Plukkeveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

VNB

NR3ønskebarn skriver:

Ok Ja så kan jeg godt forstå du har lidt svært ved at vide det eller ej Men som sagt, så må du jo bare spørge dig frem enten hos din læge eller din jordemoder

Knus Sussie 24+3

ja det er ikk nemt ihvertald at vide hvad der er hvad når man aldrig har mærket noget af det før. Dog er jeg slet ikke i tvivl om hvornår det er babys spark jeg mærker, og der er vel også det vigtigste. Så vil jeg da imellemtiden bare nyde at jeg ikke mærker noget videre til de underlige plukkeveer hihi

mange tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Dansker I Holland

VNB skriver:

ja det er ikk nemt ihvertald at vide hvad der er hvad når man aldrig har mærket noget af det før. Dog er jeg slet ikke i tvivl om hvornår det er babys spark jeg mærker, og der er vel også det vigtigste. Så vil jeg da imellemtiden bare nyde at jeg ikke mærker noget videre til de underlige plukkeveer hihi

mange tak for svar

Hehe selv tak Smiler... Og ja babys spark er det bedste

Anmeld

29. juli 2010

VNB

Tjuhl skriver:

du kan sagtens undgå at lægge mærke til dem, jeg blev først klar over, at jeg har haft plukkeveer i lørdags, da jeg talte med jordmoderen på fødegangen min mave er bare hård nogle gange og jeg har egentlig hele tiden troet det var fordi jeg havde ædt for meget og var overmæt, men det er altså højst sandsynlig plukkeveer jeg har haft dér. udover at min mave blir som sten, så kan jeg overhovedet ikke mærke dem

jamen det lyder lidt ligesom det jeg oplever  jeg troede at maven blev lidt ekstra hård fordi at blæren måske var fyldt og derfor skubbede på, eller at man som du siger måske var lidt rigelig mæt  eller når babyen vender sig rundt derinde.

men måsker er det da nok nogle meget milde plukkeveer jeg mærker der så...

er det bare min mave der er underlig når jeg synes den føles lidt hårdt og spændstig sådan nærmest 24-7???  altså det gør slet ikke ondt, men mit skind er da ret spændt ud synes jeg...

Håber at alting går godt? nu hvor de nævner at have talt med FG?

knus

Anmeld

29. juli 2010

oo

VNB skriver:

jamen det lyder lidt ligesom det jeg oplever  jeg troede at maven blev lidt ekstra hård fordi at blæren måske var fyldt og derfor skubbede på, eller at man som du siger måske var lidt rigelig mæt  eller når babyen vender sig rundt derinde.

men måsker er det da nok nogle meget milde plukkeveer jeg mærker der så...

er det bare min mave der er underlig når jeg synes den føles lidt hårdt og spændstig sådan nærmest 24-7???  altså det gør slet ikke ondt, men mit skind er da ret spændt ud synes jeg...

Håber at alting går godt? nu hvor de nævner at have talt med FG?

knus

jo alting går godt, jeg havde en blødning i fredags og var til tjek om lørdagen (fuldstændig opløst i tårer), men alt var godt og jeg havde "bare" blærebetændelse og svamp

altså...selve mit maveskind føles også temmelig strakt, det har det gjort i et godt stykke tid. jeg havde jo arene fra GUL operationen og de begyndte allerede at gøre RET ondt omkring MD scanningstidspunktet, så siden da har Søren smurt maven med mavecreme fra matas (fordi vi lige faldt over den og den koste 40 kr, men man kan vist også bruge olivenolie) og især arene...dem kan jeg ikke se længere det letter meget, synes jeg, at huden lige får en omgang fed creme, og selvom det godt kan føles liiiiidt brækagtigt at blive masseret på maven IMENS det foregår, så synes jeg at jeg bagefter er så dejlig afslappet. så bare få gang i Mogens

Anmeld

29. juli 2010

sofie85

VNB skriver:

jeg er i 22 uge, så ja de kan da komme når som helst kan jeg forstå  tror ikke jeg har oplevet det endnu, men synes da at min mave godt kan blive hård og spænde lidt, dog synes jeg den er ret spændstig hele tiden, så har rigtig svært ved at vide hvornår en evt plukkeve kunne være der...  og føler på igen måde smerter.

Jeg har det faktisk på samme måde

Troede bare at plukveer også gjorde ondt

Anmeld

29. juli 2010

Lillefe

Hvordan føles de?

og hvornår kan man forvente at begynde at mærke noget til dem?

Hvad gør de godt/skidt for?

Aner ikke om jeg har haft nogle endnu... kan man undgå at ligge mærke til dem? Håber nogle kan hjælpe en nysgerrig 1 gangs gravid 

Du behøvedes ikke at kunne mærke nogen.. fik ikke nogen  min 1 graviditet men denne gang har jeg ca. en gang hver anden dag en plukve. Jeg vil udmiddelbart beskrive det som.. det føltes som om maven bliver spændt ud agtigt..jeg har dog kun haft det den sidste måned vil jeg tro..

Mvh Merethe

Anmeld

29. juli 2010

VNB

Tjuhl skriver:

jo alting går godt, jeg havde en blødning i fredags og var til tjek om lørdagen (fuldstændig opløst i tårer), men alt var godt og jeg havde "bare" blærebetændelse og svamp

altså...selve mit maveskind føles også temmelig strakt, det har det gjort i et godt stykke tid. jeg havde jo arene fra GUL operationen og de begyndte allerede at gøre RET ondt omkring MD scanningstidspunktet, så siden da har Søren smurt maven med mavecreme fra matas (fordi vi lige faldt over den og den koste 40 kr, men man kan vist også bruge olivenolie) og især arene...dem kan jeg ikke se længere det letter meget, synes jeg, at huden lige får en omgang fed creme, og selvom det godt kan føles liiiiidt brækagtigt at blive masseret på maven IMENS det foregår, så synes jeg at jeg bagefter er så dejlig afslappet. så bare få gang i Mogens

haha ja jeg må vist lige få sat ham i sving! ej han har faktisk flere gange hjulpet med at smøre, dog gør jeg det bare mest lige efter badet og der er han ikke hjemme... jeg bruger alm kokus olie (den slags som man også kan bruge i mad) det dufter vildt godt, og fedter huden rigtig godt ind.

Hmm tror bare at huden og maven i det hele taget føles hårdere under graviditeten så... det siger jo også lidt sig selv. altså min mave er sådan ret hård at mærke på udenpå nu iforhold til inden jeg blev gravid ihvertfal.

Uha ja jeg kan da godt forstå at du blev bange i fredags! Godt at det heldigvis var noget som der fantes råd for, og som ikke havde noget at gøre med den lille  lyder da ret ubehageligt med dine ar fra GUL... det har helt sikkert lige skulle stække sig til, og det kan sikkert gøre ret nas!

Jeg blev opereret for lyskebrok da jeg var helt lille, og da livmoderen begyndte at vokse godt til hev og sled det også lige der hvor arret sidder! det kunne også godt gøre ret så ondt, men vidste jo heldigvis at det var derfor. (det fortalte min læge mig til første undersøgelse, at det nok ville spænde i det ar efterhånden som baby voksede)

nå men jeg venter spændt på om jeg en dag ligger mærke til de plukkeveer, og ellers er det jo heldigvis ikke noget som jeg altid har drømt om at mærke  må huske at spørge min jordemoder næste gang om hun kan vise mig på maven hvor jeg evt bedst kan mærke det.

Anmeld

29. juli 2010

VNB

sofie85 skriver:

Jeg har det faktisk på samme måde

Troede bare at plukveer også gjorde ondt

ja jeg har nemlig også altid troet at de gjorde ondt...

men nu hvor jeg ved at de ikke gør det, er det da måske nok det jeg mærker så...

og så tror jeg altså bare at det må være normalt at maven er spændt godt ud hele tiden lige for øjeblikket... håber jeg slipper for strækmærker  meeeen det kan man jo nok ikke helt regne med... desværre... nogle er dog heldige! 

Anmeld

29. juli 2010

VNB

Perl skriver:

Du behøvedes ikke at kunne mærke nogen.. fik ikke nogen  min 1 graviditet men denne gang har jeg ca. en gang hver anden dag en plukve. Jeg vil udmiddelbart beskrive det som.. det føltes som om maven bliver spændt ud agtigt..jeg har dog kun haft det den sidste måned vil jeg tro..

Mvh Merethe

okay så kan jeg forstå at det både kan være helt normalt at man intet mærker til dem, men også at jeg måske først rigtig ligger mærke til dem om nogle uger måske...

er bare glad for at høre at det ikke er noget som skal gøre ondt, men nærmere bare spænde lidt sådan som jeg forstår det.

åh alle de nye ting som ens krop lige pludselig kan... hehe kan snart ikk følge med mere

Anmeld

29. juli 2010

sofie85

VNB skriver:

ja jeg har nemlig også altid troet at de gjorde ondt...

men nu hvor jeg ved at de ikke gør det, er det da måske nok det jeg mærker så...

og så tror jeg altså bare at det må være normalt at maven er spændt godt ud hele tiden lige for øjeblikket... håber jeg slipper for strækmærker  meeeen det kan man jo nok ikke helt regne med... desværre... nogle er dog heldige! 

Min mave er mest spændt når jeg har spist meget, men tænker at det os kan være plukkeveer når man læser om det

Jeg frygter også strækmærker, puha håber at jeg slipper hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.