Køns scan eller md scan ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

normalt kommer du til gennemscanning (MD) i 20. graviditetsuge og scanningen er til for at tjekke barnet efter for misdannelser og handicaps (især hjertesygdomme kan opdages her). Det er ikke sikkert man kan se kønnet og det er heller ikke alle scanningssygeplejersker/jordemødre der VIL se efter kønnet da det IKKE er derfor man får tilbudt MD

Når du kommer til din scanning foreslår jeg at du pænt spørger hende/ham der skal scanne og de vil være venlige at fortælle dig kønnet hvis de kan se det Så kan du sikkert godt overtale dem til at kigge lidt ekstra efter, for de skal alligevel derned og kigge

Ellers må du jo, som du selv skriver, betale dig fra en kønsscanning senere!

Vi fik kønnet på vores datter at vi da jeg va 17+0, fik det bekræftet til gennemscanningen og hver 4. uge resten af graviditeten

Knus Caroline

er det noget du / i har betalt jer til , hver 4 uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

er det noget du / i har betalt jer til , hver 4 uge

nej

Hvis jeg havde skulle betalte ville jeg HELT klart vente til efter gennemscanningen med en eventuel kønsscanning... Og jeg er ikke engang sikker på jeg ville få den lavet

Anmeld

30. juli 2010

Anonym trådstarter

Du skriver "...og hver 4. uge resten af graviditeten " det jeg spørger om i skulle betale til

Anmeld

30. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Du skriver "...og hver 4. uge resten af graviditeten " det jeg spørger om i skulle betale til

og jeg skriver nej...

Vi betalte ikke for en eneste scanning

Anmeld

30. juli 2010

Tina2

Vi fik kønsscanning denne gang i uge 17... Mest for min datters skyld og vi så også en del i 3D så supergod oplevelse:-)

Til MD kunne hun også se kønnet MEN det kunne de ikke ved min søn, så da betalte vi for 3D scanning i uge 26.....

Synes ikke det har været spild af penge med kønsscanning, på sygehuset heroppe må man ikke ha' børn med, så min datter ville ikke kunne komme med til MD. Hun fik rigtig meget ud af at være med til den kønsscanning.....

Vi fik så også 3D i uge 28 (fik samlet pris med rabat på kønsscanning uge 17 og 3D uge 28) og der var både vores søn og datter også med og se:-)

Anmeld

30. juli 2010

businesstigger

Man kan godt være heldig at se kønnet før uge 17 men det er som regel der at klinikkerne giver garanti for at se det eller en ny scanning. Kender mange der i uge 15 har fået kønnet at vide.

Vi har selv lige været til privat scanning for 500 kr. Det var for os ikke for at se kønnet men for at blive beroligede om at alt var som det skulle. At vi så også fik kønnet at vide var da bare en bonus. Men ellers ville jeg vente til MD scanning. Som jeg husker det med min søn var vi til MD scanning i slutningen af uge 18 og der var det altså heller ikke et problem at se kønnet. Så du behøver ikke at vente til uge 20.

Jeg ville umiddelbart råde dig til at vente til MD scanningen og hvis de så der ikke kan se kønnet så kan du jo evt. overveje en kønsscanning.

Anmeld

30. juli 2010

Anonym trådstarter

businesstigger skriver:

Man kan godt være heldig at se kønnet før uge 17 men det er som regel der at klinikkerne giver garanti for at se det eller en ny scanning. Kender mange der i uge 15 har fået kønnet at vide.

Vi har selv lige været til privat scanning for 500 kr. Det var for os ikke for at se kønnet men for at blive beroligede om at alt var som det skulle. At vi så også fik kønnet at vide var da bare en bonus. Men ellers ville jeg vente til MD scanning. Som jeg husker det med min søn var vi til MD scanning i slutningen af uge 18 og der var det altså heller ikke et problem at se kønnet. Så du behøver ikke at vente til uge 20.

Jeg ville umiddelbart råde dig til at vente til MD scanningen og hvis de så der ikke kan se kønnet så kan du jo evt. overveje en kønsscanning.

Det er meget rart med råd når man er fuldstændig ny og ingen veninder har at spørger om som har født.

Tak

Anmeld

31. juli 2010

misslea

Anonym skriver:

køns scan kan først ses fra fulde 17+0, men en md scan kommer man til fra 20+0 ? Er det så ikke dumt at betale sig til en køns scan ( 900 kr ) når man kan vente de 2ugers tid .
Der står også på hjemmesiden jeg har søgt info på at det er bedst at vente når man nærmer sig de 20+0 for at se køn .

hvor "sent" kan man komme til MD scan ?
hvornår fik i svar på jeres (køn) ?

Hejsa.... :-)

Vi betalte 800 kr for en gennemscanning/kønsscanning da jeg var 18+5 henne! Vi skulle til MD scanning i 21+, men ville gerne være 100 procent sikre på at få kønnet at vide!!

Det er imidlertid de ALLER bedste 800 kr, vi har givet ud under graviditeten!!! Vi blev scannet i over 45 min, alt blev gennemgået, fortalt og forklaret, og der var OCEANER af tid til spørgsmål og svar

Scanningsjordemoderen var ikke i tvivl om, at det var/er en pige vi venter!!!

Vi fik en dvd med hjem med HELE scanningen på samt udprintede billeder og ca. 50 billeder på en cd-rom!!! SUPER FEDT!!!

Da vi et par uger efter var til MD på hospitalet tog selve scanningen ca. 15 min. Det hele gik megegt hurtigt, og sygeplejersken kunne/ville ikke fortælle kønnet (vi sagde ikke på forhånd at vi kendte kønnet)!!! Da vi gik derinde fra, var vi begge MEGET lykkelige over, at vi havde fået en privat scanning

Det er jo meget individuelt, hvorvidt man mener, at det er spild af penge eller ej, men vi var i hvert fald MEGET tilfredse!! For ja - man skal jo huske, at man på hospitalet skal tjekke om alt e rok med baby og ikke andet... så der er altså ikke nødvendigvis nogen ekstra service... det har de simpelthen ikke tid til!!!

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

31. juli 2010

DianaMalou

jeg ville vide kønnet da jeg var til MD scanning men det var ikke muligt for baby lå så man intet kunne se så jeg var nød til at købe mig til en 3D scanning så fik først at vide det blev ik pige i uge 26 .

Anmeld

31. juli 2010

LinLin

Jeg kunne ikke vente; vi var til kønsscanning da jeg var 16+5 (og MD da jeg var 20+1)

Ved ikke hvor du bor, men vi fik bare lavet en 2d kønsscanning - den kostede 500 kr...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.