Er her nogle som har hamster eller marsvin ? :b

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

Maja_4000

Jer som har haft marsvin ; er det bedst at have to sammen ? Eller har de det fint nok alene ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

LinLin

Jeg har haft marvin og synes det er rigtigt søde og nemme at gøre tamme men det der med rengøring synes jeg altså var temmeligt træls - de sviner meget synes jeg.

Vil hellere anbefale dig ørkenrotter. Nysgerrige, søde og ekstremt nemme!

Anmeld

30. juli 2010

LinLin

Jer som har haft marsvin ; er det bedst at have to sammen ? Eller har de det fint nok alene ?

Jeg synes det var nemmest at gøre den tam jeg havde alene (har haft af to omgange; først en og 10 år senere to sammen) Men de har det bedst i flok (så vidt jeg husker )

Anmeld

30. juli 2010

Maja_4000

Mor til David skriver:

Jeg har haft marvin og synes det er rigtigt søde og nemme at gøre tamme men det der med rengøring synes jeg altså var temmeligt træls - de sviner meget synes jeg.

Vil hellere anbefale dig ørkenrotter. Nysgerrige, søde og ekstremt nemme!

Ørkenrotte ? Dét havde jeg slet ikke overvejet :p

Skal de ikke have et stort bur ? Og kan de gå alene ?

Anmeld

30. juli 2010

LinLin

Maja_4000 skriver:

Ørkenrotte ? Dét havde jeg slet ikke overvejet :p

Skal de ikke have et stort bur ? Og kan de gå alene ?

Jeg har to (søstre) i et akvarium på 60x40. De kan godt lide at grave, så det er nemmest med sådan et - husk net i toppen

Jeg skifter deres "bur" hver 3. uge ca, for de tisser så lidt at det ikke er nødvendigt før

Med mindre man køber to der har gået sammen fra de blev født, kan man kun have een - ellers vil de slås - både hanner og hunner... Jeg var i øvrigt så "heldig" at min den ene var gravid, så vi prøvede også lige at få unger det var meget sjovt - specielt når man kunne aflevere dem der hvor de var købt!

Anmeld

30. juli 2010

Maja_4000

Mor til David skriver:

Jeg har to (søstre) i et akvarium på 60x40. De kan godt lide at grave, så det er nemmest med sådan et - husk net i toppen

Jeg skifter deres "bur" hver 3. uge ca, for de tisser så lidt at det ikke er nødvendigt før

Med mindre man køber to der har gået sammen fra de blev født, kan man kun have een - ellers vil de slås - både hanner og hunner... Jeg var i øvrigt så "heldig" at min den ene var gravid, så vi prøvede også lige at få unger det var meget sjovt - specielt når man kunne aflevere dem der hvor de var købt!

Men er det et kæledyr ? Altså bliver de tamme nok til at man kan sidde og kæle sådan "rigtigt" med dem ? :b

Anmeld

30. juli 2010

LinLin

Maja_4000 skriver:

Men er det et kæledyr ? Altså bliver de tamme nok til at man kan sidde og kæle sådan "rigtigt" med dem ? :b

Ikke som en kat Og et marsvin og er også mere sådan et hyggedyr end en ørkenrotte er, men de vil gerne op og "flygter" ikke, når man stikker hånden ned til dem

Anmeld

30. juli 2010

Moma

maiken81 skriver:

Vi har marsvin herhjemme og den er bare så social. Vi har den rigtig meget ude og nusser med den og tit når ungerne er kommet i seng om aftenen ligger den på et håndklæde ved siden af mig og ser tv.

Den kalder også når den gerne vil have selskab eller mener den er sulten :-)

Kan kun anbefale marsvin

Hilsen maiken

Helt enig.

Vores marsvin er også bare så kælen og social, så det kan helt klart anbefales at købe et marsvin. 

Anmeld

30. juli 2010

Moma

Husk at ørkenrotter formerer sig med lynets hast 

Anmeld

30. juli 2010

SHERO

SÅ vil jeg lige være rasmus modsat og sige hamster :-D Leder selv med lys og lygte efter et guld hamster, men de er åbenbart gået af mode...

Jeg synes hamstre er meget sjovere, og super gode til at aktivere sig selv... Synes det er så hyggeligt når de kravler rundt på en... :-) Personligt synes jeg marsvin er kedelige... de sidder bare og miver (eller hvad man kan kalde det de siger) :-D Har haft begge dele men har bare elsket elsket mine hamstre... Men det SKAL være et guldhamster for de er noget størrer end de der små grå nogen... :-D

Ellers kunne en dego måske være en idé, de er i hvert fald sjove :-)?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.