Hvordan vælger I navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2010

3xM

kitty skriver:

Nå ja, den mulighed er der også. Det er der nogen der gør. Sjovt! Ikke noget vi tænker på, men synes egentlig tanken er lidt sjov. Kender en familie på 6, der alle hedder noget med K

ved egentlig heller ikke hvordan det blev sådan, og værrer endnu er både Maria og Marcus jo bilbelsk men et trejde navn som også var et drenge navn var bare for svære, så derfor blev det til Milas Kian havde det været en pige så var det blevet Mercedes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

VNB

kitty skriver:

Hihi. Det lyder som om vi tænker lidt ens. Jeg tænker også over det med alderen, men tror kæresten synes det er lidt noget pjat.

Jeg tror måske det er fordi at vi ikke venter os endnu... Altså er det en "alvorlig" snak vi tager, til september, når jeg tester positiv, ikk?

vi var heldigvis helt enige om at navnet skal passe på flere aldre, Mogens var f.eks. lidt træt af at hedde Mogens da han var 6-10 år, men nu passer det jo ret godt til hans alder  

hehe ja snakken om navne vil selvfølgelig blive mere alvorlig når den lille spire ligger trygt derinde  og JA JA JA det BLIR til september!!!!

Anmeld

25. juli 2010

HenrietteBuchvadt

Vi søger inspiration i om verden, søger på navne sider, spørg venner og familie osv..

Gabriellas navn har S kommet på, men det er valgt i fælleskab.. Sådan er det også med de andre navne vi har i tankerne når der dukker en baby mere op

Vi går efter navne som er specielle men også som er hørt før altså specielle normale navne, hvis I forstår

Anmeld

25. juli 2010

mor_sabina

Jeg ledte efter navne som jeg ikke kendte nogen der hed, for mig hænger åpersonæigheden sådan fast i navnet så det ville jeg helst ikke. Derfor blev det til Phillip da jeg ikke kendte nogen der hed det, og han måtte ikke hedde Jullian da far ikke kunne lide det, det kan han heldigvis nu så det skal lillebror hedde.

Men for mig var det også vigtigt at det ikke var et super almindelig navn, og at man ikke blev en a b c i klassen, hedder selv sabina og det støder jeg sjældent på, det synes jeg er rart.

Men jeg elsker at gå på navne jagt. Og nu blev gik der også lidt sport i at de skulle klinge så det blev dobbelt l i begge navne. jullian og Phillip og begge med Emil som mellemnavn efter morfar.

Anmeld

25. juli 2010

Mettemus

Her har vi mest "bare" tænkt på navne vi rigtig godt kan lide. Om de ligger på Top 10 eller ej er mindre vigtigt. Vi er heldigvis ret enige om at det skal være ganske almindelige navne - vi hedder Mette og Jens og børnene kommer til at hedde noget almindeligt dansk til efternavn, så det skal ikke være alt for specielt. Selve navnets betydning har jeg tænkt en lille smule over - fx synes jeg at Nora og Karla er verdens sødeste pigenavne (og i mit hovede stærke kvinder), men da jeg har nogle helt andre assosiationer end Jens, er der nedlagt veto over begge to. Der udover, som en anden også har skrevet, skal man kunne hedde det i alle aldre, om man er tyk eller tynd, med eller uden briller osv osv. Hverken Jens eller jeg er ret høje og chancen for at barnet vil blive en lille spirrevip er ret stor, derfor synes jeg heller ikke at navne som Bjørn, Tristan osv. vil passe - der skal lissom en stor, stærk dreng til?

Anmeld

25. juli 2010

Lunae

Herhjemme er det vidst mest mig, som har en masse krav til valg af navn! Vi havde egentlig en del drengenavne, men da vi fik af vide, at det blev en pige, så måtte vi straks i tænkeboks!

Vi er begge enige om, at vi vil vælge et navn, som vi ikke kender nogen der hedder! Derudover skal det helst heller ikke ligge alt for højt på navnehitlisterne - vi vil helst ikke have en freya f eller noget i den stil!

Jeg går også ret meget op i hvordan det ser ud, når jeg skriver det! Kæresten synes det kriterie er noget værre pjat

Ellers forsøger vi at finde et specielt navn, som ikke er sådan mærkeligt, hvis i forstår!

Det skal helst også være forholdsvis nemt at udtale i udlandet, da vi begge har familie der!

Nu må vi se, hvad det ender op med!

Anmeld

25. juli 2010

mafalck

Da jeg skulle lede efter navn til min datter kiggede jeg meget på top 10 lister for at finde ud af hvad der IKKE skulle være, for at minimere chancerne for at der er 10 der hedder det samme i børnehaven...

Min mor gav mig også mange foreslag og det var et af hendes jeg bed mig meget fast i. Jeg kig med navne som , Solvej, Summer, Yasmin, Paprika og Gry.
Da mit vand gik kl 04.18 og det første udendørs lys jeg så hende i var morgenlys var jeg ikke i tvivl om at hun skulle hedde Gry.

Hvis hun havde været en dreng havde jeg været lidt mere på den, men det var blevet noget i retningen af Tobias eller Magnus, som er de drenge navn jeg bedst kan lide.. jeg ledte også efter drenge navne inden jeg fik kønnet af vide og skrev min top 5 liste over de navne jeg bedst kunne lide...

Anmeld

25. juli 2010

FrkT

Nu har vi jo heller ikke børn eller er gravide endnu. Men snakken om navne har vi da haft et par gange eller tre.

Vi har det lige omvendt af jer; vi er helt enige om drengenavnet (Jonathan) og har været det i over 3 år. Pigenavnet er vi kommet frem til næsten det samme efterhånden, manden vil gerne have Cecilie, jeg vil gerne have Cecilia. Så mon ikke vi, når tiden forhåbentlig kommer, kan blive enige om enten det ene eller det andet, når det nu ligger så tæt op af hinanden.

Anmeld

25. juli 2010

JustAnotherName

Det er sært at et navn som BIANCA, allerede var "NR. 1" på listen over pigenavne, allerede INDEN Kenneth og jeg fandt sammen. Vi var begge vilde med dét navn. Så det var faktisk næsten bestemt længe inden hun "blev lavet"....  ...Dog ville vi ikke ligge os helt endeligt fast på noget, før vi havde hende i vores arme. Og vi tvivlede da også kortvarrigt, da hun var født, om hun skulle hedde Freja. Men nej, hun var og blev jo bare en Bianca.

Med Celina var intet på plads. Og det var faktisk først de sidste par måneder af graviditeten at jeg kom på dét navn, og forsøgte at præge Kenneth. Vi vævede længe, og lå til sidst mellem navnene : Xenia eller Celina (vi havde også flere andre oppe, bla. Nadja, Natascha, Freja (som jo lå tilbage efter Bianca ikke skulle hedde dét) ....og så havde Kenneth et par forslag, som jeg ikke var til, bla. Malia. Og jeg havde et par stykker, som Kenneth ikke ville være med til, bla. Naja eller Linea.

Det er ikke særligt bevidst, men ligesom bare blevet sådan ved et tilfælde, at næsten alle navne, som vi begge kan lide, altid ender på A.

Drengenavne blev jo ikke aktuelle, men der var vi da også inde på nogle stykker.... Bla. Lucas, Noah, Tristan, Daniel eller Sebastian.

Jeg kan godt lide at navnet er lidt specielt. Men det er bestemt ikke et must!
Det vigtigste er, at vi kan blive enige herhjemme, og begge godt kan LIDE navnet. Først derefter har jeg så tjekket op på, hvor mange der hedder det samme, og hvad navnet betyder osv.. 

Anmeld

25. juli 2010

Alberts/

jeg har valgt navnet til min ufødte søn, fordi jeg engang var ved en familie næsten hver ferie, og hun havde den sødeste lille dreng som hedder det min søn skal hedde(;

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.