Willa's mor skriver:
Jeg ved at den person som jeg kender gemmen flere år, at hans datter stadig tæller og kontrolere hvor mange øl han drikker og det er meget svært for hende at holde fast i selv i han selskab..
Derfor vil jeg kræve at alkoholiker selv gør en indsats for at holde sig ædru. Ellers udviskes grænserne og man gir' efter..
Det er nu meget fint og alting, men de er de færreste alkohollikker der kan styre deres sygdom, så jeg syntes måske man skal være realistisk mht hvad man kræver af en person med denne sygdom ellers må man jo cutte kontakten helt, og så give et ultimatum.
Men trådstarter ønsker jo til tros for faderens alkoholmisbrug/sygdom at han er en del af barnets liv, så må man jo kigge på realiteterne og bestemme sig for hvilke rammer eller aftaler der er realistiske at aftale med en person med et misbrug/sygdom, og der mener jeg at det vil være nemmest for ham at overholde den aftale hvis besøgene er om formiddaggen, og hvis han så kan holde sig ædru så længe jamen så er det vel godt nok, man kan jo ikke forvente at en alkoholikker kan holde sig ædru en hel dag hvis det ikke er noget han har gjort i årevis, han bliver jo syg uden sin alkohol og vil derfor sansynligvis ikke kunne overholde det en hel dag og vil aftalen aldrig kunne overholdes..
Jeg tror egentlig ikke vi er uenige, allerhelst så jeg da også at ingen børn var i nærheden af folk der var beruset...
Anmeld