Kommende morfar, kan jeg tillade mig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2010

N&J

Anonym skriver:

self, men har det bare sån at hvis jeg kan lugte eller se på min far at han har drukket, vil jeg ikke lade ham holde mit barn, for han bliver virkelig som en Skitzofren bare han har drukket en eller 2 øl,

så syntes jeg da at det er fint at være så kontant, så havde min far sku heller ikke fået lov at komme i nærheden af mitr barn hvis han havde indtaget alkohol, alkoholikker kan jo sjældent styre deres forbrug, så ja jeg havde nok tænkt som du tænker, og så skal du bare gøre klart for enhver der (måske er af en anden generation) at det er jeres barn og jer der bestemmer, for der vl nok komme de der stikpiller, ohh hold nu op, er du ikke lidt sippet, men nej, vores børn er sku det dyrebareste vi har..!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

Anonym trådstarter

N&J skriver:

så syntes jeg da at det er fint at være så kontant, så havde min far sku heller ikke fået lov at komme i nærheden af mitr barn hvis han havde indtaget alkohol, alkoholikker kan jo sjældent styre deres forbrug, så ja jeg havde nok tænkt som du tænker, og så skal du bare gøre klart for enhver der (måske er af en anden generation) at det er jeres barn og jer der bestemmer, for der vl nok komme de der stikpiller, ohh hold nu op, er du ikke lidt sippet, men nej, vores børn er sku det dyrebareste vi har..!!! 

er også sikker på der kommer de "stikpiller" men det må jeg bare tage med(;

Anmeld

23. juli 2010

Skouboe

Jeg vil så sige at jeg generelt ikke har noget imod at fx min mor eller stedfar sidder med min datter, selvom de drikker (eller har drukket et glas vin eller en øl), men der er heller ikke nogen af dem der kunne drømme om ar drikke sig berusede i nærheden af hende.

Men min biologiske far er det noget andet - jeg ved at han er alkoholiker og ikke kan stoppe, og desuden ikke har nogen naturlig grænse, så for ham hedder reglen "ingen alkohol overhovedet, hvis du vil være sammen med os". 

Anmeld

23. juli 2010

N&J

Willa's mor skriver:

Jeg ved at den person som jeg kender gemmen flere år, at hans datter stadig tæller og kontrolere hvor mange øl han drikker og det er meget svært for hende at holde fast i selv i han selskab..

Derfor vil jeg kræve at alkoholiker selv gør en indsats for at holde sig ædru. Ellers udviskes grænserne og man gir' efter..

Det er nu meget fint og alting, men de er de færreste alkohollikker der kan styre deres sygdom, så jeg syntes måske man skal være realistisk mht hvad man kræver af en person med denne sygdom ellers må man jo cutte kontakten helt, og så give et ultimatum.

Men trådstarter ønsker jo til tros for faderens alkoholmisbrug/sygdom at han er en del af barnets liv, så må man jo kigge på realiteterne og bestemme sig for hvilke rammer eller aftaler der er realistiske at aftale med en person med et misbrug/sygdom, og der mener jeg at det vil være nemmest for ham at overholde den aftale hvis besøgene er om formiddaggen, og hvis han så kan holde sig ædru så længe jamen så er det vel godt nok, man kan jo ikke forvente at en alkoholikker kan holde sig ædru en hel dag hvis det ikke er noget han har gjort i årevis, han bliver jo syg uden sin alkohol og vil derfor sansynligvis ikke kunne overholde det en hel dag og vil aftalen aldrig kunne overholdes.. 

Jeg tror egentlig ikke vi er uenige, allerhelst så jeg da også at ingen børn var i nærheden af folk der var beruset...

Anmeld

23. juli 2010

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg vil så sige at jeg generelt ikke har noget imod at fx min mor eller stedfar sidder med min datter, selvom de drikker (eller har drukket et glas vin eller en øl), men der er heller ikke nogen af dem der kunne drømme om ar drikke sig berusede i nærheden af hende.

Men min biologiske far er det noget andet - jeg ved at han er alkoholiker og ikke kan stoppe, og desuden ikke har nogen naturlig grænse, så for ham hedder reglen "ingen alkohol overhovedet, hvis du vil være sammen med os". 

netop,

min far bliver helt underligt bare af en øl,

Anmeld

23. juli 2010

charlottekri

nu kender jeg til et eksempel, hvor det er gået galt...

min kusines svigerfar er også alkoholiker, og da min kusine og hendes to børn var ude og besøge dem, ville hendes svigerfar (beruset) tænde op i en rygeovn (han ryger kød som hobby), og det eksploderede ud i hovedet på den yngste af børnene (ca. 2 år) og på ham selv. drengen blev indlagt på riget i et par måneder med svære forbrændinger, men slap heldigvis med ikke at have ar i ansigtet, men har fået transplanteret hud andre steder på kroppen...

så nej, jeg synes bestemt ikke at du er sippet!!!

Anmeld

24. juli 2010

Willa's mor

N&J skriver:

Det er nu meget fint og alting, men de er de færreste alkohollikker der kan styre deres sygdom, så jeg syntes måske man skal være realistisk mht hvad man kræver af en person med denne sygdom ellers må man jo cutte kontakten helt, og så give et ultimatum.

Men trådstarter ønsker jo til tros for faderens alkoholmisbrug/sygdom at han er en del af barnets liv, så må man jo kigge på realiteterne og bestemme sig for hvilke rammer eller aftaler der er realistiske at aftale med en person med et misbrug/sygdom, og der mener jeg at det vil være nemmest for ham at overholde den aftale hvis besøgene er om formiddaggen, og hvis han så kan holde sig ædru så længe jamen så er det vel godt nok, man kan jo ikke forvente at en alkoholikker kan holde sig ædru en hel dag hvis det ikke er noget han har gjort i årevis, han bliver jo syg uden sin alkohol og vil derfor sansynligvis ikke kunne overholde det en hel dag og vil aftalen aldrig kunne overholdes.. 

Jeg tror egentlig ikke vi er uenige, allerhelst så jeg da også at ingen børn var i nærheden af folk der var beruset...

Jeg kan heller ik se nogen uenighed...

Det er ens egne grænser der skal fastholdes... Ved bare det er svært ligemeget hvordan man beslutter sig for at det skal være...

Trådstarteren skal da os kun følge de råd hun selv kan bruge til noget og det er ik sikkert det er det samme som jeg råder til...

Håber det kommer til at gå uden alt for meget belastning for trådstarteren...

Anmeld

24. juli 2010

N&J

Willa's mor skriver:

Jeg kan heller ik se nogen uenighed...

Det er ens egne grænser der skal fastholdes... Ved bare det er svært ligemeget hvordan man beslutter sig for at det skal være...

Trådstarteren skal da os kun følge de råd hun selv kan bruge til noget og det er ik sikkert det er det samme som jeg råder til...

Håber det kommer til at gå uden alt for meget belastning for trådstarteren...

Helt enig, det håber jeg også.. 

Anmeld

24. juli 2010

XXSS

Anonym skriver:

er ano da der er for mange der kender mig her inde som ikke skal vide dette,

nå men sagen er den at min far(den kommende Morfar) er alkoholiker, og jeg snakker ikke ret meget med ham,

men kan jeg godt tillade mig at sige at jeg ikke kommer hen til ham med den bette, kun hvis han er ædru, og at hvis han har drukket må han ikke holde den bette(dette gælder såmændt alle) eller kommer til at passe den bette alene, eller skal kører med den bette?

ville det være svinsk at sige ? og går jeg for vidt.

er bare bange for den bette skal opleve det jeg selv har oplevet, med at min far lige pludselig tænder ad, og så er han pludselig sød, og så tænder han af igen, og at han bliver så fuld han ligger sig i hundekurven og sover, går ind i ting, falder ned fra stolen, kører spritter

Det er i din fulde ret! og du skal ikke engang tænker over det en gang.

Anmeld

24. juli 2010

Tulle28

er ano da der er for mange der kender mig her inde som ikke skal vide dette,

nå men sagen er den at min far(den kommende Morfar) er alkoholiker, og jeg snakker ikke ret meget med ham,

men kan jeg godt tillade mig at sige at jeg ikke kommer hen til ham med den bette, kun hvis han er ædru, og at hvis han har drukket må han ikke holde den bette(dette gælder såmændt alle) eller kommer til at passe den bette alene, eller skal kører med den bette?

ville det være svinsk at sige ? og går jeg for vidt.

er bare bange for den bette skal opleve det jeg selv har oplevet, med at min far lige pludselig tænder ad, og så er han pludselig sød, og så tænder han af igen, og at han bliver så fuld han ligger sig i hundekurven og sover, går ind i ting, falder ned fra stolen, kører spritter

Jeg har stået i nøjagtig det samme dillemma som dig, så jeg ved præcis, hvordan du har det - og mit svar er at ja, det kan du godt tillade dig at sige til ham. Det er DIT barn og jeg kan godt forstå du ikke vil have at h*n skal passes eller bare være i nærheden af ham, hvis han har drukket.

Jeg har fortalt min far at jeg elsker ham, men at jeg ikke kan leve med hans sygdom aka alkohol - og at han ikke kan se min datter, hvis og når han vælger at drikke. At jeg gerne vil have at min datter skal have et godt forhold til sin morfar, men ikke for enhver pris. Nu har problemet mere eller mindre løst sig selv, fordi hans lever stod af et par måneder før jeg fødte og det har holdt ham fra at drikke - men han har desværre haft et par gange, hvor han er faldet i og der har han fået "smøren" igen. Utroligt og sørgeligt at kærligheden til alkohol kan være større end kærligheden til livet og sin familie:-(

Stort knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.