Kommende morfar, kan jeg tillade mig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2010

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

nej det er bestemt ikke at gå hverken for vidt eller være svinsk.. Du beskytter jo bare dit barn, og hvis du som mor ikke gør, hvem gør så??

Min datter må ikke være alene hos min mor, og vi undgår så vidt besøg deroppe (MAX 20 min. hvis det er strengt nødvendigt) da hendes hjem er så svinet at det er direkte sundhedsskadeligt.. Derudover ryger hun som en skorsten og lejligheden er altid tyk af røg.. Hun er velkommen til at se min datter, hendes barnebar,n udenfor hendes hjems fire vægge. Detter gør jeg netop for at beskytte min datter.. Så jeg forstår fuldt ud dine tanker omkring din far og hans misbrug.. Hold fast i de tanker

mange tak for svar(:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

N&J

Anonym skriver:

jeg har bare en forstilling om at jeg ville have det rigtig dårligt hvis folk som har fået lidt indebors skal holde mit barn og ånde det i hovedet. så det vil jeg ikke have,

men vil self gerne at mit barn skal kende sin morfar, men ikke hvis han er beruset. så ja vil komme om formiddagen, da han højest har noget at få 2 øl der men så kommer han bar ikke til at holde den bette

Jeg tror så længe du er klar omkring reglerne og håndhæver dem, så er det fint. Mit barn bliver dog holdt af min far selv om han drikker en øl ude på bænken med naboen, men han er heller ikke alkoholikker, så tror også mine grænser ville være anerledes, tror bare at det vigtigste er at du gør det klart overfor din far hvad du vil finde dig i, og at du rigtig gerne vil have at han får et godt forhold til sit barnebarn, men på jeres præmisser. 

Anmeld

23. juli 2010

Willa's mor

Jeg har en datter på 17 år og da hun var baby, var det næsten normalt at man bare sad med babyen og røg, bare man pustede røgen ud fra babyen..

De første der begyndte at sige fra over for dette var også sippet og mærkelige og hvis man ik kunne tåle lidt røg og slap af og bla bla bla...

Nu er det forargeligt hvis man bare tænker på at ryge i nærheden af et barn/baby...

Så du skal bare beskytte dit barn og holde fast i det. Du mærker med det samme hvis dine grænser er overtrådt. Bare husk at handle på dem..

Dit barn-jeres liv.

Anmeld

23. juli 2010

Willa's mor

N&J skriver:

Jeg tror så længe du er klar omkring reglerne og håndhæver dem, så er det fint. Mit barn bliver dog holdt af min far selv om han drikker en øl ude på bænken med naboen, men han er heller ikke alkoholikker, så tror også mine grænser ville være anerledes, tror bare at det vigtigste er at du gør det klart overfor din far hvad du vil finde dig i, og at du rigtig gerne vil have at han får et godt forhold til sit barnebarn, men på jeres præmisser. 

Svært at bedømme hvor meget en alkoholiker har drukket... Hvis han siger 2 øl har han sikkert drukker 4-6 stk og det kan og være svært at mærke det på dem...

Anmeld

23. juli 2010

Anonym trådstarter

Willa's mor skriver:

Jeg har en datter på 17 år og da hun var baby, var det næsten normalt at man bare sad med babyen og røg, bare man pustede røgen ud fra babyen..

De første der begyndte at sige fra over for dette var også sippet og mærkelige og hvis man ik kunne tåle lidt røg og slap af og bla bla bla...

Nu er det forargeligt hvis man bare tænker på at ryge i nærheden af et barn/baby...

Så du skal bare beskytte dit barn og holde fast i det. Du mærker med det samme hvis dine grænser er overtrådt. Bare husk at handle på dem..

Dit barn-jeres liv.

kan heller ikke det med røg, men kan heller ikke selv tåle det, og vil helst have folk ikke ryger i det rum mig og mit barn er i, og det ved min omgangskræds heldigvis(:

Anmeld

23. juli 2010

N&J

Willa's mor skriver:

Svært at bedømme hvor meget en alkoholiker har drukket... Hvis han siger 2 øl har han sikkert drukker 4-6 stk og det kan og være svært at mærke det på dem...

Ja, men det er også derfor jeg tænker at besøg er smartes om formiddagen, og så tænker jeg også at man tænker anerledes omkring det med øl hvis ens forældre eller ligende er alkoholikker.. vi har jo alle et forskelligt forhold til alkohol..  

Anmeld

23. juli 2010

Anonym trådstarter

N&J skriver:

self, men har det bare sån at hvis jeg kan lugte eller se på min far at han har drukket, vil jeg ikke lade ham holde mit barn, for han bliver virkelig som en Skitzofren bare han har drukket en eller 2 øl,

Anmeld

23. juli 2010

Willa's mor

Anonym skriver:

kan heller ikke det med røg, men kan heller ikke selv tåle det, og vil helst have folk ikke ryger i det rum mig og mit barn er i, og det ved min omgangskræds heldigvis(:

Ja hvis folk ik kan overholde det, må man bare flytte sig væk fra dem, meeen de fleste jeg kender ryger slet ik. Og resten er vant til at gå ud og ryge..

Anmeld

23. juli 2010

Anonym trådstarter

Willa's mor skriver:

Ja hvis folk ik kan overholde det, må man bare flytte sig væk fra dem, meeen de fleste jeg kender ryger slet ik. Og resten er vant til at gå ud og ryge..

men folk jeg kender, har lært ikke at ryge når jeg er der, altså ellers så står de med hovedet ud af vinduet ellers går ind i et andet rum, eller helt ud, så det meget rat(;

Anmeld

23. juli 2010

Willa's mor

N&J skriver:

Ja, men det er også derfor jeg tænker at besøg er smartes om formiddagen, og så tænker jeg også at man tænker anerledes omkring det med øl hvis ens forældre eller ligende er alkoholikker.. vi har jo alle et forskelligt forhold til alkohol..  

Jeg ved at den person som jeg kender gemmen flere år, at hans datter stadig tæller og kontrolere hvor mange øl han drikker og det er meget svært for hende at holde fast i selv i han selskab..

Derfor vil jeg kræve at alkoholiker selv gør en indsats for at holde sig ædru. Ellers udviskes grænserne og man gir' efter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.