Er her nogle som har hamster eller marsvin ? :b

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.333 visninger
23 svar
0 synes godt om
30. juli 2010

Maja_4000

Som nogle måske har læst , har jeg været nødt til at skille mig af med min elskede kat ! :'/
Men jeg savner SÅ meget at have en at "snakke" med herhjemme når kæresten er på arbejde , til fodbold osv. .. Synes der er mange alene timer ..

Jeg tænkte derfor på om vi skulle købe en hamster eller et marsvin .. Det SKAL være et dyr i bur , og jeg kan ikke lide fugle :p Og jeg synes en kanin fylder for meget ;o 

Men er her nogen som har erfaring med enten marsvin eller hamster ? Og kan en hamster læres at være vågen om dagen ? :b

- Maja , som savner et kæledyr !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

TbCp

Maja_4000 skriver:

Som nogle måske har læst , har jeg været nødt til at skille mig af med min elskede kat ! :'/
Men jeg savner SÅ meget at have en at "snakke" med herhjemme når kæresten er på arbejde , til fodbold osv. .. Synes der er mange alene timer ..

Jeg tænkte derfor på om vi skulle købe en hamster eller et marsvin .. Det SKAL være et dyr i bur , og jeg kan ikke lide fugle :p Og jeg synes en kanin fylder for meget ;o 

Men er her nogen som har erfaring med enten marsvin eller hamster ? Og kan en hamster læres at være vågen om dagen ? :b

Jeg har marsvin.... de er bare sådan nogle dejlige dyr!

Hamster har jeg også haft, men synes ikke det er et dyr man sådan kan sidde og nusse med som man kan med marsvin

Anmeld

30. juli 2010

Nadia&Daniel

Maja_4000 skriver:

Har ikke hamster eller marsvin - men er nysgerrig over hvorfor du måtte af med din kat?? vist man må spørge??

Anmeld

30. juli 2010

Maja_4000

Nadia&Daniel skriver:

Har ikke hamster eller marsvin - men er nysgerrig over hvorfor du måtte af med din kat?? vist man må spørge??

Det må du gerne (:

Der blev lavet nye regler hvor jeg bor , så han måtte ikke komme ud mere .. Vi syndes det var synd at holde ham inde , når han var blevet udekat nu ..

Så min kærestes moster har fået ham .. Det er vildt hårdt ! Tuder fandme hver dag .. Han var jo mit lille barn :'/ Men jeg kan heldigvis besøge ham , når jeg engang får mod på det (:

Anmeld

30. juli 2010

Maja_4000

Nadia&Daniel skriver:

Det må du gerne (:

Der blev lavet nye regler hvor jeg bor , så han måtte ikke komme ud mere .. Vi syndes det var synd at holde ham inde , når han var blevet udekat nu ..

Så min kærestes moster har fået ham .. Det er vildt hårdt ! Tuder fandme hver dag .. Han var jo mit lille barn :'/ Men jeg kan heldigvis besøge ham , når jeg engang får mod på det (:

Anmeld

30. juli 2010

Nadia&Daniel

Maja_4000 skriver:

Det må du gerne (:

Det er nemlig fordi, vi var ude og kigge på lej-lejlighed forleden, og den var tæt på perfekt (rummerne måtte godt lige have været anderledes opdelt - men alt kan jo ikke være perfekt), og det eneste som fik os til at sige nej til denne var: at vi IKKE måtte have vores kat på 2 år med (eller andre husdyr)- det må man åbenbart ikke i de fleste af HOMEs udlejnings-lejligheder.. Og selvom jeg nogle gange bander over katten (min mand fik hende 3 uger før han mødte mig), så fik det tårene frem i mine øjne, da valgt stod mellem ny lejlighed eller vores dejlige kat.

Og jeg ved, at jeg vil ikke kunne klare min barsel uden at have lidt selskab, når manden er på job (han arbejder de der 40/45+ om ugen) og så har han fodbold oveni i fritiden..

Anmeld

30. juli 2010

Maja_4000

Nadia&Daniel skriver:

Det er nemlig fordi, vi var ude og kigge på lej-lejlighed forleden, og den var tæt på perfekt (rummerne måtte godt lige have været anderledes opdelt - men alt kan jo ikke være perfekt), og det eneste som fik os til at sige nej til denne var: at vi IKKE måtte have vores kat på 2 år med (eller andre husdyr)- det må man åbenbart ikke i de fleste af HOMEs udlejnings-lejligheder.. Og selvom jeg nogle gange bander over katten (min mand fik hende 3 uger før han mødte mig), så fik det tårene frem i mine øjne, da valgt stod mellem ny lejlighed eller vores dejlige kat.

Og jeg ved, at jeg vil ikke kunne klare min barsel uden at have lidt selskab, når manden er på job (han arbejder de der 40/45+ om ugen) og så har han fodbold oveni i fritiden..

Jeg bandede også tit over vores :b Mest efter vi blev nødt til at holde ham inde .. Men det er sgu hårdt alligevel .. ALT minder mig bare om ham .. Og så hjælper det jo nok heller ikke , at jeg er gravid og føler mit "barn" er blevet taget :b

Men vi leder også efter lejlighed .. Det gør det lidt nemmere nu .. Men jeg ville sgu hellere have beholdt ham og så ventet lidt længere ! 

Anmeld

30. juli 2010

maiken81

Vi har marsvin herhjemme og den er bare så social. Vi har den rigtig meget ude og nusser med den og tit når ungerne er kommet i seng om aftenen ligger den på et håndklæde ved siden af mig og ser tv.

Den kalder også når den gerne vil have selskab eller mener den er sulten :-)

Kan kun anbefale marsvin

Hilsen maiken

Anmeld

30. juli 2010

louisevl

Jeg har haft flere marsvin og ville denne gang prøve at få et hamster...Det dummeste jeg nogensinde har gjort..Du får slet ikke et forhold til et hamster som du gør til et marsvin. Ville klart anbefale dig et marsvin, da de bare kan blive meget tamme og der er mulighed for at få et rigtigt forhold til dem.

Åh savner mine marsvin nu, de lever desværre ikke for evigt...

Anmeld

30. juli 2010

Tina2

Vil også anbefale marsvin.... Har haft begge dele og hamstre er faktisk ret kedelige dyr.... Sover dagen lang og raserer om natten.....

Vi havde selv to marsvin, men måtte af med dem da Milas ikke kunne tåle dem. Nu har vi så to katte :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.