Hvornår bliver deres mave bedre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2010

Skouboe

Malene84 skriver:

Jeg giver 2 ML - 3 gange dagligt

Freja har døjet med forstoppelse siden hun var helt lille pga. MME.

Vores SP sagde at vi skulle skrue op for dosis indtil der kom gang i maven og så skrue ned igen, og stoppe hvis maven blev hård igen.

Hun forklarede også at det ikke var den samlede mængde, men den mængde de fik på en gang der hjalp, så de skulle helst ikke have mere end max 2 gange om dagen, og så lidt mere.

Jeg ville give ham 3 ml x2 og så skrue op med en ml ad gangen indtil det havde nogen effekt - tal evt. med din læge eller SP.

Lactulose er iøvrigt ren mælkesukker og virker ved at trække ekstra væske til tarmene, og er derfor uskadeligt ved længere tids brug. Det er bare vigtigt at man trapper stille og roligt ud.

Freja fik det fast indtil hun var næsten 1 år, og vi er stadig nødt til at give indimellem, når maven driller hende.

Du skal også huske at tænke på at spædbørns motorik den første tid er styret af bøjerefleksen, så det at han krummer sig sammen har ikke nødvendigvis noget med mavesmerter at gøre. Til gengæld ER det vigtigt at han har afføring hver dag og at den ikke er hård og klumpet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

Louise mortil4

Malene84 skriver:

Det kan godt være du har ret  Jeg ammer hver anden gang, da min produktion ikke når at have mælk nok til to hver gang - så altså de får hver 6. time flaske. De får begge NAN1, vi skiftede fra alomin da vi sys de gylpede meget efter det!!! Men han gylper også meget efter NAN... er sgu lidt fortvivlet... aner ikke hvad jeg skal gøre. har bare så ondt af ham

vores fik grøn allomin, det var det eneste der hjalp på deres maver uden at skulle gi noget afførringsmiddel. Jeg sys ikke vores gylpede på meget af den grønne, men det er jo forskelligt fra barn til barn.

Anmeld

25. juli 2010

Vidunderligeunger

alberte (2 mdr) har også lidt mavekneb om aftenen.. hun er viiildt pyldret om aftenen, og det eneste der hjælper er at cykle med hendes ben - hele tiden, og når så hun starter med at presse og der kommer afføring, så er hun klar til en power nap... Hun er 100% flaskbarn, får NAN1 det meste af tiden, men også grøn allumin en-to gange om dagen... Hun har afføring en gang om dagen... 

Anmeld

25. juli 2010

smokin

Caroline86 skriver:

mylicon, søde! Prøv det...

Enten virker det eller også virker det ikke.. Det er forskelligt fra barn til barn! Men hvis det virker!! GULD Det er et naturprodukt som skal gives inden spisning og så hjælper det luften med at komme de rigtige steder hen (både den ene og den anden vej)

Er da virkelig irriterende at han skal bøvle sådan med det

Mylicon virker IKKE på presseondt! Det er til at tage luft i maven... to forskellige ting!

KH
Zette

Som også har et barn med presseondt

Anmeld

25. juli 2010

smokin

Men du kan jo sagtens prøve at give Mylicon hvis du mener han har luft i maven. Dog vil det være spild af penge hvis han har ondt når han skal af med afføringen... Det kan være tarmene der ikke er færdigudviklet, det bliver de jo først typisk efter 3 måneder. Vi går til zoneterapi som en anden skriver herinde, 1 gang om ugen... 1 første gang skreg hun som besat, men det skulle efterfølgende hjælpe dem meget.

Mylicon er dog uskadeligt så det skader ikke at prøve... selvom det kun er til at tage luft i maven med

Anmeld

25. juli 2010

Malene84

Skouboe skriver:

Freja har døjet med forstoppelse siden hun var helt lille pga. MME.

Vores SP sagde at vi skulle skrue op for dosis indtil der kom gang i maven og så skrue ned igen, og stoppe hvis maven blev hård igen.

Hun forklarede også at det ikke var den samlede mængde, men den mængde de fik på en gang der hjalp, så de skulle helst ikke have mere end max 2 gange om dagen, og så lidt mere.

Jeg ville give ham 3 ml x2 og så skrue op med en ml ad gangen indtil det havde nogen effekt - tal evt. med din læge eller SP.

Lactulose er iøvrigt ren mælkesukker og virker ved at trække ekstra væske til tarmene, og er derfor uskadeligt ved længere tids brug. Det er bare vigtigt at man trapper stille og roligt ud.

Freja fik det fast indtil hun var næsten 1 år, og vi er stadig nødt til at give indimellem, når maven driller hende.

Du skal også huske at tænke på at spædbørns motorik den første tid er styret af bøjerefleksen, så det at han krummer sig sammen har ikke nødvendigvis noget med mavesmerter at gøre. Til gengæld ER det vigtigt at han har afføring hver dag og at den ikke er hård og klumpet.

tusind tak  faktisk har hverken Tristan eller Villads afføring hver dag... der kan sagtens gå op til to dage  eeej nu får jeg endnu mere ondt af dem!!! iiihhh jeg er så træt af de skide maver, hvorfor kan det ikke bare gå i sig selv. Man kan ligge og pludre med dem, og pludselig krummer de helt sammen og presser for sygt og der sker intet. Man kan ligefrem se lettelsen hvis der så kommer en prut... hmm

Anmeld

25. juli 2010

Malene84

Zette skriver:

Men du kan jo sagtens prøve at give Mylicon hvis du mener han har luft i maven. Dog vil det være spild af penge hvis han har ondt når han skal af med afføringen... Det kan være tarmene der ikke er færdigudviklet, det bliver de jo først typisk efter 3 måneder. Vi går til zoneterapi som en anden skriver herinde, 1 gang om ugen... 1 første gang skreg hun som besat, men det skulle efterfølgende hjælpe dem meget.

Mylicon er dog uskadeligt så det skader ikke at prøve... selvom det kun er til at tage luft i maven med

Åååh men hvordan ved man forskel... faktisk så tror jeg måske det er luften der gør ondt. For han krummer sammen og blir ildrød i hoved, og det letter helt vildt på ham når der så kommer en prut.

Ingen af dem har afføring hver dag - der går gerne op til 2 dage før der kommer noget. Lægen sagde at kun skulle reagere hvis der over 6 dage - men nu kan jeg jo læse på alle jeres, at de har afføring hver dag - hmmmm

Anmeld

25. juli 2010

smokin

Malene84 skriver:

Åååh men hvordan ved man forskel... faktisk så tror jeg måske det er luften der gør ondt. For han krummer sammen og blir ildrød i hoved, og det letter helt vildt på ham når der så kommer en prut.

Ingen af dem har afføring hver dag - der går gerne op til 2 dage før der kommer noget. Lægen sagde at kun skulle reagere hvis der over 6 dage - men nu kan jeg jo læse på alle jeres, at de har afføring hver dag - hmmmm

Så synes jeg du skal prøve dråberne... de skader IKKE! og tænk hvis de hjalp. De koster 87 kr. så vidt jeg husker...

Anmeld

25. juli 2010

Bayze

Malene84 skriver:

Det kan godt være du har ret  Jeg ammer hver anden gang, da min produktion ikke når at have mælk nok til to hver gang - så altså de får hver 6. time flaske. De får begge NAN1, vi skiftede fra alomin da vi sys de gylpede meget efter det!!! Men han gylper også meget efter NAN... er sgu lidt fortvivlet... aner ikke hvad jeg skal gøre. har bare så ondt af ham

Der findes det der hedder syrnet mme. Det er nemmere fordøjeligt end almindelig mme. Allomin laver én, hedder grøn allomin. Men babys gylp kommer til at lugte helt forfærdeligt!! Vi bruger syrnet fra Beuveais. Anthon fik forstoppelse i starten af almindelig mme, men det syrnede hjalp med det samme. Det synes jeg klart du skal prøve at skifte til før du begynder på decideret afførendemidler som lactulose og Mylicol. Det er sådan en grøn pakke og den føres i almindelige supermarkeder

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Malene84 skriver:

HAHAHA...  seriøst, den skal jeg bruge... vildt dårligt billede af mig... men se lige... har tabt min mave, MEN IKKE AMRNENE siden graviditeten... hva skeeeer der? iøvrigt er jeg godt igang med at tage maven på igen,... hvad sker der for amme-ædeflip?!

wauw!!!!! jeg synes da egentlig ikke der er så meget mormor over de arme men satme flot efterfødselsmavse allerede!

Jeg har også de vilde ædeflip har taget 5 kg på efter alt det jeg tabte mig så lige nu vejer jeg 7 kg mere end før jeg blev gravid! VIIIILDT irriterende

Men de skal nok komme af igen.. suk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.