har brug for hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2010

Ann.

Undskyld - men er det ikke ret tidligt at putte kl. 19 når hun kun er 3 mdr?

Får hun mad om natten? For det kan jo godt være at hun er sulten? Lærke sover fra 22.30 til kl 8.00 og hun er 9 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Thildesmor

TrineLærke skriver:

Får hun mad om natten? For det kan jo godt være at hun er sulten? Lærke sover fra 22.30 til kl 8.00 og hun er 9 mdr.

tja ved ikke om det er tidligt, hvis hun nu er træt skal hun da sove  ja hun får mad om natten, den kan hun altså ikke undvære

Anmeld

29. juli 2010

Thildesmor

Tante Lilla :) skriver:

Hejsa

Der er også et tigerspring ved 12 uger, så jo måske er det "bare" det

http://voresborn.dk/babyudvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?start=2

1000 tak for link, prøver lige at kigge på det

Anmeld

29. juli 2010

Thildesmor

Tanja1 skriver:

Jeg mener at der er tigerspring ved 5 og 12 ugers alder osv. Men ellers er hun måske ved at ændre sin søvnrytme. Når du siger at hun begynder at virke træt ved 19-tiden, er det så der I begynder at gøre hende sengeklar, eller bliver hun puttet kl.19? Hvornår har hun sidst sovet lur? Det kunne hjælpe med at lægge babyen en halv time før man plejer, for hvis babyen, viser træthedstegn inden man har puttet det, kan det allerede være for sent...for så er babyen overtræt, og så er det bare riiigtig svært at finde ro...

Det var i hvert fald det råd jeg fik fra vores sundhedplejerske, da vi kæmpede med vor babys sengetid. Og det hjalp! Og det at huske at der må højst gå 1,5-2 timer fra baby vågner og indtil den bliver puttet igen, måske endnu mindre med en baby så lille som din...

Ja vi begynder godt nok først der, men det er også lidt forskelligt fra dag til dag om hun starter med at pyldrer kl 19 eller 20, men ihvertfald deromkring.

Vil ihvertfald lige prøve at give det du skriver en chance

Anmeld

29. juli 2010

Tulle28

Thildesmor skriver:

Ja vi begynder godt nok først der, men det er også lidt forskelligt fra dag til dag om hun starter med at pyldrer kl 19 eller 20, men ihvertfald deromkring.

Vil ihvertfald lige prøve at give det du skriver en chance

Jeg er enig med Tanja1 - både med puttetid og tigerspring

Vi er igang med 19 ugers springet... GYS! Hvor blev min søde, nemme pige af?

Knus Tulle

Anmeld

29. juli 2010

SpunkenJo

TrineLærke skriver:

"små børn skal ligge i deres senge når klokken er 19.00"
- sådan sagde min veninde til mig, da Carl var 3 måneder.

Og jeg tænkte WHAT? Det kan man da ikke. Og vi havde gjort som trådatsrter beskriver, holdt vågen de aftener han var træt, og lavet et stort show ud af det!

Så begyndte vi at putte kl. 19-20 stykker, og det virkede sgu. Det har ikke været lige nemt alle aftener, men 9,9 gange ud af 10 sover han nu fra ca. 19.00 til alt imellem 0700-0900. Succes hejhjemme. (ligger luge nu og venter på han skal vågne faktisk)

fra 3-6 måneder ammede jeg ham 3 gange om natten og så stod vi op ca. 05-06 mener jeg, og ammede, Så kom han på eget værelse, og kun 1-2 gange flaske fra 5-6 måneder. Og fra 7 måneder kun en tår vand hvis han vågnede.
Hder har været "nattekampe" men når jeg hører om folk der har børn på 2 år der endnu ikke har fået en hel nats søvn, er jeg ved at omkomme af træthed på deres vegne.

Jeg tror på, at gode faste rammer i nemme vante rutiner er en go ting med børn, uanset alder. (ro, renlighed og regelmæssighed)

håber I finder en go løsning, hos os virkede det "bare" at putte

Anmeld

29. juli 2010

Ann.

SpunkenJo skriver:

Og jeg tænkte WHAT? Det kan man da ikke. Og vi havde gjort som trådatsrter beskriver, holdt vågen de aftener han var træt, og lavet et stort show ud af det!

Så begyndte vi at putte kl. 19-20 stykker, og det virkede sgu. Det har ikke været lige nemt alle aftener, men 9,9 gange ud af 10 sover han nu fra ca. 19.00 til alt imellem 0700-0900. Succes hejhjemme. (ligger luge nu og venter på han skal vågne faktisk)

fra 3-6 måneder ammede jeg ham 3 gange om natten og så stod vi op ca. 05-06 mener jeg, og ammede, Så kom han på eget værelse, og kun 1-2 gange flaske fra 5-6 måneder. Og fra 7 måneder kun en tår vand hvis han vågnede.
Hder har været "nattekampe" men når jeg hører om folk der har børn på 2 år der endnu ikke har fået en hel nats søvn, er jeg ved at omkomme af træthed på deres vegne.

Jeg tror på, at gode faste rammer i nemme vante rutiner er en go ting med børn, uanset alder. (ro, renlighed og regelmæssighed)

Okay - jamen det er da godt nok det virker så. Jeg synes bare selv det virkede tidligt.

Men for os har det også været en del anderledes end med almindelige børn. Lærke kommer ikke i seng før 22.30 fordi at hun er så syg som hun er og fordi at hun er på ketogen diæt og SKAL spise kl 22 og have medicin og div. efterfølgende.

Anmeld

29. juli 2010

SpunkenJo

TrineLærke skriver:

Okay - jamen det er da godt nok det virker så. Jeg synes bare selv det virkede tidligt.

Men for os har det også været en del anderledes end med almindelige børn. Lærke kommer ikke i seng før 22.30 fordi at hun er så syg som hun er og fordi at hun er på ketogen diæt og SKAL spise kl 22 og have medicin og div. efterfølgende.

Jamen så er der jo en go grund til ikke at putte hende før hun har fået det hun skal ha

Men ellers har de fleste børn jo godt af 10-14 timers søvn om natten mens de vokser så enormt som de gør.

Aner ikke hva det er for en sygdom din datter har, er hun ok?

Anmeld

29. juli 2010

Ann.

SpunkenJo skriver:

Jamen så er der jo en go grund til ikke at putte hende før hun har fået det hun skal ha

Men ellers har de fleste børn jo godt af 10-14 timers søvn om natten mens de vokser så enormt som de gør.

Aner ikke hva det er for en sygdom din datter har, er hun ok?

Hun har en sjælden sygdom der hedder Aicardi Syndrom - der er kun et par stykker i DK med det.

Hun er meget syg - men utrolig charmerende.

Anmeld

29. juli 2010

Thildesmor

SpunkenJo skriver:

Vil lige sige at jeg prøvede igen idag kl 19, og gæt hvis datter der putter dejligt i sin seng lige nu  tusind tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.