nu kan jeg ikke mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.438 visninger
20 svar
0 synes godt om
25. juli 2010

Eliza/lykke

hej med jer

Så skete det - jeg har ikke rigtig sovet i nat. Lillepigen har sovet, vågnede kl. 04.00 og fik en flaske og sov videre. Men jeg ku ikke sove.

Jeg har grædt hele morgenen. Hun er 2½ mrd., og det har ellers gået så godt, hvor jeg har haft energi til at klare det. Nu føler jeg bare, at jeg ikke har energien mere. Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg tænker hele tiden på, hvornår hun vågner igen? Er hun sulten? Hvad gør jeg forkert? hvorfor vil hun pludselig ikke det, som hun plejer? Vil hun sove i nat? Får jeg min søvn? Hvornår får jeg mad?

Jeg synes F.... det her er hårdt - bliver det nogen sinde bedre? Hun er jo kun 2½ mrd., men jeg kan overhovedet ikke se, hvordan det sku blive bedre før om laaaaannnggg tid? Hvordan holder jeg til det?

Mon det blir sjovere og anderledes med hende, når vi starter på grød? Vil hun være oplagt i sine vågne perioder?

Jeg lyder sikkert som en skvat men jeg har en rigtig off dag her.,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

Thildesmor

Eliza/lykke skriver:

hej med jer

Så skete det - jeg har ikke rigtig sovet i nat. Lillepigen har sovet, vågnede kl. 04.00 og fik en flaske og sov videre. Men jeg ku ikke sove.

Jeg har grædt hele morgenen. Hun er 2½ mrd., og det har ellers gået så godt, hvor jeg har haft energi til at klare det. Nu føler jeg bare, at jeg ikke har energien mere. Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg tænker hele tiden på, hvornår hun vågner igen? Er hun sulten? Hvad gør jeg forkert? hvorfor vil hun pludselig ikke det, som hun plejer? Vil hun sove i nat? Får jeg min søvn? Hvornår får jeg mad?

Jeg synes F.... det her er hårdt - bliver det nogen sinde bedre? Hun er jo kun 2½ mrd., men jeg kan overhovedet ikke se, hvordan det sku blive bedre før om laaaaannnggg tid? Hvordan holder jeg til det?

Mon det blir sjovere og anderledes med hende, når vi starter på grød? Vil hun være oplagt i sine vågne perioder?

Åhh synes du trænger til en kæmpe har selv en datter på 2 1/2 måned, og ved hvor hårdt det kan være. Men prøv og tænk om ikke mange måneder så kravler de, snart kan de sidde og før vi af det så kan de gå.. Tror det bliver meget sjovere snart, selvom lige nu kan det til tider føles som skruen uden ende.

ville egentlig også bare give dig krammeren og sige at det bliver bedre det er jeg sikker på! 

Anmeld

25. juli 2010

SarahAa

Eliza/lykke skriver:

hej med jer

Først lige en stor til dig!

Jeg kender udemærket til din frustration omkring din lille pige, søvn, overskud og i det hele taget GLÆDEN ved at være mor nu

Tror alle har haft de perioder hvor man hele tiden spekulerede på, hvornår vågner de, hvornår sover de igen, og kan jeg overhovedet få lov til noget af alt dette.

Jeg havde i laaange perioder med min datter, hvor hun ikke rigtig sov om natten, spiste konstant, var utilfreds i sine vågne perioder. Meeenn, alt dette varede til hun var ca 3½måned. Det var bestemt ikke sjovt i disse dage, og hun havde da også få dage hvor hun ellers bare var et mønsterbarn. Meeen, de er jo heller ikke så store endnu. Det må vi huske på

Nu er hun 5mdr, og der er absolut intet. Hun har sine faste rutiner, dog kan tiderne skifte lidt fra dag til dag. Så je lover dig at på et eller andet tidspunkt, så bliver det hele MEGET nemmere. Men husk også, at børn kan ikke samlignes, ikke engang søskende.Så hvornår din lille pige finder sin "rytme", det er ikke til at vide præcist.

Så op med hovedet, er sikker på du gør det bedste for din datter!

Knus

Anmeld

25. juli 2010

foto på lærred

DET bliver bedre. Det kan bare se umuligt ud lige nu. Sørg for at få hende ind i en rytme hvor hun sover når der er gået nogle timer, så hun ikke bliver overtræt. Prøv at gå lange ture. Det hjælper at komme lidt ud af huset. Hvis du kan gå med en veninde vil det være godt.

Men vigtigst at alt tag ALT det hjælp du kan få. Og er der ingen, så bed om det.

Få dine forældre, din mands forældre, en god veninde eller lign. Det kan bare være 3-4 timer, det betyder så meget. Jeg tror, at man ved den første er rigtig dårlig til at tage i mod hjælpen. Men nu har du jo selv meldt ud, at du er udbrændt, så du har brug for at tage i mod.

Du må også melde ud til kæresten at han må tage lidt mere over i en periode.

Når baby er omkring 4 måneder bliver det klart bedre (sådan var der i hvertfald her) så begynder de at sove lidt mere om dagen, græde mindre og er lidt mere opmærksom.

Det er så nemt at blive isoleret i starten. Hvis du har en god veninde, prøv at få hende lidt involveret. I kan gå ture sammen med barnevognen osv. Glem også alt om oprydning, vask osv. når den lille endelig sover. Gør det DU har lyst til. Er det en lur så gør det, er det at være på pc så gør det, eller se lidt dagtv så gør det. Det BLIVER nemmere, men husk at næste gang mormor siger, at hun gerne vil have den lille. Så sig: ja, tak Jeg kommer over med hende om 20 min

(det kræver selvfølgelig at I er i tæt afstand til begge forældre/søskende)

Anmeld

25. juli 2010

Shibby

få hende passet en dags tid så du ikk mister dig selv i det her..!

Anmeld

25. juli 2010

Bare mig..

Et stort kram, skal du lige have først

Dernæst vil jeg lige sige, at du bestemt ikke er alene med den følelse. Min datter er også toenhalv måned, og hun er bestemt ingen rytmer endnu, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind til tider, og har akkurart de samme tanker som dig - hvornår mon det bliver bedre, og gør det mon nogensinde det!? Man kan næsten ikke tro det!!

Jeg aner ikke om det bliver bedre, for jeg har aldrig prøvet det (Mon ikke det gør ?)

Min datter har været rigtig rigtig ked af det hver aften mange timer siden hun var 2 uger gammel (hun er 10 nu) og jeg kan slet ikke se nogen ende på det!

Men i hvertfald, du er BESTEMT ikke alene.. - og jeg TUDER ikke bare en gang men nogen gange i løbet af ugen. Og tror bestemt, at det er helt normalt!

fra Marikka, som bestemt kan følge dig!

Anmeld

25. juli 2010

SarahAa

~~M.Nielsen~~ skriver:

Et stort kram, skal du lige have først

Dernæst vil jeg lige sige, at du bestemt ikke er alene med den følelse. Min datter er også toenhalv måned, og hun er bestemt ingen rytmer endnu, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind til tider, og har akkurart de samme tanker som dig - hvornår mon det bliver bedre, og gør det mon nogensinde det!? Man kan næsten ikke tro det!!

Jeg aner ikke om det bliver bedre, for jeg har aldrig prøvet det (Mon ikke det gør ?)

Min datter har været rigtig rigtig ked af det hver aften mange timer siden hun var 2 uger gammel (hun er 10 nu) og jeg kan slet ikke se nogen ende på det!

Men i hvertfald, du er BESTEMT ikke alene.. - og jeg TUDER ikke bare en gang men nogen gange i løbet af ugen. Og tror bestemt, at det er helt normalt!

fra Marikka, som bestemt kan følge dig!

Så skal du da bestemt også lige have en

Kender alt til det! Men her er det blevet meget bedre, så er sikker på jeres også nok snart skal være "søde" ved jer

Anmeld

25. juli 2010

Bare mig..

SarahAa skriver:

Så skal du da bestemt også lige have en

Kender alt til det! Men her er det blevet meget bedre, så er sikker på jeres også nok snart skal være "søde" ved jer

Tak! Håber sørme også det bliver bedre meget snart for 8 uger med sådan en bebs, er skisme ikke til at holde ud, så helst ikke for mange uger endnu..

Anmeld

25. juli 2010

moniquesmor

åhh kæmpe fra mig af som har hvad "selv" med min datter fra hun var 3uger.. jeg har selv hvad igennem alt det du føler nu, og tro det er helt normalt.. ved godt hun kun er 2½ mdr men har du ikke noget film der kan tag hende bare til du måsk har sovet en time eller fået et bad.. jeg kan huske det var det bedste jeg viste bare lige af få et bad uden man skulle høre efter monique..

men det bliver nemmer og sjover alle de ting men i den aldere er det rigtigt hårdt.. men ikke være bange for af sige det over for venner og familie af man har brug for en hånd

Anmeld

25. juli 2010

BabyStella!

Eliza/lykke skriver:

hej med jer

Kæmpe knus herfra  Og en hilsen fra min svigerfar, som jeg fik da jeg følte, jeg ikke kunne klare mere, efter flere nætter med kun et par timers søvn; Du kan mere end du er klar over! Kvinder har uanede kræfter når de får børn.

Selvfølgelig kan du klare det Og det blir´ bedre - det lover jeg. Jeg har selv været gennem samme trommerum og jeg VED det blir´ bedre.

Endnu et  herfra!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.