Køns scan eller md scan ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.613 visninger
24 svar
0 synes godt om
30. juli 2010

Anonym trådstarter

køns scan kan først ses fra fulde 17+0, men en md scan kommer man til fra 20+0 ? Er det så ikke dumt at betale sig til en køns scan ( 900 kr ) når man kan vente de 2ugers tid .
Der står også på hjemmesiden jeg har søgt info på at det er bedst at vente når man nærmer sig de 20+0 for at se køn .

hvor "sent" kan man komme til MD scan ?
hvornår fik i svar på jeres (køn) ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

sofie85

Anonym skriver:

køns scan kan først ses fra fulde 17+0, men en md scan kommer man til fra 20+0 ? Er det så ikke dumt at betale sig til en køns scan ( 900 kr ) når man kan vente de 2ugers tid .
Der står også på hjemmesiden jeg har søgt info på at det er bedst at vente når man nærmer sig de 20+0 for at se køn .

Jeg fik en MD i uge 19 og fik svar på kønnet Så synes det er dumt at få en kønsscanning..

Så hellere få en 3D scanning lidt senere henne, selvom det selfølgelig er lidt dyrere

Anmeld

30. juli 2010

Anonym trådstarter

hvis det er de ca2ugers vente tid kan jeg godt vente, brænde for at få det afvide

Anmeld

30. juli 2010

Kløver

Anonym skriver:

nu vil vi ikke vide kønnet, og skal selv have en ekstra scanning i uge 16 (betaler selv) hvor kæresten og mine søskende kommer med, men hvis man vil have en desideret kønsscanning, og kan vente til MD kan man jo gøre det, men jeg ved ikke om der er forskel på kønsscanningen og md scanningen, for md scanning bliver vist kun udført i ultralyd, hvor jeg mener at kønsscanningen vist bliver i 3D

Men tror det er meget op til en selv, men skulle vi vide kønnet, ville jeg nok hellere høre det til MD, og så få en 3d scanning senere hvor kønnet bliver beskræftiget

Anmeld

30. juli 2010

Margorie

Jeg var til md scanning 19+6 i første graviditet- de kunne ikke se kønnet.. (men jeg fik en dejlig pige der nu er 2 år <3

I denne graviditet var jeg til md scan 20+0 og de kunne endnu engang ikke fortælle kønnet- der var ikke tid til at kigge efter det sagde scannings damen..
Så her ville en køns scanning bestemt være pengene værd- hvis ikke jeg var så nærrig

Anmeld

30. juli 2010

K&S

Anonym skriver:

Hejsa

Det er ikke sikkert, de kan se det til MD-scanningen - det er jo heller ikke det, scanningen er til for, den bliver jo tilbudt for at tjekke om barnet har det godt - så det er jo kun en sidegevinst, hvis de kan se kønnet...!

Katja

Anmeld

30. juli 2010

Anonym trådstarter

Får jeg det ikke afvide til MD scan betaler jeg mig også til det.
For jeg jeg VIL som skrevet tidliger have det afvide.
Men mener bare at hvis man alligeevl kan få det afvide til MD scan kan jeg ligeså godt vente

Anmeld

30. juli 2010

Kløver

Anonym skriver:

Får jeg det ikke afvide til MD scan betaler jeg mig også til det.
For jeg jeg VIL som skrevet tidliger have det afvide.
Men mener bare at hvis man alligeevl kan få det afvide til MD scan kan jeg ligeså godt vente

ja, men så er det jo bare det du gør 

Anmeld

30. juli 2010

Anonym trådstarter

Er der slet ikke nogen der ved hvilke uge man kommer til md scan i ?

Anmeld

30. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

normalt kommer du til gennemscanning (MD) i 20. graviditetsuge og scanningen er til for at tjekke barnet efter for misdannelser og handicaps (især hjertesygdomme kan opdages her). Det er ikke sikkert man kan se kønnet og det er heller ikke alle scanningssygeplejersker/jordemødre der VIL se efter kønnet da det IKKE er derfor man får tilbudt MD

Når du kommer til din scanning foreslår jeg at du pænt spørger hende/ham der skal scanne og de vil være venlige at fortælle dig kønnet hvis de kan se det Så kan du sikkert godt overtale dem til at kigge lidt ekstra efter, for de skal alligevel derned og kigge

Ellers må du jo, som du selv skriver, betale dig fra en kønsscanning senere!

Vi fik kønnet på vores datter at vi da jeg va 17+0, fik det bekræftet til gennemscanningen og hver 4. uge resten af graviditeten

Knus Caroline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.