Eliza/lykke skriver:
hej med jer
Så skete det - jeg har ikke rigtig sovet i nat. Lillepigen har sovet, vågnede kl. 04.00 og fik en flaske og sov videre. Men jeg ku ikke sove.
Jeg har grædt hele morgenen. Hun er 2½ mrd., og det har ellers gået så godt, hvor jeg har haft energi til at klare det. Nu føler jeg bare, at jeg ikke har energien mere. Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg tænker hele tiden på, hvornår hun vågner igen? Er hun sulten? Hvad gør jeg forkert? hvorfor vil hun pludselig ikke det, som hun plejer? Vil hun sove i nat? Får jeg min søvn? Hvornår får jeg mad?
Jeg synes F.... det her er hårdt - bliver det nogen sinde bedre? Hun er jo kun 2½ mrd., men jeg kan overhovedet ikke se, hvordan det sku blive bedre før om laaaaannnggg tid? Hvordan holder jeg til det?
Mon det blir sjovere og anderledes med hende, når vi starter på grød? Vil hun være oplagt i sine vågne perioder?
Jeg lyder sikkert som en skvat
men jeg har en rigtig off dag her.,
Først lige en stor
til dig!
Jeg kender udemærket til din frustration omkring din lille pige, søvn, overskud og i det hele taget GLÆDEN ved at være mor nu 
Tror alle har haft de perioder hvor man hele tiden spekulerede på, hvornår vågner de, hvornår sover de igen, og kan jeg overhovedet få lov til noget af alt dette.
Jeg havde i laaange perioder med min datter, hvor hun ikke rigtig sov om natten, spiste konstant, var utilfreds i sine vågne perioder. Meeenn, alt dette varede til hun var ca 3½måned. Det var bestemt ikke sjovt i disse dage, og hun havde da også få dage hvor hun ellers bare var et mønsterbarn. Meeen, de er jo heller ikke så store endnu. Det må vi huske på 
Nu er hun 5mdr, og der er absolut intet. Hun har sine faste rutiner, dog kan tiderne skifte lidt fra dag til dag.
Så je lover dig at på et eller andet tidspunkt, så bliver det hele MEGET nemmere. Men husk også, at børn kan ikke samlignes, ikke engang søskende.Så hvornår din lille pige finder sin "rytme", det er ikke til at vide præcist.
Så op med hovedet, er sikker på du gør det bedste for din datter! 
Knus