Til jer bymødre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.039 visninger
23 svar
0 synes godt om
2. august 2010

Mettemus

Min kæreste og jeg skal flytte inden den lille melder sin ankomst og er derfor begyndt at lede efter lejlighed. I den forbindelse er vi selvfølgelig opmærksom på hvilke behov vi har som nystartet familie. Derfor vil jeg spørge jer hvordan i kringler det med at have barnevognen til at stå ude når barnet skal sove til middag - har i altan, terrasse, have eller baggård og hvordan fungerer det for jer?

Vi bor i Århus og vil allerhelst blive i centrum hvis det kan lade sig gøre, men vi er lidt i tvivl om hvor meget plads sådan en lille størrelse skal bruge uden for lejligheden.

Kram
Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

mrsMary

Hvis I har mulighed for at vælge, skal i min. have altan. Grøn gård er langt at fortrække på længere sigt, da intet slår det, at kunne sende barnet ud og lege med nabobørn.

Held og lykke med boligkøb.

Anmeld

2. august 2010

NinaNymannMadsen

vi har en altan som vi bruger når hun skal sove uden for.
vi har dog boet i en lille bitte lejlighed det første halve år af hendes liv næsten. der stod hun ude i gangen, eller lige uden for vinduen hvor vi både kunne se og høre hende.

Anmeld

2. august 2010

Vingummien

Emil sov ikke ude, kun når vi gik tur. Han sov i sin tremmeseng på sit værelse eller sin lift da han var helt lille.

Anmeld

2. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi bor selv i Århus C, uden mulighed for at stille barnevognen ude, men den må godt stå nede i opgangen. Vi har valgt en combivogn så vi bærer kassen med op i lejligheden og lader stellet stå i opgangen.

Vi har bare accepteret at Bassimutten kun sover ude når vi er på ferie eller på besøg hos nogen med terasse/have. Til gengæld kommer vi jo en hel masse ud fordi byen er lige nedenfor trappen, og det opvejer synes vi. Jeg ELSKER at bo så centralt her under min barsel!

Anmeld

2. august 2010

<3

Hvis I kan så køb noget med en altan. Det er guld værd både til at have babyen sovende i bv men også senere som nu hvor om sommeren den er guld værd til at sidde udenfor sammen med kæresten og nyde sommeren i stedet for at lumre indenfor

Anmeld

2. august 2010

Stepmom87

Vi bor i Fredericia C, og vi har en lille baggård hvor vi kan stille den lille og det virker perfekt, men ellers er det ikke så forfærdeligt hvis barnet skal sove inde.. Når man bor i centrum kommer man meget ud og gå tur med barnevognen så den lille får noget luft..

Anmeld

2. august 2010

tinasmor

mrsMary skriver:

Hvis I har mulighed for at vælge, skal i min. have altan. Grøn gård er langt at fortrække på længere sigt, da intet slår det, at kunne sende barnet ud og lege med nabobørn.

Held og lykke med boligkøb.

100 procent enig. Ikke så vigtig når de er helt små, men når de bliver et par år, er det bare så lækkert at have en gård med andre børn som de kan lege med (og måske vokse op med) og dejligt også får mor som skal bruge meget tid med at lege, at der er andre mødre/fædre at sludre med, mens de små render rundt.

Så en lejlighed med lukket gård (hvis der er legeområde endnu bedre)

Anmeld

2. august 2010

Mettemus

Tak for alle jeres svar! En lejlighed med altan er altså stadig nummer et, spørgsmålet er så bare om det kan lade sig gøre.

Men det er ikke nogen katastrofe hvis barnet ikke kan sove ude hver dag? Tænker at en god travetur med barnevognen også lyder som en god ide, men måske ikke lige hver dag...

Anmeld

2. august 2010

line melias mor

da vi flyttede i lejlighed i odense gik vi efter en med altan eller en lejlighed i stuen. jeg nægtede at bo på 3 eller 4 sal  vi fandt en i stuen og havde (har) hende stående ude foran vinduet det er for mig lige så godt som altan når der nu ikke var andre løsninger. håber i finder noget i bliver glade for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.