Barn på armen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2010

Mathilde

Thalia skriver:

Nogle børn har bare rigtigt meget brug for nærhed mens de er små, mens andre bedre kan klare at ligge selv. Det er efter min mening ikke noget man kan vænne dem af med - i hvert fald ikke uden at man samtidig undlader at imødekomme deres behov.

Der skal nok komme en dag hvor hun er tryg og glad for at ligge eller sidde selv, men indtil da kan det være en god ide at tænke på hende som et lille glas der hele tiden skal fyldes op med tryghed. Og når så glasset er fuldt har hun selv mod på at udforske ting og være lidt mere væk fra din arm.

Begge mine ældste børn har været rigtige hængetræer, mens yngsten først nu hvor han er 1½ år gammel, virkeligt gider at kramme og putte hos os. For mig har løsningen været en god slynge, så jeg kan have hænderne fri og fx lave mad, gøre rent, købe ind og alt muligt andet - uden at jeg har skulle tilsidesætte mine børns behov af den grund

Ja Celina har stort behov for nærhed! Hun er særligt sensitiv. Men det gør det ikke nemmere. Hun er jo 1år så hun er ovre det stadie hvor hun ligger men selvom hun selv kan komme omkring, vil hun bare hænge og vil kun lege ligt hvis jeg er på gulvet ved siden af hende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

Thalia

Mathilde skriver:

Ja Celina har stort behov for nærhed! Hun er særligt sensitiv. Men det gør det ikke nemmere. Hun er jo 1år så hun er ovre det stadie hvor hun ligger men selvom hun selv kan komme omkring, vil hun bare hænge og vil kun lege ligt hvis jeg er på gulvet ved siden af hende...

Sådan har vi også oplevet Victor i perioder. Og Selv Sebastian som altså er 3 år nu har ind imellem brug for lidt ekstra opmærksomhed og nærhed. Fx mens snakken er faldet på børnehavestart, men han endnu ikke vidste hvad en børnehave rent faktisk er. Så er verden pludseligt lidt uhyggelig og så er der lidt ekstra brug for at kunne gemme sig hos mor eller far.

Men som sagt er Mei Tai'en altså vores bedst ven herhjemme

Anmeld

28. juli 2010

Cris

Mathilde skriver:

Jeg har bæresele som hun kan sidde i foran, men den er lige lille nok efterhånden...og hun gider heller ikke. Synes også det er svært at arbejde når hun hænger der. Men måske en hvor hun hænger på ryggen ville være løsningen... synes bare hun er stor at have hængende.

Det er hun slet ikke. Especielt om aftenen, efter de har leget i dagpleje hele dagen, vil de gerne bæres. Du siger selv, at du har hende i armene hele tiden, så hun er ikke for stor til det, ikke?   Jeg har haft mine monkeys hængede meget tit. De er trætte men det er tidligt til at sove. Du har måske en baby-björn? Den er i mine øjne nogle af den dårligste bæresæle. Du kan prøve en Ergo eller Patapum eller en Beco. Jeg har haft på ryggen, når jeg skal støvsuge om aftenen og det skal går stærk, eller når jeg skal hænge tøjet eller så noget. Lidt på gulvet og når de ikke længere kan finde ud af det, så på rykken igen... Du kan finde nogle brugte i slyngebarn.dk Hvis du havde boet i Kbh ville du gerne have lånet vores 

Anmeld

28. juli 2010

B&J

jeg er nok den onde mor jeg ville prøve af give mit barn noget legetøj... eller ja et eller andet for mad det ville jeg da lave og gad ikke bære rundt på mit barn hele tiden elsker min dreng men gider ikke bære rundt på det... og især ikke hvis han kunne kravle.. lidt pyller skaberri er lovligt

Anmeld

28. juli 2010

Lady Marion <3

Jeg er mere bekymret for hva pokker der er galt med jer   Hvorfor er i indlagt på skift ??

Anmeld

28. juli 2010

mor_sabina

Det er så hårdt når de bare vil hænge. Her lavetr jeg maden i etaper på de rigtig hårde dage, måske rører farsen til frikadeller kl 4 og sætter den på køl, skræller kartofler eller snitter salaten. prøver at nå det lidt hen ad vejen og er han bare rigtig umulig så er det jo ikke længe ad gangen han sidder på gulven og river mig i buksebenet.

Men vi har heldigvis et hjørnekøkkenbord så der sidder han også nogle gange og så sidder han faktisk stille i modsætning til stolen (det gider han overhovedet ikke) men jeg går selvfølgelig ikke rundt i køkkenet, står lige foran ham og ordner det jeg skal.

Men vil da sige du måske kan lave det du kan nå på 5 minutter og lade hende være lidt sur, så tag hende op og vis hende hvad du har nået eller find noget legetøj med hende og så kan du tage 5 min. Måske kan man vænne hende til at kunne lidt selv?
Det er så svært at komme med ideer for du ved jo bedst af alle hvad der virker for jer.

Men jeg håber i finder ud af noget, vigtigst er i alle bliver raske

Anmeld

28. juli 2010

Mathilde

Cris skriver:

Det er hun slet ikke. Especielt om aftenen, efter de har leget i dagpleje hele dagen, vil de gerne bæres. Du siger selv, at du har hende i armene hele tiden, så hun er ikke for stor til det, ikke?   Jeg har haft mine monkeys hængede meget tit. De er trætte men det er tidligt til at sove. Du har måske en baby-björn? Den er i mine øjne nogle af den dårligste bæresæle. Du kan prøve en Ergo eller Patapum eller en Beco. Jeg har haft på ryggen, når jeg skal støvsuge om aftenen og det skal går stærk, eller når jeg skal hænge tøjet eller så noget. Lidt på gulvet og når de ikke længere kan finde ud af det, så på rykken igen... Du kan finde nogle brugte i slyngebarn.dk Hvis du havde boet i Kbh ville du gerne have lånet vores 

Ja det ville helt sikkert være nemmere at have hende på ryggen! Ja det er en baby-björn jeg har...jeg vil da lige kigge på dem du foreslår Tak for svar.

Anmeld

28. juli 2010

Mathilde

B&J skriver:

jeg er nok den onde mor jeg ville prøve af give mit barn noget legetøj... eller ja et eller andet for mad det ville jeg da lave og gad ikke bære rundt på mit barn hele tiden elsker min dreng men gider ikke bære rundt på det... og især ikke hvis han kunne kravle.. lidt pyller skaberri er lovligt

Jeg tror ikke du er den onde mor jeg tror bare ikke du ved helt hvordan Celina reagerer. Hun er nemlig ikke bare pjevset, hun græder meget ulykkeligt, så tårene triller og hun kommer til at hoste fordi hun græder sådan...og det vil jeg ikke ignorere! Hvis hun kun pylre, så ser jeg også anderledes på det.

Celina har alt sit legetøj i køkkenet lige ved siden at der hvor jeg laver mad, så det virker ikke bare at give hende legetøj...

Anmeld

28. juli 2010

Mathilde

Muffi . skriver:

Jeg er mere bekymret for hva pokker der er galt med jer   Hvorfor er i indlagt på skift ??

Jamen jeg blev indlagt med en halsbetændelse der have udviklet sig til en byld som skulle opereres og efterfølgende åbnes og suges for betændelse hver dag

Frederik kom også ind med halsbetændelse, men de kunne ikke finde nogle bylder. Han fik noget meget stærkt antibiotika og nu har de fundet ud af, at han faktisk havde to bylder, men de har drænet sig selv pga det stærke medicin... Han kommer muligvis hjem imorgen...

Og tak for din bekymring

Det mærkelige er, at ved mig kunne de ikke identificere hvilken bakterie der var skyld i det og det kunne de heller ikke ved Frederik...og det burde jo ikke smitte...lidt mystisk

Anmeld

28. juli 2010

Mathilde

mor_sabina skriver:

Det er så hårdt når de bare vil hænge. Her lavetr jeg maden i etaper på de rigtig hårde dage, måske rører farsen til frikadeller kl 4 og sætter den på køl, skræller kartofler eller snitter salaten. prøver at nå det lidt hen ad vejen og er han bare rigtig umulig så er det jo ikke længe ad gangen han sidder på gulven og river mig i buksebenet.

Men vi har heldigvis et hjørnekøkkenbord så der sidder han også nogle gange og så sidder han faktisk stille i modsætning til stolen (det gider han overhovedet ikke) men jeg går selvfølgelig ikke rundt i køkkenet, står lige foran ham og ordner det jeg skal.

Men vil da sige du måske kan lave det du kan nå på 5 minutter og lade hende være lidt sur, så tag hende op og vis hende hvad du har nået eller find noget legetøj med hende og så kan du tage 5 min. Måske kan man vænne hende til at kunne lidt selv?
Det er så svært at komme med ideer for du ved jo bedst af alle hvad der virker for jer.

Men jeg håber i finder ud af noget, vigtigst er i alle bliver raske

Ja det er hårdt! Vi har bare de rigtig hårde dage næsten hver dag det er bare så hårdt for der skal jo laves mad, men jeg føler bare jeg svigter hende. Bare det at finde morgenmad og middagsmad frem er et problem. Hver gang jeg går forbi hende, skriger hun fordi hun ikke lige kommer op... (og der er kun 2meter fra køleskab til bord og det er lige der hun har alle sine legesager, så jeg er jo synlig for hende hele tiden... Hmm ja, det er bare hårdt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.