Hej tøser,
Jeg håber, at jeg har valgt den rigtige gruppe til denne tråd???
Men jeg har brug for hjælp. Jeg overgår pr. 1/8 til barselsdagpenge og har SLET ikke tænkt over, at jeg måske skulle gøre noget aktivt for at få pengene?? Jeg fatter da lige nada... 
Jeg har ikke kunnet finde andet info end:
DU SKAL GØRE FØLGENDE:
-
Senet tre måneder før forventet fødselstidspunkt skal du som mor informere din arbejdsgiver om det forventede fødselstidspunkt. Senest fire uger før afholdelse af fædreorlov skal du som far informere din arbejdsgiver.
Senest 8 uger efter fødslen skal du give din arbejdsgiver besked om, hvornår arbejdet forventes genoptaget, - hvis ikke du har aftalt en anden frist.
-
Hvis du vælger at udskyde eller forlænge orloven, skal du give kommunen besked. Hvis du har indgået en aftalebaseret udskydelse eller forlængelse med arbejdsgiveren, skal du samtidig fremlægge dokumentation.
-
Du skal også give kommunen besked, hvis du genoptager arbejdet helt eller delvist, eller hvis barnets far også holder orlov. Dette gælder ikke mindst i de tilfælde, hvor arbejdsgiveren udbetaler løn under barsel.
Er der nogen, der ved noget? Og er der mon forskel på private og offentligt ansatte? (Det er der vel nok)
Hielfe bitte!!!!
Anmeld