeg ned en gang i mellem og tjekker (det vil man også gør, hvis man bor i et hus og du sidder ovenpå. Så vil du også gå ned en gang i mellem og tjekke på barnet der sover udenfor) Men jeg må tilstå, at når de har sovet i soveværelset ind i liften (jeg gyngede dem, hvis de vågnede for hurtigt) med vinduer åbnet har de også sovet godt! Jeg lukkede bare døren, så det ikke ville blive for kold i hele lejligheden og så har jeg brugt baby alarmen også. Og self gik jeg ind og tjekkede en gang i mellem. Det er den friske og køligt luft, der gør, at de sover bedre og ikke at de er udenfor. I andre lande hvor man ikke putter babier udenfor putter de også tit børnen ved siden af en vindue, så det ikke bliver for varmt for dem. Jeg har bare åbnet vinduet. Dem jeg kender med børn på 4.sal uden altan har de enten puttet deres børn derhjemme med vinduet åbnet eller har de planlæg deres dag, så de kan tage en lang tur med dem på det tidspunkt, når de skal sove.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.