TrineLærke skriver:
Undskyld - men er det ikke ret tidligt at putte kl. 19 når hun kun er 3 mdr?
Får hun mad om natten? For det kan jo godt være at hun er sulten? Lærke sover fra 22.30 til kl 8.00 og hun er 9 mdr.
"små børn skal ligge i deres senge når klokken er 19.00"
- sådan sagde min veninde til mig, da Carl var 3 måneder.
Og jeg tænkte WHAT? Det kan man da ikke. Og vi havde gjort som trådatsrter beskriver, holdt vågen de aftener han var træt, og lavet et stort show ud af det!
Så begyndte vi at putte kl. 19-20 stykker, og det virkede sgu. Det har ikke været lige nemt alle aftener, men 9,9 gange ud af 10 sover han nu fra ca. 19.00 til alt imellem 0700-0900. Succes hejhjemme. (ligger luge nu og venter på han skal vågne faktisk)
fra 3-6 måneder ammede jeg ham 3 gange om natten og så stod vi op ca. 05-06 mener jeg, og ammede, Så kom han på eget værelse, og kun 1-2 gange flaske fra 5-6 måneder. Og fra 7 måneder kun en tår vand hvis han vågnede.
Hder har været "nattekampe" men når jeg hører om folk der har børn på 2 år der endnu ikke har fået en hel nats søvn, er jeg ved at omkomme af træthed på deres vegne.
Jeg tror på, at gode faste rammer i nemme vante rutiner er en go ting med børn, uanset alder. (ro, renlighed og regelmæssighed)
håber I finder en go løsning, hos os virkede det "bare" at putte
Anmeld