hvor langt har i til vuggestue/dp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2010

JustAnotherName

Giver Mette medhold i, at det kan være en god idé at "kime dem lidt ned" på pladsanvisningen. Det er OK at være lidt irriterende, hvis det resulterer i, at man får det sådan, som man gerne vil have det

De deler pladser ud til højre og venstre DAGLIGT sådan et sted.
Så gør en indsats for, at du ikke bliver "snydt" eller overset i fordelingen.....

Jeg kæmpede altså også en kende, for at få Bianca flyttet. Først blev jeg helt afvist ....og ret frustreret over det, da vi lå nr. 1 til pladsen og blev VED med at ligge der, uden der skete mere i måneder - selvom jeg havde hørt at der løbende var ledige pladser, og vidste at andre fra vores mødregruppe fik det tilbudt

De mente at Bianca's alder gjorde, at hun ikke blev flyttet, da der så kun var godt et halvt år til børnehave-start ....men pointen var jo NETOP, at der VAR plads til hende i vuggestuen - vi blev bare sprunget over, fordi hun var 2½ år. Og jeg begyndte at ringe og stille spørgsmåltegn ved at det kunne være rimeligt, da der absolut INGEN chancer ville være for, at hun ville komme udefra og derind i børnehave (en integreret inst.)
Og de gav sig efter et par opkald    Bianca fik en plads og flyttede i marts 2010.

Celina skulle så starte til april 2010, når min barsel sluttede.
Og nu havde jeg jo fået Bianca ind.... Så jeg kimede igen-igen og pressede på, for at få en plads til Celina i samme institution.

Og det lykkedes !!!
Hvis ikke jeg havde presset på, ved at "kræve" og ringe til dem op til flere gange, så tror jeg bare, at jeg var landet nederst i bunken. Men ved at gøre ekstra opmærksom på mig selv, og på mit behov for pasning netop DER, så blev de nok trætte af at høre på mig til sidst ...hehe. Ihvertfald fik jeg det, som jeg gerne villle.

Og nu har jeg ro i sjælen ved at vide, hvor mine piger skal være indtil de er 6 år. Så er det godt givet ud, at jeg har været til gene for personalet på pladsanvivningen.......for de hører sikkert aldrig fra mig igen, og omvendt. Og ingen af os skylder hinanden noget - men alle blev glade!

Så hvis du selv har et ønske, så prøv at være stædig og "kæmp" for at få din vilje 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

LIZO

siger som de andre.. ring 2 gange om ugen.. for det er klart for langt væk.. holder jo slet ikke.. den har virket her hjemme.. pludselig kunne vi få en plads 5 måneder før..

Anmeld

22. juli 2010

Ida.

Vi har haft pigerne i vuggestue ca. 8 km fra hvor vi bor - og det er bare SURT! Og dét selvom vi har bil, og jeg dermed har kunnet "nøjes" med 10-15 minutters kørsel - og "bare" skullet have dem ind og ud af autostole...og tilmed har kunnet køre fra dør til dør...alligevel har jeg været møgtræt af det - altså vi har været sindssygt glade for inst, men altså hvor har det været ærgerligt...

Jeg ville igen foreslå, at du siger nej tak til at få dem i inst. NU langt væk, men blive ved med at ringe til dem en eller to gange om ugen ... så vil jeg næsten vædde på, at du kan få pladser til dem før februar - og i en afstand, der er til at overskue!

Anmeld

22. juli 2010

grinbidderen

da valdemar gik i dagpleje der var vi tvunget i at skulle have bussen og bussen køre kun 1 gang i timen men tog så kun 10-15 at komme der til men efter han er kommet i vuggestue der cykler jer der op mest muligt kommer an på mine smerter i halebenet men det tager kun 8 min at cykle der til og hvis vi går så tager det 20 min så det er skønt at det er tæt på.. jeg ville osse ringe titi for at ville have den rigtige plads til børene..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.