kan man frabede sig ?! :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

Mikkel's mor <3

Tina2 skriver:

Tror bestemt sagtens du kan frabede sig at de kommer ind....

Til Filucas fødsel var der bare JM og så kom der en assistent tilsidst og hjalp....

Ved Milas' fødsel var det også bare JM, og så havde vi min veninde med som er uddannet doula og læser til JM med:-)

okay mange tak for svar det håber jeg så på.. men kommer de alligevel må vi tage det med   jeg dør jo nok ikke af det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Dansker i England

Ved ikke hvordan det foregår i Dk, men herovre spørger jordemoderen om man vil have studerende til at overvære fødslen, og jeg tror, hun sagde, at ca 50% siger ja.
Jeg havde ingen med, da jeg ikke føler mig bekvem med så mange mennesker omkring mig, når jeg ikke har så meget tøj på.

Anmeld

30. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

det er helt op til dig om der må være studerende til stede, men for din egen skyld kan det måske være rart at sige "nej tak" på forhånd så du slipper for en evt. ubehagelig situation når du ligger midt i presseveerne

Jeg har hørt fra mange at det er utroligt rart med en jordemoderstuderende da de tit bliver på stuen under hele forløbet, er rigtig gode til at støtte og heppe og give en evt. fødselspartner et lille break Ellers plejer jordemødrene jo at have gang i mere end én fødsel ad gangen og er derfor ikke altid på stuen.

Jeg fik selv kejsersnit (grundet uk), så jeg har ikke selv haft problematikken med ved at hvis jeg (forhåbentlig) føder vaginalt næste gang vil jeg sige ok til én jordemoderstuderende, men at hun IKKE må tage imod barnet

Men altså.. det er helt op til dig hvem der skal være på stuen, medmindre der er noget som skal overvåges og der derfor kommer læger, anæstesi og børnelæger!

Anmeld

30. juli 2010

Margorie

Jeg blev ikke spurgt der kom bare en ung pige ind sammen med jordmoderen..
Pigen var tilgengæld rigtig sød, og knap så skræmmende fordi hun jo var på min alder næsten og jordmoderen var en gammel sur ko, der konstant fortalte mig om alle de ting der kunne gå galt ved en fødsel?! Fedt når man først er igang. NOT!

Anmeld

30. juli 2010

2721

Jeg ved ikke om jeg bare var utrolig uheldig, men jeg havde 4 jordmødre i alt, den ene var der en studerende med og da jeg sagde jeg ikke ønskede hendes tilstedeværelse, da det gjorde mig utilpas, blev det ikke godt modtaget, det endte med at hun blev, men dog ikke stod så hun kunne se mig mellem benene.

En af de andre havde en lægestuderende med og igen sagde jeg at jeg ikke ønskede hun var der og det blev ignorede blankt.

Men som skrevet var jeg nok bare meget uheldig. men kan da også være de er ekstra forstående hvis du siger du kender personen.

Knus

Anmeld

30. juli 2010

Frøken Sørensen

Du kan sagtens frabede dig det tror jeg... Ved min fødsel var der JDM... Men jeg lå længe så nåede at have en 3-4 stykker. Til sidst i fødslen var der 7-8 mennesker pga af besvær.
Men man tænker altså ikke over hvor mange der er når man først ligger der og skal føde... Så længe folk er søde

Anmeld

30. juli 2010

Slettet

Jennifer skriver:

læste i en anden debat at der kom sosu'er altså ass. elever med ind til ens fødsel..  er det noget man kan frabede sig ?!
har nemlig 4-5 veninder der er i praktik på sygehuset når jeg har termin.
hvor mange mennesker var der ved jeres fødsler ?

Altså du vil jo til enhver tid kunne frabede dig folk/ansatte du kender privat...

Anmeld

30. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Da jeg fødte min datter var der MANGE på stuen..

Min mand selfølgelig

Jordemoderen

Sygeplejeske

Læge

og 3 studerende (blev spurgt om det var okay de var der)

Da jeg fik min søn (lyn fødsel) var der

min mand

jordemoder

sygeplejeske

Så tror sagtens du kan sige nej tak

Anmeld

30. juli 2010

Mikkel's mor <3

Mange tak for svar alle sammen
tror jeg frabeder mig at mine veninder kommer ind. men dem jeg ikke kender privat skal være velkommene

igen mange tak for svar.

Anmeld

30. juli 2010

Bondepigen

Jennifer skriver:

læste i en anden debat at der kom sosu'er altså ass. elever med ind til ens fødsel..  er det noget man kan frabede sig ?!
har nemlig 4-5 veninder der er i praktik på sygehuset når jeg har termin.
hvor mange mennesker var der ved jeres fødsler ?

Det kan man sagtens. Min niece arbejder på fødegangen, og jeg var ikke lige interesseret i at hun skulle være til stede. Det skrev de i papirerne, og så skulle jeg osse lige selv sige det ved ankomsten (for en sikkerheds skyld)...

Under fødslen ville jeg helt sikkert være ligeglad, men det er ikke sikkert jeg ville være det bagefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.