kvalme hele tiden :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

muss1990

mamalicious skriver:

Frisk frugt , og masser at drikke !!!

Havde en banan til at ligge ved siden af min seng, som kunne fortæres med det samme jeg vågnede...... ellers kunne jeg ikke stå ud af sengen.... mandler og ingefær gives på hospitalet mod kvalme....

Håber at du finder det , der liiige hjælper DIG mod den grumme kvalme!!!

Lyder som en rigtig god idé  man blir hurtigt træt af at have kvalme 24/7  og afkraftet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

Maria-s

Jeg har de sidste 2 dage brugt de  her sea bands (har dem på døgnet rundt også når jeg sover) og jeg synes altså de virker. De tager i hvert fald toppen af kvalmen, så jeg kan holde nogenlunde ud at være på arbejde. Skal dog stadig huske at spise mindst hver anden time, ellers kan jeg overhovedet ikke kontrollere min kvalme. Jeg har haft konstant kvalme de sidste godt to uger og kan næsten kun holde ud at spise kulhydrater. Dvs. spagetti, kartofler, brød, knækbrød, havregryn etc. og så mælk. Masser af mælk. Hvis kvalmen er slem fordi jeg har glemt at spise så kan jeg som regel ved at tage et glas kold mælk (og så noget at spise bagefter) undgå at skulle kaste op.

Når kvalmen så forhåbentlig er ovre engang (SNART forhåbentlig) ja så må der spises lidt sundere. Men lige nu handler det bare om at prøve at undgå opkast og massiv kvalme  

Anmeld

22. juli 2010

Delilah

Tjuhl skriver:

hos mig var der intet der virkede, desværre. til sidst fik jeg nogle stikpiller af min læge, som tog det allerværste. ellers er der jo også de der seabands (som ikke virkede for mig heller). kakao og knækbrød og mariekiks er der også mange som har held med. senere i graviditeten har sun lolly is hjulpet enormt meget på min kvalme

Oh.. Sodavandsis er bare guld værd Det gar også hjulpet rigtigt meget på min kvalme gennem tiden. Var også en af mine laster lidt tidligere 

Anmeld

22. juli 2010

Fru.Mäes <3

Heej...

Jeg var faktisk DØDsyg (( Hvis du altså lytter kun til mig )) de første uger, fra uge 7-10! Jeg lavede ikke andet end at brække mig hele dagen, i 3 uger  Jeg prøvede ALT:

Kakao - kiks - mandler osv. ALT det som folk siger, skulle hjælpe. Men intet hjalp på mig

Jeg snakkede med min læge, som udskrev nogle BRÆKpiller, som jeg kalder dem. De gør sådan, at det mad du spise passerer hurtigt igennem systemet, så du faktisk ikke når at kaste op og have kvalme..

De hedder EMPERAL - hvis det kan hjælpe. Snak med din læge - hvis det virkelig er så galt som f.eks. mit var!!

BRÆKhilsner Rikke (LIDT KLAMT, men alligevel sjovt)

Anmeld

22. juli 2010

Angelspot

Er selv i samme situation som dig, jeg har heller ikke fundet noget specielt som kan holde kvalmen nede. Men nu har jeg købt de her sea bands og som en anden skriver, så hjælper de også mig med at tage toppen af kvalmen, så jeg lige kan overkomme at få noget ned i maven. Det værste er, hvis jeg når at blive sulten, for så er kvalmen slem og det er først når jeg har fået lidt at spise, at den aftager. Men det er jo også der, hvor man absolut ikke har lyst til at spise!

Har også fået div husråd, men synes hverken mariekiks eller mandler hjælper, men hvis jeg når at få kvalme pga sult, så er en Maja kakaomælk direkte fr køleskabet, altså guld værd for mig!

Håber virkelig du finder noget der hjlper hos dig, men først og fremmest, spis lidt og spis ofte

Anmeld

22. juli 2010

Susanne79

Kan stadig huske hvor forfærdeligt det var med kvalmen..... brækkede mig i næsten 6 mdr...... Og det var meget forskelligt hvad der hjalp. den ene dag kunne chips hjælpe og næste dag var det chips der fik mig til at kaste op.

Men chips, kiks, menthos med frugt smag(???? fatter stadig ikke helt hvorfor.....) frisk frugt uden for meget syre og isterninger er nogle af de ting der virkede for mig.

P.S: prøvede også seaband og det virkede heller ikke for mig......

Anmeld

22. juli 2010

K&S

muss1990 skriver:

Jeg har kvalme næsten hele dagen og jeg kan ikke spise noget. jeg er 7+6  Jer der har haft kvalme, hvad kunne i spise? hvis i har nogle gode råd vil jeg meget gerne høre dem

knus

Hejsa

Jeg havde en pakke mariekiks, en bøtte rosiner og en flaske vand stående ved sengekanten, så jeg kunne spise og drikke lidt inden jeg steg ud af sengen...! Og så ellers toastbrød, youghurt (de små bøtter med appelsinsmag og knas), frugt (helst syrlig) og salt lakrids  det virkede for mig...!

Og så "SeaBands" fra apoteket, de virkede fantastisk for mig - det var en helvede at skulle i bad, fordi jeg så måtte undvære dem, så det blev nogle MEGET hurtige bade

Håber du finder noget, der hjælper dig

Katja

Anmeld

22. juli 2010

BetonSlotsPrinsesserne

muss1990 skriver:

Jeg har kvalme næsten hele dagen og jeg kan ikke spise noget. jeg er 7+6  Jer der har haft kvalme, hvad kunne i spise? hvis i har nogle gode råd vil jeg meget gerne høre dem

knus

Min dag som gravid- 9 mdr... Stod ud af sengen omkring wc'et og sige bøh. Spise morgenmad- wc'et igen. Et glas vand og konsentrere mig så det ikk hed wc'et igen. Efter hvert måltid- wc'et og så op og spise en portion mere- Det blev normalt okay lang tid nok i maven efter et par mdr. Ikke til at starte med.

Men fik først kvalme da jeg testede positivt og fik det endelig bekræftet hos lægen ca 8 uger..

Anmeld

23. juli 2010

Mira0911

muss1990 skriver:

knus

Kender det alt for godt.
Jeg havde en meget elendig graviditet.
Jeg kastede op konstant, jeg kunne ikke spise noget.
Når jeg endelig var sulten og fik hældt på tallerken, meldte kvalmen sig.

Jeg prøvede alverdens piller der ikke hjalp på mig.
Jeg prøvede Sea band, heller ikke noget der hjalp.
Akupunktur gik jeg til en gang om ugen, det hjalp heller ikke.

Håber virkelig du finder en løsning, som bare kan
mindske din kvalme lidt.

Anmeld

24. juli 2010

Camilla

Hej søs.
Jeg synes der er rigtig mange gode forslag her, men du skal selvfølgelig finde den der er bedst for dig. Jeg ved hvordan du har det, og efter hvad jeg har forstået har vi det nogenlunde på samme måde...
Håber dog vi vil komme til at støtte hinanden så meget det er muligt.
Håber for dig at kvalmen bare er kvalme og der ikke kommer opkast.
Kram til dig fra søs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.