Honning på sutten????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.389 visninger
31 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

Faith

Vi har 3 uger gamle tvillingedrenge som vi har lidt "problemer" med om aftenen.

De får simpelthen nogle timelange grædeture fra ca kl 21 og til ud på natten. De er fuldstændig utrøstelige.

Mit spørgsmål lyder: Må man komme lidt honning på sutten? Sukker virker som kroppens naturlige morfin ved at frigive endorfiner, og de bruger sukkervand som smertestillende på neonatal når de små fks. skal have taget blodprøver.

Men er det et kæmpe no go hvis man spørger en sundhedsplejerske?? Og hvad mener i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

charlottekri

der er nogle jordbakterier i honning, som de små ikke kan omsætte før de bliver et år. det kan give dem MADFORGIFTNING, så jeg vil sige at det er et stort NO GO

Anmeld

21. juli 2010

smokin

hvorfor bruger du ikke bare sukkervand?

Anmeld

21. juli 2010

Faith

charlottekri skriver:

der er nogle jordbakterier i honning, som de små ikke kan omsætte før de bliver et år. det kan give dem MADFORGIFTNING, så jeg vil sige at det er et stort NO GO

Jeg googlede det faktisk lige efter jeg havde oprettet indlægget, og fandt det samme svar som du gav mig. Så det må vi hellere holde os fra

Anmeld

21. juli 2010

Vial

Det er et absolut NO GO!

For et par år siden var der en lille skandale med noget giftstof i babymad. Det er samme slags gift, som kan findes i honning. Noget bitte små maver bestemt ikke skal slås med.

Håber, at det snart bliver bedre med drengene. Hvad med zoneterapi evt?

Anmeld

21. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

charlottekri skriver:

har jeg også læst og hørt så er enig.... hvis sutten skal lokke kan det være godt at dybbe den i koldt vand behøver ikk sukker det virkede på min datter da hun var bebs..

Anmeld

21. juli 2010

Faith

Zette skriver:

hvorfor bruger du ikke bare sukkervand?

Ja hvorfor gør jeg egentlig ikke det. Godt spørgsmål. Er det noget andre mødre osse gør tror du? Eller er det bare mig der synes at de der hjerteskærende grædeture er helt forfærdelige og næsten ikke kan holde til det??? Er det bare noget man må stå igennem? Det skærer mig i hjertet.

Anmeld

21. juli 2010

smokin

KaMa skriver:

Det er et absolut NO GO!

For et par år siden var der en lille skandale med noget giftstof i babymad. Det er samme slags gift, som kan findes i honning. Noget bitte små maver bestemt ikke skal slås med.

zoneterapi hjælper ikke her og nu... vi har lige været til et idag og hun skriger som besat! Hun sagde deroppe at det kan tage flere gange før der er virkning

Anmeld

21. juli 2010

Faith

KaMa skriver:

Det er et absolut NO GO!

Er meget i tvivl om hvad de der grædeture handler om... Er det sult, tørst, varme, smerte eller noget helt andet. Mit hjerte kan næsten ikke bære det. Får besøg af sundhedsplejersken for første gang på mandag, og håber meget hun har et godt råd. De græder stort set ikke i dagtimerne, det starter først om aftenen.

Zoneterapi kunne vi da overveje hvis det blir ved.

Anmeld

21. juli 2010

smokin

smillaluna skriver:

Ja hvorfor gør jeg egentlig ikke det. Godt spørgsmål. Er det noget andre mødre osse gør tror du? Eller er det bare mig der synes at de der hjerteskærende grædeture er helt forfærdelige og næsten ikke kan holde til det??? Er det bare noget man må stå igennem? Det skærer mig i hjertet.

Malou har kolik så kender skam til alle grædeturene hvor de nærmest når derop hvor man ikke kan få dem ned igen. Malou skriger så meget at hun glemmer at trække vejret nogle gange sådan lige kort...

Min sundhedsplejeske sagde jeg skulle prøve med kamillethe (her vil nogle sige man kan udvikle allergi, men det er jo et oldgammelt råd som mange børn har haft gavn af') det virkede dog ikke her hverken med eller uden sukker. Vi har istedet haft held med sukkervand.

Du koger 100 ml op og putter 2 teskeer sukker i... der står 1 på nettet, men to er bedre og virker som på sygehuset når de får taget blodprøver. De må kun få 5 ml når de er så små.. enten med en lille sprøjte eller som jeg gør med at dyppe sutten (så får de slet ikke de 5 tilladte ml men virkningen varer længere herhjemme fordi hun er beskæftiget og frigiver endofiner i maven)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.