Børnesikring af hjemmet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2010

Skouboe

Vi har gitter for trappen, og hun får kun lov til at kravle på den, når en af os er med.

vi har gitter rundt om brændeovnen - man kan jo snuble. Og skarpe knive er ikke i børnehøjde.

Derudover har vi alt hvad der hedder kemikalier væk fra børnehøjde - dette gælder også olielamper. En af mine rigtig gode veninders søn drak lampeolie sidste år fra en olielampe udenfor. Han vidste godt at han ikke måtte pille, men gjorde det alligevel, og selvom hun så ham i nærheden af lampen nåede han at drikke over en deciliter inden hun nåede fra køkkenet og ud på terrassen.

Han kastede desværre op af det, og endte med at få en kemisk lungebetændelse, og der gik næsten 1 år, før han ikke behøvede ilt mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

twinboys

og og og når jeg laver mad med børnene på komfuret lærer jeg dem at det er varmt og drejer altid håndtagene væk fra dem...

Skufferne er forbudte at åbne så de kommer aldrig pludselig med en gaffel eller kniv i hånden...

De har en skuffe som er deres deri er deres tallerkner og kopper...

De hjælper nemlig med at dække bord og bliver de ekstra tørstige hen af dagen går de selv ud og finder deres kop...

Majbritt

Anmeld

26. juli 2010

twinboys

Og selvfølgelig er medicin, piller, vitaminer osv. også puttet af vejen

Anmeld

26. juli 2010

N&J

Jeg har fjernet alle rengøringsmiddel, det syntes jeg man burde gøre uanset hvad, der er simpelthen alt for mange tilfælde af at et barn komme til skade ved det, så det ville jeg ikke kunne tilgive mig selv.. men ellers har jeg kun  en periode bundet et slags "bælte" i de nedeste skuffer og skraldespandslågen, men det er kun fordi Nikita tømte skufferne og jeg var træt af at rydde op, og så gik hun i skraldespanden og tømte den så hun kunne hjælpe mor så har jeg fjernet alle knive og ligende skrabe genstande, så de kun ligger i øverste skuffe og fundet en ny plads til min elkedel, hun kan nemlig strække sig og få fingerne op på bordet, så det var nødvendig.. 

og selvfølgelig piller er sat op.

Anmeld

27. juli 2010

forår

twinboys skriver:

Ganske almindelig sund fornuft og lad ikke de butikker tjene penge på dig...

Jeg er dagplejer og her er vi om eftermiddagen op til 7 børn fordi mine egne to kommer hjem fra børnehave og om 2 uger skolen...

Alle vores rengøringsartikler og opvaskemiddel, tændblokke er sat oppe i et skab...

Vores elapperater er sat helt ind på bordet så de små lapper ikke kan nå dem og ej heller ledninger...

Brændeovnen har et gitter rundt om sig og havde jeg haft trapper så havde der været et gitter for trappen

Hvad tænkte du på at købe som sikring ???

Majbritt der lærer børn hvad man skal passe på...

Jeg havde egentligt ikke tænkt at købe noget, men var på besøg hos en veninde igår som havde købt en hel masse forskelligt også blev jeg da pludseligt i tvivl om jeg osse burde det.

Men jeg er dog heller ikke helt tilhænger af at alt er sikret(den falske trykhed) i hoved og røv.

Jeg havde en ide om det åbenlyse farlige skal væk. dvs skarpe genstande, kemikalier, piller.

Også havde jeg tænkt mig at give hende den nederste skuffe til at rode med agtigt

Jeg har hverken brændeovn eller trapper.

Dea

Anmeld

27. juli 2010

Valle81

Dot D skriver:

Vi har to børn, og har aldrig brugt børnesikring af hjemmet. Vi har brugt sund fornuft og lært dem, hvad de må pille i, og hvad der er forbudt område. Det er gået fint indtil nu, og de er to og fem år

Det samme her:0)

Anmeld

27. juli 2010

Sees

Her er der kun et gitter for trappen - Han får dog lov til at kravle på den, når en af os er med.
Nåeh ja, og så har jeg sådan nogle Ikea dimser på hjørnerne af sofabordet, fordi de hjørner er ret skarpe.

Men ellers ja, så er rengøringsmidler og medicin udenfor børnehøjde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.