Honning på sutten????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2010

smokin

smillaluna skriver:

Er meget i tvivl om hvad de der grædeture handler om... Er det sult, tørst, varme, smerte eller noget helt andet. Mit hjerte kan næsten ikke bære det. Får besøg af sundhedsplejersken for første gang på mandag, og håber meget hun har et godt råd. De græder stort set ikke i dagtimerne, det starter først om aftenen.

Zoneterapi kunne vi da overveje hvis det blir ved.

gråd kan omhandle flere ting og du er nødt til at tage en ting af gangen - en hård og sej vej du skal gå desværre. Ved smerter vil de typisk spænde i kroppen og trække benene op.

Selvom du måske ikke synes det hjælper så bliv ved med at tage dem op og trøst dem (også selvom det varer flere timer)... Så ved de du er der... herhjemme vader vi stuen tynd når hun græder om aftenen.. det kan tage alt fra ti minutter til flere timer - langt ud på natten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Vial

smillaluna skriver:

Er meget i tvivl om hvad de der grædeture handler om... Er det sult, tørst, varme, smerte eller noget helt andet. Mit hjerte kan næsten ikke bære det. Får besøg af sundhedsplejersken for første gang på mandag, og håber meget hun har et godt råd. De græder stort set ikke i dagtimerne, det starter først om aftenen.

Zoneterapi kunne vi da overveje hvis det blir ved.

Hvad med at ringe til Neo/børneafdeling og høre, hvad det kan være.

Man hører jo, at for tidlige fødte kan have lidt svært ved at overgive sig til natten, da de har lidt flere drømme end børn født til tiden (noget med alle de indtryk, der skal bearbejdes, er de knap så hurtige til at få igennem systemet).

Google evt. søvnproblemer og fortidlige fødte.

Det kan være, at det er ganske få ting, der skal til. Lidt afskærmning, en bestemt måde at give tryghed og ro på osv.

Jeg skriver bare, hvad jeg tænker - måske har I allerede tænkt alt det.

Anmeld

21. juli 2010

Faith

Zette skriver:

Malou har kolik så kender skam til alle grædeturene hvor de nærmest når derop hvor man ikke kan få dem ned igen. Malou skriger så meget at hun glemmer at trække vejret nogle gange sådan lige kort...

Min sundhedsplejeske sagde jeg skulle prøve med kamillethe (her vil nogle sige man kan udvikle allergi, men det er jo et oldgammelt råd som mange børn har haft gavn af') det virkede dog ikke her hverken med eller uden sukker. Vi har istedet haft held med sukkervand.

Du koger 100 ml op og putter 2 teskeer sukker i... der står 1 på nettet, men to er bedre og virker som på sygehuset når de får taget blodprøver. De må kun få 5 ml når de er så små.. enten med en lille sprøjte eller som jeg gør med at dyppe sutten (så får de slet ikke de 5 tilladte ml men virkningen varer længere herhjemme fordi hun er beskæftiget og frigiver endofiner i maven)

Mange tak for opskriften. Det vil vi helt sikkert prøve i aften. Vi sidder næsten og gruer for aftenen/natten for synes simpelthen det er frygteligt når de græder på den måde. Jeg bliver vildt ked af det, mens min mand bliver mere vred og frustreret. Ingen af delene er særligt konstruktive. Men hvor er det svært når man ingen erfaing har med den slags. Man føler sig sku lidt utilstrækkelig.

Anmeld

21. juli 2010

Tulle28

smillaluna skriver:

Ja hvorfor gør jeg egentlig ikke det. Godt spørgsmål. Er det noget andre mødre osse gør tror du? Eller er det bare mig der synes at de der hjerteskærende grædeture er helt forfærdelige og næsten ikke kan holde til det??? Er det bare noget man må stå igennem? Det skærer mig i hjertet.

Vi har brugt sukkervand på SP'ens anbefaling når vores datter var hysterisk eller overtræt de første par uger, det virkede fantastisk... Som en sluk-knap:-)

Knus Tulle

Anmeld

21. juli 2010

Vial

Zette skriver:

zoneterapi hjælper ikke her og nu... vi har lige været til et idag og hun skriger som besat! Hun sagde deroppe at det kan tage flere gange før der er virkning

Åhh nej altså.

Man kan også prøve kiropraktor (kan det evt. være en nerve i klemme i nakken?). Det havde min lillesøster, da hun var lille. Eller er det helt tydeligt, at det er maven?

Det der zoneterapi skal vel også lige have en chance..

Jeg føler så meget med jer. Min lillesøsters søn havde også kolik et par mdr. Det endte jo med at de græd om kap, og nætterne var ekstremt lange.. Det er sgu et mareridt.

Anmeld

21. juli 2010

Faith

KaMa skriver:

Hvad med at ringe til Neo/børneafdeling og høre, hvad det kan være.

Man hører jo, at for tidlige fødte kan have lidt svært ved at overgive sig til natten, da de har lidt flere drømme end børn født til tiden (noget med alle de indtryk, der skal bearbejdes, er de knap så hurtige til at få igennem systemet).

Google evt. søvnproblemer og fortidlige fødte.

Det kan være, at det er ganske få ting, der skal til. Lidt afskærmning, en bestemt måde at give tryghed og ro på osv.

Jeg skriver bare, hvad jeg tænker - måske har I allerede tænkt alt det.

Har godt nok overvejet at ringe til neo.... De har rigtig mange gode ideer til hvordan man beroliger dem. Synes bare vi har prøvet dem alle sammen (afskærmning, tæt kontakt osv).

Anmeld

21. juli 2010

Vial

smillaluna skriver:

Har godt nok overvejet at ringe til neo.... De har rigtig mange gode ideer til hvordan man beroliger dem. Synes bare vi har prøvet dem alle sammen (afskærmning, tæt kontakt osv).

Ring igen! Måske du får en i røret, som ved endnu en ting, som I ikke har prøvet.. Alle kneb gælder.

I bliver jo fuldstændig tyndslidte. Godt I er to om to børn.. Prøv lige at se for dig, at jeg skulle rende rundt med to

Jeg har fået at vide af SP, at jeg ikke skal begynde at gå rundt med dem (fysisk umuligt jo!). Jeg skal i stedet ligge mig i sengen med dem og nusse dem på maven... Må være lidt svært, når man har et eller to børn, som er helt blå i hoved af skrigeri..

KNus fra mig, og skriv endelig, når I har knækket koden, så jeg kan skrive mig det bag øret som en mulighed.

Anmeld

21. juli 2010

smokin

KaMa skriver:

Åhh nej altså.

Man kan også prøve kiropraktor (kan det evt. være en nerve i klemme i nakken?). Det havde min lillesøster, da hun var lille. Eller er det helt tydeligt, at det er maven?

Det der zoneterapi skal vel også lige have en chance..

Jeg føler så meget med jer. Min lillesøsters søn havde også kolik et par mdr. Det endte jo med at de græd om kap, og nætterne var ekstremt lange.. Det er sgu et mareridt.

vi har gået til kiroåraktor i 5 uger

Anmeld

21. juli 2010

klmf

Zette skriver:

hvorfor bruger du ikke bare sukkervand?

Tænkte jeg også Vi brugte det meget til Oliver den første måned, med god succes.

Anmeld

21. juli 2010

foto på lærred

Zette skriver:

hvorfor bruger du ikke bare sukkervand?

Min sundhedsplejerske sagde, at det med sukkervand kun er noget man kan bruge de første to uger. Derefter har det ingen effekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.