Honning på sutten????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2010

smokin

foto på lærred skriver:

Min sundhedsplejerske sagde, at det med sukkervand kun er noget man kan bruge de første to uger. Derefter har det ingen effekt.

ja så kan du sende hende herhjem og se effekten på et 7 uger gammelt barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

smokin

lotchen aka Charlotte skriver:

Tænkte jeg også Vi brugte det meget til Oliver den første måned, med god succes.

De fjerner jo ikke smerten, det må man ikke tro. Men det lindrer og hjælper dem til at glemme det for en stund... og det virker dejligt herhjemme!

Anmeld

21. juli 2010

Dictes mor

Vi har 3 uger gamle tvillingedrenge som vi har lidt "problemer" med om aftenen.

De får simpelthen nogle timelange grædeture fra ca kl 21 og til ud på natten. De er fuldstændig utrøstelige.

Mit spørgsmål lyder: Må man komme lidt honning på sutten? Sukker virker som kroppens naturlige morfin ved at frigive endorfiner, og de bruger sukkervand som smertestillende på neonatal når de små fks. skal have taget blodprøver.

Men er det et kæmpe no go hvis man spørger en sundhedsplejerske?? Og hvad mener i?

Jeg havde også store problemer med Dicte da hun var omkring 3 uger, fordi hun ikke ville sove, og så blev hun overtræt og dybt ulykkelig. Vi gav hende ikke noget sukkerstads, og hun bruger heller ikke sut (så blev hun endnu mere ked af det), vi holdt ud lullede hende, sang for hende, gav hende lidt mere at spise, og pludselig en aften var grædeturerne slut. Jeg ved ikke hvorfor, men hun var bare ked af det i en periode, og det var meget hårdt, og jeg kan næsten ikke forestille mig, hvor hårdt det må være, når der er to. Men hold op, hvor er det hårdt, og det går ondt i hjertet. Jeg vidste ikke, at man måtte give dem sukkervand, for så havde jeg sikkert prøvet det dengang, eller kamillete.

Anmeld

21. juli 2010

>>Carina<<

NO GO!!

Anmeld

21. juli 2010

nannanadja

Min datter skreg også i en periode på 1-2 måneders tid... sp snakkede noget om at det kunne være 3 mdr kolik, der var ikke noget at gøre end at gå frem og tilbage med hende i armen,,,

Anmeld

22. juli 2010

Thalia

Hov, Hej Mia

Honning er som flere af de andre skriver No Go, og sukkervand ville jeg også holde mig fra. Ikke fordi der er noget dårligt eller forkert ved det, men fordi jeg synes det er en god ide at skelne imellem om børnene græder af smerte eller fordi de er utrygge eller kolikramte.

Jeg har brugt sukkervand ved fx mavekramper eller ved vaccinationer som smertelindring, men jeg synes ikke at sukkervand skal være en "trøst" på samme måde som fx sutten. - Jeg vil godt gemme sukkervandet til tingene virkeligt brænder på

Jeg tænker at det slet ikke er sikkert at Mikkel og Emil græder fordi de har kolik eller der er noget galt, men måske mere fordi det bare er rigtigt uhyggeligt at være kommet ud i verden, og svært at finde ro når der pludseligt er mange nye lyde og lugte at forholde sig til. For slet ikke at nævne at der bare er meget mere luft omkring en når man lige er blevet født, sammenlignet med en super tryg livmoder :-) Det er helt normalt at babyer reagerer sådan, og endnu mere normalt når de er præmature...

Herhjemme har strækviklen været den store redning mens vores unger har været små. Særligt Victor som jo er en smule præmatur, har døjet med sansesensitivitet det første års tid, og der har viklen og slyngevuggen været den nemmeste måde at få ro på ham. Vel at mærke da vi lige lærte ham at kende godt nok til at vi forstod hans reaktionsmønstre

Strækviklen har den fordel at baby jo sidder helt tæt op ad mor eller far, og kan høre hjertelyd og vejrtrækning og genkende duften af jer, samtidig med at der er viklet tæt ind til kroppen ligesom de var i livmoderen. - Det er ikke alle babyer (men mange) der finder ro på den måde, men viklens anden fordel er at mor og far får hænderne fri, så man fx godt kan spise lidt eller gå en tur eller tømme opvaskemaskinen imens man bærer rundt på baby, og så bliver det pludseligt lidt nemmere at håndtere at ungerne er ulykkelige.

Og jeg kommer selvfølgelig gerne forbi med et par vikler i kan låne hvis det er

Anmeld

22. juli 2010

Mor-til-asta-09

smillaluna skriver:

Vi har 3 uger gamle tvillingedrenge som vi har lidt "problemer" med om aftenen.

De får simpelthen nogle timelange grædeture fra ca kl 21 og til ud på natten. De er fuldstændig utrøstelige.

Mit spørgsmål lyder: Må man komme lidt honning på sutten? Sukker virker som kroppens naturlige morfin ved at frigive endorfiner, og de bruger sukkervand som smertestillende på neonatal når de små fks. skal have taget blodprøver.

Men er det et kæmpe no go hvis man spørger en sundhedsplejerske?? Og hvad mener i?

Der er nogle bakterier i Honning, som de små ikke må få.. Så ville ikke anbefale honning til dine dejlige tvillinger

Anmeld

22. juli 2010

Skouboe

På mig lyder det som om de er overstimulerede og ikke kan finde ud af at lukke af for verden - det er meget normalt at spædbørn har problemer.

Prøv at tænke i RO!

Svøb dem tæt, gå i cirkler i et halvmørkt værelse med monotone skridt, uden at snakke til dem eller synge for dem, bare hold dem tæt og BLIV VED selvom armene brænder og det føles som om de er ved at falde af.

Ingen øjenkontakt - det stimulerer babyer rigtigt meget.

Spædbørn har faktisk en del til fælles med autister - de kan ikke lukke af for indtryk, som du og jeg kan. Det er noget der skal læres, og det kommer først efter et stykke tid.

At det kommer på samme tid hver aften, kunne godt tyde på at overstimulering har noget at sige.

Anmeld

22. juli 2010

<3

Hvad med modermælk eller mme på sutten? Eller sukkervand (100ml KOGT vand til 1 tsk sukker)? Men ville nok holde igen med sukkervand til sådan små størrelser.

Og ja det er helt forfærdeligt når de græder de kære små. Få fat på pjecen "hvorfor græder børn?" skrevet af en sp og en børnepsykolog fra din sp og så ellers prøv at hold ud. Det bliver bedre Se det som en styrke at I ved det er om aftenen så I kan mentalt forberede jer. Måske få hjælp op til - en veninde eller familiemedlem kan sagtens trille en barnevogn mens I hviler op til det store skrigeri mellem 19-23

Føler med dig men tag nogle dybe indåndninger og prøv at finde roen. Ørepropper er også en god ide. For din stress forværrer deres uro (totatl uretfærdigt jeg ved det!)

Anmeld

22. juli 2010

<3

PS. husk at hold fast i en ting i min. 10min før virker det bare ikke. Du skal ikke skifte mellem forskellige måder at trøste op, holde ved brystet, så op på skuldren og så gå rundt og så...

Bestem dig for én ting og så gør det! Herhjemme var det at hoppe på en yogabold. Så kunne far også være med på lige linie for man hopper ens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.