svamp under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2010

sofie85

lollandpigen skriver:

Mine er kun på 100 mg... Min læge hun sagde der ikke var ret meget man måtte få når man var gravid, så tror hun var henne og slå næsten alt op.....

De er vist lidt svære at få fat i fordi der ikke er mange læger der udskriver en kur så mild til 15 dage så jeg måtte på 4 apoteker før der var nogle der havde dem hjemme....

-Miconazol er et svampemiddel og findes i lægemidlet Brentan. Det anvendes af mennesker mod bl.a. svamp i skeden og i mundhulen. Miconazol har en kemisk struktur som gør at den hører under gruppen af azol-forbindelser som både findes som lægemidler og bekæmpelsesmidler. Miconazol er fundet hormonforstyrrende i laboratorie-undersøgelser og mistænkes derfor at kunne påvirke fosteret hvis moderen udsættes for dette svampemiddel under graviditeten. Idet lægemidlerne anvendes på huden eller i munden, hvor optagelsen er minimal, vil koncentrationen i blodet være ringe.

Jeg fandt lige det her på nettet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

lollandpigen

sofie85 skriver:

-Miconazol er et svampemiddel og findes i lægemidlet Brentan. Det anvendes af mennesker mod bl.a. svamp i skeden og i mundhulen. Miconazol har en kemisk struktur som gør at den hører under gruppen af azol-forbindelser som både findes som lægemidler og bekæmpelsesmidler. Miconazol er fundet hormonforstyrrende i laboratorie-undersøgelser og mistænkes derfor at kunne påvirke fosteret hvis moderen udsættes for dette svampemiddel under graviditeten. Idet lægemidlerne anvendes på huden eller i munden, hvor optagelsen er minimal, vil koncentrationen i blodet være ringe.

Jeg fandt lige det her på nettet...

Nej hvor hyggeligt at vide... Jeg tog kun 3 dage og stoppede så kuren da symptomer forsvandt... Ved godt at man ikke må stoppe en kur men vil hellere stoppe og så det måske vender tilbage efter jeg har født end at blive ved med at tage.....

Anmeld

27. juli 2010

sofie85

lollandpigen skriver:

Nej hvor hyggeligt at vide... Jeg tog kun 3 dage og stoppede så kuren da symptomer forsvandt... Ved godt at man ikke må stoppe en kur men vil hellere stoppe og så det måske vender tilbage efter jeg har født end at blive ved med at tage.....

Forstår dig godt. jeg har lige været ned og bytte med en canesten 6 dages kur, det er jeg mest tryg ved 

Anmeld

27. juli 2010

lollandpigen

sofie85 skriver:

Forstår dig godt. jeg har lige været ned og bytte med en canesten 6 dages kur, det er jeg mest tryg ved 

Ved ikke hvad der er bedst tror at hvis man kan skal man helst undgå det helt..... Har hørt at canesten må man heller ikke bruge så ve dde tikke de lave rogså om hele tiden...

Anmeld

27. juli 2010

sofie85

lollandpigen skriver:

Ved ikke hvad der er bedst tror at hvis man kan skal man helst undgå det helt..... Har hørt at canesten må man heller ikke bruge så ve dde tikke de lave rogså om hele tiden...

Ja det er sgu ikke til at blive klog på

Men man gider bare heller ikke gå rundt med svamp, men heldigvis for dig skal du føde lige om hjørnet

Og held og lykke med det!

Anmeld

27. juli 2010

mafalck

lollandpigen skriver:

Jeg smører med canesten udvendigt men min læge sagde at man ikke må få canesten under gradivitet ( ihvertefald ikke mig når jeg var så langt henne ) der var hvis noget i der gjorde man ikke måtte bruge det indvendigt som der ikke er i Brantan

jeg var midtvejs da jeg fik det og jeg kølede helt vildt og pillen gjorde meget men ikke nok, så jeg smurte mig også indvendigt...

Anmeld

27. juli 2010

sofie85

mafalck skriver:

jeg var midtvejs da jeg fik det og jeg kølede helt vildt og pillen gjorde meget men ikke nok, så jeg smurte mig også indvendigt...

Jeg er også ca midtvejs, og nu har jeg købt canesten i stedet for brentan, sådan en 6 dages kur

Anmeld

28. juli 2010

Marie29

Hej

Kan godt forstå, man bliver usikker. Jeg har heller ikke brudt mig specialt meget om at tage sådan en kur, men det er jo heller ikke godt at have svamp, hvis man smitter barnet, når det kommer ud.... Og bivirkninger er der jo altid med medicin, men det er heldigvis ikke ensbetydende med at baby tager skade af det...

Jeg har fået anbefalet en 6 dages canesten stikpille kur hos lægen to gange, og han slog det op på deres computer, om man måtte bruge det som gravid. Og det må man gerne. Det står også i deres indlægsseddel, at gravide og ammende godt må bruge det. Så man han jo kun stole på de kloge mennesker.

Pernille

Anmeld

28. juli 2010

Ni-ko-li-ne

Jeg brugte Canesten 6 dages kur, stikpiller uden indføringspind:0) man propper bare pillen op med fingrene:0)

Anmeld

28. juli 2010

Marie29

Hej igen

Tjek denne hjemmeside for læger

http://www.laeger.dk/lf/UFL/ufl99_00/1999_2000/ufl2013/v_p/32429.htm

Der er lavet undersøgelser af svampehæmmende midler til gravide, og clotrimazol, som er det virksomme stof i canesten, er førstevalg til behandling, da det er det mest gennemtestet, og ligger i en lavere risikogruppe (bedre FDA risikogruppe) end andre brugte svampedræbende midler. Desuden fandt de, at en enkelt dosis vaginaltablet på 500 mg er lige så effektiv som en længerevarende kur....

Det var dejlig betryggende læsning, synes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.