Børnesikring af hjemmet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2010

Mussen2

forår skriver:

Hej

Hvordan har i andre børnesikret jeres hjem? Hvad skal man huske? nogen der har nogen geniale tricks? Er det nok at sætte sikring på kemikalie-staves- skabet eller skal det flyttes op i højden?

Dea 

Jeg har sikret trappen, vaskeskabet og brændeovnen. Ønsker ikke at tage nogen chancer og synes det er rart hun kan være alene i køkkenet i 2 minutter uden jeg skal komm eog opdage hun sidde rog spiser en opvasketabs eller noget. Kunne have flyttet sagerne, men synes det er rart at det er sikret. alt andet er ikke sikret, der må hun bare lærer at nej er nej!

Min datter er 13 mdr.

Hun må gerne gå på trappen når vi er ved siden af, men jeg vil ikke have hun er der alene. Derfor har vi sikret den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

forår

Dot D skriver:

Vi har to børn, og har aldrig brugt børnesikring af hjemmet. Vi har brugt sund fornuft og lært dem, hvad de må pille i, og hvad der er forbudt område. Det er gået fint indtil nu, og de er to og fem år

Oki det lyder jo dejligt at det i jeres tilfælde ikke har været nødvendigt

Jeg har ikke gjort noget herhjemme da min datter ikke bevæger sig sådan rigtigt endnu, men måske det så heller ikke er nødvendigt? Måske jeg bare skal se tiden an.

Anmeld

26. juli 2010

heaven

hey

Af bitter erfaringer vil jeg klart anbefale at fjerne panodiler og sådan noget....  vi overraskede engang vores søn på badeværelsesgulvet med et åbent panodilglas - vi anede ikke om han havde spist nogen, så vi blev inlagt til akut afgiftning, og det var SÅ FRYGTELIGT at se det forfærdelige han skulle igennem af prøver osv.... jeg glemmer ALDRIG ALDRIG hans panik i både øjne og stemme imens de baksede med ham og hans hænder der rakte ud efter mig!!!!!

Væk med det!!!!

ellers tror jeg egentlig også mest på sund fornuft.

Jannie

Anmeld

26. juli 2010

Muffinmus

Jo, men det er små ting at gøre...og børn er børn og selv om de er opdraget kan det sgu godt gå galt...så sørg for at få det kemiske af vejen, det er sgu surt at give sig selv skylden hvis en barn bliver smadret for evtigt indvwendigt at salmiak eller lign ting...fordi man da har lært dem de ikke må røre ved det:-)

Så alt med fornuft, men det er bare så lidt at gøre at man lige så godt kan gøre det til de har en vis alder.

Anmeld

26. juli 2010

forår

heaven skriver:

hey

Af bitter erfaringer vil jeg klart anbefale at fjerne panodiler og sådan noget....  vi overraskede engang vores søn på badeværelsesgulvet med et åbent panodilglas - vi anede ikke om han havde spist nogen, så vi blev inlagt til akut afgiftning, og det var SÅ FRYGTELIGT at se det forfærdelige han skulle igennem af prøver osv.... jeg glemmer ALDRIG ALDRIG hans panik i både øjne og stemme imens de baksede med ham og hans hænder der rakte ud efter mig!!!!!

Væk med det!!!!

ellers tror jeg egentlig også mest på sund fornuft.

Jannie

Pyha sikke en grim oplevelse Kan levende forstille mig et mareridt det må ha været.

Men det havde jeg ikke lige tænkt på ang dvs piller. Så tak den er skrevet ned.

Anmeld

26. juli 2010

forår

MariaE skriver:

Jo, men det er små ting at gøre...og børn er børn og selv om de er opdraget kan det sgu godt gå galt...så sørg for at få det kemiske af vejen, det er sgu surt at give sig selv skylden hvis en barn bliver smadret for evtigt indvwendigt at salmiak eller lign ting...fordi man da har lært dem de ikke må røre ved det:-)

Så alt med fornuft, men det er bare så lidt at gøre at man lige så godt kan gøre det til de har en vis alder.

Ja du har nok ret..

better safe than sorry!

Anmeld

26. juli 2010

TbCp

Al medicin står så det ikke kan nåes af børn. Ellers har vi aldrig børnesikret... Trappen var jeg i tvivl om, men vi valgte at lade vær og istedet lære hende at komme sikkert op og ned af dem.

Anmeld

26. juli 2010

Vidunderligeunger

better safe than sorry...  

Anmeld

26. juli 2010

3xM

her bliver trapperne sikret, men ellers ikke andet...

ovn er ikke i børnehøjde og heller ikke de farlige køkkenknive osv.

Anmeld

26. juli 2010

twinboys

Ganske almindelig sund fornuft og lad ikke de butikker tjene penge på dig...

Jeg er dagplejer og her er vi om eftermiddagen op til 7 børn fordi mine egne to kommer hjem fra børnehave og om 2 uger skolen...

Alle vores rengøringsartikler og opvaskemiddel, tændblokke er sat oppe i et skab...

Vores elapperater er sat helt ind på bordet så de små lapper ikke kan nå dem og ej heller ledninger...

Brændeovnen har et gitter rundt om sig og havde jeg haft trapper så havde der været et gitter for trappen

Hvad tænkte du på at købe som sikring ???

Majbritt der lærer børn hvad man skal passe på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.