Ej, kan slet ikke komme mig over hvordan der er nogle der opføre sig i forbindelse med at de skal have børn.
Synes ikke du skal invitere andre med til fødslen end dem du selv har lyst til(læs ikke eks+ny kæreste) tror du har så meget andet at tænke på under fødslen at du bliver nødt til bare at have fred fra dem.
Synes også du skal vente til at du er kommet hjem med at give besked om at baby er kommet, bare så du har ro omkring dig den første tid(ved selv hvor vigtigt det er, jeg var meget stresset omkring fødseln, og endte med ikke at kunne amme, fordi jeg ikke havde nok ro og fik slappet nok af)
På sygehuset får du efter fødselen nogle papirer du skal udfylde og sende ind til din kirke, inden for 14 dage, de giver vidre besked til statsamtet, hvis du ikke har skrevet 2 forældre på, til at tage ansvaret. Du skal selvfølgelig opgive at du ved hvem faren er andet er ulovligt.
Men han vil få besked fra statsamtet når du har født, hvis ikke han står til at have forældremyndighed.
Kan læse at mange er imod brugen af stats amtet... Jeg er klart for. Lige meget om man sagtens kan enes eller er totalt uvenner.
Hvis man godt kan enes, komme man til et møde aftaler hvornår der skal være samvær, er begge enige så er reglerne sådan. Så står man ikke et ½år efter og så vil en ny kæreste blande sig og have mere samvær, for så er reglerne dem man har lavet og aftalt med statsamtet= færre diskutioner.
Så synes du skal kræve at han går gennem statsamtet for at se sin søn, ikke fordi du vil nægte ham det, men for at i fra start kan få helt klare regler.
Håber at du finder en fornuftig løsning med din eks.
Anmeld