svamp under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2010

Marie29

Der kommer lige lidt mere info... der står i et dokument fra lægemiddelstyrelsen, at:

Graviditet

Canesten kan anvendes til gravide.

Lang klinisk erfaring indicerer ingen skadelig virkning på svangerskabet eller på fostret/det nyfødte barns sundhedstilstand ved anvendelse af clotrimazol under graviditet. Indtil videre er der ikke andre relevante epidemiologiske data tilgængelige.  

Under graviditet bør der ikke anvendes applikator, hvorfor Canesten vaginaltabletter anbefales, da de kan anvendes uden brug af applikator.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

<3

En helt anden fremgangsmåde er jo at "sulte" svampen væk. Altså at fjerne at sukker (kunstig og frugt) fra ens kost. Spise masser af A38 og andre syrlige produkter og smøre dem tillige dernede. Evt. bruge jeres indføringshylstre til at komme godt op i skeden. Ja også lufte herligheden

Det virker nogengange herhjemme dog ikke altid.

Anmeld

28. juli 2010

Ann.

Jeg er enig med Kirle.

Det virker at smører sig med A38 nogle gange - gjorde det i min graviditet og der var ingen problemer efter, fik dog svamp lige op til fødslen, hvilket jeg ikke have opdaget før JM sagde det, da hun undersøgte mig, efter min vand var gået.

Anmeld

28. juli 2010

VIPpigen

Jeg har brugt canesten nogen gange, er 21+1 nu. Og har kun haft brug for det en dag, eller 2, så var det væk igen. Har indtil nu haft det 3 gange...

Men ellers som andre skriver, A38 er rigtig godt også dernede. Og ja, hvis det er muligt så sov uden trusser (hvis du ikke gør det allerede) det har godt af at få en masse luft dernede, og specielt om natten...

Anmeld

28. juli 2010

sofie85

Marie29 skriver:

Der kommer lige lidt mere info... der står i et dokument fra lægemiddelstyrelsen, at:

Graviditet

Canesten kan anvendes til gravide.

Lang klinisk erfaring indicerer ingen skadelig virkning på svangerskabet eller på fostret/det nyfødte barns sundhedstilstand ved anvendelse af clotrimazol under graviditet. Indtil videre er der ikke andre relevante epidemiologiske data tilgængelige.  

Under graviditet bør der ikke anvendes applikator, hvorfor Canesten vaginaltabletter anbefales, da de kan anvendes uden brug af applikator.

Dejligt at vide at canesten er foretrukkent valg

Gik også i gang med det igår, så nu glæder jeg mig bare til det er væk, det er så besværligt at gå og smøre med creme osv.

Anmeld

28. juli 2010

sofie85

VIPpigen skriver:

Jeg har brugt canesten nogen gange, er 21+1 nu. Og har kun haft brug for det en dag, eller 2, så var det væk igen. Har indtil nu haft det 3 gange...

Men ellers som andre skriver, A38 er rigtig godt også dernede. Og ja, hvis det er muligt så sov uden trusser (hvis du ikke gør det allerede) det har godt af at få en masse luft dernede, og specielt om natten...

Jeg tror at du har fået det flere gange fordi at du er stoppet efter 2-3 dage, der står nemlig at man skal fortsætte kuren selvom symptomerne forsvinder, for at undgå at det kommer tilbage  Prøv det

Anmeld

28. juli 2010

sofie85

Tak for alle jeres svar, altid betryggende at høre om andre som har prøvet det samme

Anmeld

28. juli 2010

VIPpigen

sofie85 skriver:

Jeg tror at du har fået det flere gange fordi at du er stoppet efter 2-3 dage, der står nemlig at man skal fortsætte kuren selvom symptomerne forsvinder, for at undgå at det kommer tilbage  Prøv det

Nej, for der går LAAANG tid mellem det, og det er undersøgt at det er væk. Så får det igen fordi underlivet er i sådan en uballance nu under graviditeten... Og når nu at tage det i opløbet inden det udvikler sig til rigtig så det kan holdes væk men små behandlinger...

Anmeld

28. juli 2010

sofie85

VIPpigen skriver:

Nej, for der går LAAANG tid mellem det, og det er undersøgt at det er væk. Så får det igen fordi underlivet er i sådan en uballance nu under graviditeten... Og når nu at tage det i opløbet inden det udvikler sig til rigtig så det kan holdes væk men små behandlinger...

okay, du har vist helt styr på det  Ville også bare sige det hvis nu at det andet havde været tilfældet

Anmeld

28. juli 2010

Trolde_mor

mafalck skriver:

Jeg fik også svamp under min graviditet og min læge anbefalede mig cannesten, stikpille og creme... det er bare guld vær og ja som der blev skrevet af Tjuhl husk ikke at bruge indførings pind...

min pige fejler ikke noget i dag

Har brugt / gjort det samme her, og det virker helt perfekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.