Plukkeveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.162 visninger
25 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

VNB

Hvordan føles de?

og hvornår kan man forvente at begynde at mærke noget til dem?

Hvad gør de godt/skidt for?

Aner ikke om jeg har haft nogle endnu... kan man undgå at ligge mærke til dem? Håber nogle kan hjælpe en nysgerrig 1 gangs gravid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Dansker I Holland

VNB skriver:

Hvordan føles de?

Aner ikke om jeg har haft nogle endnu... kan man undgå at ligge mærke til dem? Håber nogle kan hjælpe en nysgerrig 1 gangs gravid 

Hejsa maven bliver helt hård og det kan godt spænde en del i underlivet. Det vil sige at livmoderen trækker sig sammen og forbereder sig til fødslen, så det er ikke noget du skal frygte. De må bare ikke være regelmæssige eller gøre ondt. Så plukveer er faktisk bare livmoderen som "øver" sig til fødslen

Knus Sussie 24+3

Anmeld

29. juli 2010

bette

plukveer skal følels som maven bliver helt hård, det er fordi livmoderen trækker sig sammen.. og øver sig til de rigtige veer. 

plukveer må ikke gøre ondt.

de kan opstå når som helst i graviditeten.. 

det er ikke alle der ligger mærke til dem.. jeg gjorde ikke i min første graviditet. 

Anmeld

29. juli 2010

Dansker I Holland

VNB skriver:

Hvordan føles de?

Og ja man kan godt undgå at lægge mærke til dem Smiler... Jeg havde min første plukve i uge 12-13 så de kan jo komme når det skal være... Hvor mange uger er du henne nu ?

Anmeld

29. juli 2010

VNB

NR3ønskebarn skriver:

Og ja man kan godt undgå at lægge mærke til dem Smiler... Jeg havde min første plukve i uge 12-13 så de kan jo komme når det skal være... Hvor mange uger er du henne nu ?

jeg er i 22 uge, så ja de kan da komme når som helst kan jeg forstå  tror ikke jeg har oplevet det endnu, men synes da at min mave godt kan blive hård og spænde lidt, dog synes jeg den er ret spændstig hele tiden, så har rigtig svært ved at vide hvornår en evt plukkeve kunne være der...  og føler på igen måde smerter.

Anmeld

29. juli 2010

VNB

bette skriver:

plukveer skal følels som maven bliver helt hård, det er fordi livmoderen trækker sig sammen.. og øver sig til de rigtige veer. 

plukveer må ikke gøre ondt.

de kan opstå når som helst i graviditeten.. 

det er ikke alle der ligger mærke til dem.. jeg gjorde ikke i min første graviditet. 

med det at maven bliver "hård" menes der så at man kan mærke udenpå med hænderne at den er hårdere eller hvad?

Synes bare tit at jeg bliver spurgt om jeg har oplevet plukkeveer, og så står jeg sådan lidt "øøøøøømh.... det tror jeg måske ikk?..?"

men hvis de ikke mærkede noget til dem første gang, er det måske ikke alle som mærker dem? men ALLE har dem vel? altså hvis det er livmoderens måde at øve sig på??

Anmeld

29. juli 2010

bette

VNB skriver:

med det at maven bliver "hård" menes der så at man kan mærke udenpå med hænderne at den er hårdere eller hvad?

Synes bare tit at jeg bliver spurgt om jeg har oplevet plukkeveer, og så står jeg sådan lidt "øøøøøømh.... det tror jeg måske ikk?..?"

men hvis de ikke mærkede noget til dem første gang, er det måske ikke alle som mærker dem? men ALLE har dem vel? altså hvis det er livmoderens måde at øve sig på??

man kan mærke det på sin mave, med sine hænder når den bliver helt hård som en barsket bold så er det plukveer.. 

nej det er ikke alle der mærker til dem..  jeg havde da plukveer sidste graviditet, men bemærkede dem ikke rigtig.

det gør jeg dog her anden gang.. men det er også fy fy fordi de gør lidt ondt.. og det må de ikke.. så jeg skal holde mig helt i ro. 

vil da tro alle har dem.. det er jo nok bare ikke alle der lige ligger mærke til dem. 

Anmeld

29. juli 2010

Dansker I Holland

VNB skriver:

jeg er i 22 uge, så ja de kan da komme når som helst kan jeg forstå  tror ikke jeg har oplevet det endnu, men synes da at min mave godt kan blive hård og spænde lidt, dog synes jeg den er ret spændstig hele tiden, så har rigtig svært ved at vide hvornår en evt plukkeve kunne være der...  og føler på igen måde smerter.

Ok Ja så kan jeg godt forstå du har lidt svært ved at vide det eller ej Men som sagt, så må du jo bare spørge dig frem enten hos din læge eller din jordemoder

Knus Sussie 24+3

Anmeld

29. juli 2010

oo

du kan sagtens undgå at lægge mærke til dem, jeg blev først klar over, at jeg har haft plukkeveer i lørdags, da jeg talte med jordmoderen på fødegangen min mave er bare hård nogle gange og jeg har egentlig hele tiden troet det var fordi jeg havde ædt for meget og var overmæt, men det er altså højst sandsynlig plukkeveer jeg har haft dér. udover at min mave blir som sten, så kan jeg overhovedet ikke mærke dem

Anmeld

29. juli 2010

VNB

bette skriver:

man kan mærke det på sin mave, med sine hænder når den bliver helt hård som en barsket bold så er det plukveer.. 

nej det er ikke alle der mærker til dem..  jeg havde da plukveer sidste graviditet, men bemærkede dem ikke rigtig.

det gør jeg dog her anden gang.. men det er også fy fy fordi de gør lidt ondt.. og det må de ikke.. så jeg skal holde mig helt i ro. 

vil da tro alle har dem.. det er jo nok bare ikke alle der lige ligger mærke til dem. 

okay så må jeg lige prøve at ligge mærke til det. Men ellers kan det være at de bare kommer lidt senere når jeg er længere henne i graviditeten.

tak for svar ihvertfal!

og held og lykke med graviditeten, håber du får hold dig lidt i ro så du ikke skal gå rundt og føle ubehag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.