Belinda83 skriver:
Hejsa. Jeg er selv ansat inden for kommunen og har i 3 år siddet og sørget for at folk/arbejdsgiver fik både sygedagpenge/barseldagpenge.
Jeg kan fortælle dig at du som sådan ik behøver at gøre noget - din arbejdsplads får refusion fra din bopælskommune og der skal de udfylde om de udbetaler din løn og hvis de ikke gør skal de skrive hvilken dato at de ophøre med det - når kommunen har den dato hvor din arbejdsgiver stopper med at udbetale til dig så retter de det selv til i systemet så du automatisk vil få penge fra din kommune :-) Håber det hjalp lidt, men skriv lige hvis det lyder åndsvagt det jeg har skrevet så skal jeg prøve at forklare det bedrer
Det var en stor hjælp og giver mening. Ved godt arbejdsgiveren har fået refusion, fordi det har jeg også fået papirer om. Kommunenen ved også hvornår jeg går på barselsdagpenge, men jeg ved ikke, om jeg nu skal udfylde papirer eller hvordan, men jeg må jo ringe på mandag. Udfra det du skriver, så lyder det som om, at det kører automatisk. JEg vil bare være sikker, så jeg ikke går og venter på at de kommer og så skulle jeg have ansøgt om det...
TAK fordi du skrev
! Stor hjælp!!
Anmeld