Barn på armen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
28 svar
0 synes godt om
28. juli 2010

Mathilde

Pyh jeg er snart helt smadret af at slæbe rundt på Celina hele tiden.

Hun vil stadig helst være på arm hele tiden og hvis jeg lige skal lave noget mad, hvor jeg har brug for begge hænder, så sætter jeg hende 1-2 meter fra mig hvor hendes legetøj er....men hun kravler direkte hen til mig og hiver i mine bukser mens hun skriger fordi hun vil op men vi skal jo have mad. Jeg gør ellers alt for at finde mad der næsten ikke kræver noget, samt færdigretter for det bliver jeg nødt til ville ellers meget hellere lave noget godt til os fra bunden af!

Stopper hendes behov for at være på arm mon ikke snart?

Det er blevet værre efter jeg var indlagt og hun måtte undvære mig i 1½ døgn og nu er farmand indlagt og har været det siden søndag...og så lige når Celina holder ferie...ØV.

Nå bare et pive indlæg fra mig, som synes det er svært at være "enlig mor" til en krævende pige på 1år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

dorthemus

Put hende i en slynge så har du hænderne fri og en glad pige der er tæt på sin mor

Anmeld

28. juli 2010

frk Jensen

Mathilde skriver:

Pyh jeg er snart helt smadret af at slæbe rundt på Celina hele tiden.

Hun vil stadig helst være på arm hele tiden og hvis jeg lige skal lave noget mad, hvor jeg har brug for begge hænder, så sætter jeg hende 1-2 meter fra mig hvor hendes legetøj er....men hun kravler direkte hen til mig og hiver i mine bukser mens hun skriger fordi hun vil op men vi skal jo have mad. Jeg gør ellers alt for at finde mad der næsten ikke kræver noget, samt færdigretter for det bliver jeg nødt til ville ellers meget hellere lave noget godt til os fra bunden af!

Stopper hendes behov for at være på arm mon ikke snart?

Det er blevet værre efter jeg var indlagt og hun måtte undvære mig i 1½ døgn og nu er farmand indlagt og har været det siden søndag...og så lige når Celina holder ferie...ØV.

Nå bare et pive indlæg fra mig, som synes det er svært at være "enlig mor" til en krævende pige på 1år.

Hey...

Imod alle regler, skrevne som uskrevne, så har jeg altså marcus siddende på køkkenbordet når jeg laver mad... Han får lidt ting at lege med, lidt frugt at spise, eller hjælper med maden..

Kan det være en ide?

Anmeld

28. juli 2010

Cris

Bæresælen? Jeg kunne ikke leve uden vores Ergo baby. Der findes også nogle der hedder Patapum, Beco butterfly... Baby på ryggen derhjemme eller foran, hvis du hellere vil det og det er bare nemt! Mine to børn er virkeligt mine to dejlige monkeys på mama :-D

Anmeld

28. juli 2010

Mathilde

dorthemus skriver:

Put hende i en slynge så har du hænderne fri og en glad pige der er tæt på sin mor

Jeg har en bæresele til hende, men hun gider ikke at sidde der ret længe og hun er også ved at være for tyk til at være i den

Anmeld

28. juli 2010

Thalia

Nogle børn har bare rigtigt meget brug for nærhed mens de er små, mens andre bedre kan klare at ligge selv. Det er efter min mening ikke noget man kan vænne dem af med - i hvert fald ikke uden at man samtidig undlader at imødekomme deres behov.

Der skal nok komme en dag hvor hun er tryg og glad for at ligge eller sidde selv, men indtil da kan det være en god ide at tænke på hende som et lille glas der hele tiden skal fyldes op med tryghed. Og når så glasset er fuldt har hun selv mod på at udforske ting og være lidt mere væk fra din arm.

Begge mine ældste børn har været rigtige hængetræer, mens yngsten først nu hvor han er 1½ år gammel, virkeligt gider at kramme og putte hos os. For mig har løsningen været en god slynge, så jeg kan have hænderne fri og fx lave mad, gøre rent, købe ind og alt muligt andet - uden at jeg har skulle tilsidesætte mine børns behov af den grund

Anmeld

28. juli 2010

Mathilde

mor6473 skriver:

Hey...

Imod alle regler, skrevne som uskrevne, så har jeg altså marcus siddende på køkkenbordet når jeg laver mad... Han får lidt ting at lege med, lidt frugt at spise, eller hjælper med maden..

Kan det være en ide?

Det tør jeg ikke! Celina kan slet ikke sidde stille 2min ad gangen. Jeg tror bare det ville ende med at hun faldt ned. Jeg har forsøgt at sætte hende i højstolen og så give hende et stykke agurk eller en kiks, men hun gider ikke sidde der nogle gange lykkes det dog lige at snitte salat eller lign.

Anmeld

28. juli 2010

frk Jensen

Mathilde skriver:

Det tør jeg ikke! Celina kan slet ikke sidde stille 2min ad gangen. Jeg tror bare det ville ende med at hun faldt ned. Jeg har forsøgt at sætte hende i højstolen og så give hende et stykke agurk eller en kiks, men hun gider ikke sidde der nogle gange lykkes det dog lige at snitte salat eller lign.

årh for dælen... Hun er vist en aktiv bette pige..

En slynge må være en super opfindelse..

Anmeld

28. juli 2010

Mathilde

Cris skriver:

Bæresælen? Jeg kunne ikke leve uden vores Ergo baby. Der findes også nogle der hedder Patapum, Beco butterfly... Baby på ryggen derhjemme eller foran, hvis du hellere vil det og det er bare nemt! Mine to børn er virkeligt mine to dejlige monkeys på mama :-D

Jeg har bæresele som hun kan sidde i foran, men den er lige lille nok efterhånden...og hun gider heller ikke. Synes også det er svært at arbejde når hun hænger der. Men måske en hvor hun hænger på ryggen ville være løsningen... synes bare hun er stor at have hængende.

Anmeld

28. juli 2010

Thalia

Mathilde skriver:

Jeg har bæresele som hun kan sidde i foran, men den er lige lille nok efterhånden...og hun gider heller ikke. Synes også det er svært at arbejde når hun hænger der. Men måske en hvor hun hænger på ryggen ville være løsningen... synes bare hun er stor at have hængende.

Jeg kan anbefale en MeiTai hvis du gerne vil have noget mere fleksibelt end en bæresele. Det er sådan en jeg Victor i på mit profilbillede, og den har været vores store redning gang på gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.