hvor langt har i til vuggestue/dp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
23 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

Milka

jeg har talt med pladsanvisningen igen og der var en helt anden tone end sidst ... det korte af det lange er at vi stort set kan få pladser med det samme, men det ligger en halv time væk og vi skal både med tog og bus for at komme dertil. synes det virker lidt uoverskueligt og har et mentalt billede af at stå i en overproppet bus med en tvillingeklapvogn mens det bare pisser ned udenfor og folk er våde og stressede og sure. to gange om dagen.

alternativet er at vente til februar og så få pladser et sted vi kan slentre hen til på under tre minutter.

hvordan er virkeligheden? er det luksusagtigt at have institutionspladser lige om hjørnet, eller tager man det første og det bedste man kan få?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Altsåååå...nu bor jeg i den lille,bitte forstad til Aalborg og vores dp ligger 2 min. væk,det er luksus,er jeg godt klar over.

Helt personligt ville jeg vente.Jeg synes også 1 times transport om dagen + forsinkelser er alt,alt for meget,især når/hvis du begynder på arbejde igen.Og du er jo i den heldige position at du kan vente.Feb. er jo ikke uoverskueligt langt væk.

Held og lykke med beslutningen...og giv lige dine dejlige piger et lørdagsknus fra mig

Anmeld

21. juli 2010

Vinker

Niklas Emils vuggestue ligger 5-7 mins gang fra hvor vi bor - Kunne ikke ha været mere perfekt!

Jeg ville ikke kunne magte at skulle bruge så meget tid på transport med mindre jeg arbejdede tæt på hvor han blev passet!

Anmeld

21. juli 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Pernilleh skriver:

Altsåååå...nu bor jeg i den lille,bitte forstad til Aalborg og vores dp ligger 2 min. væk,det er luksus,er jeg godt klar over.

Helt personligt ville jeg vente.Jeg synes også 1 times transport om dagen + forsinkelser er alt,alt for meget,især når/hvis du begynder på arbejde igen.Og du er jo i den heldige position at du kan vente.Feb. er jo ikke uoverskueligt langt væk.

Held og lykke med beslutningen...og giv lige dine dejlige piger et lørdagsknus fra mig

Ha,ha,ha,jeg er da fuldstændig i ferie-modeJeg mente selvfølgelig et onsdagsknus...der er sgu et stykke væk fra lørdag

Anmeld

21. juli 2010

JustAnotherName

jeg har talt med pladsanvisningen igen og der var en helt anden tone end sidst ... det korte af det lange er at vi stort set kan få pladser med det samme, men det ligger en halv time væk og vi skal både med tog og bus for at komme dertil. synes det virker lidt uoverskueligt og har et mentalt billede af at stå i en overproppet bus med en tvillingeklapvogn mens det bare pisser ned udenfor og folk er våde og stressede og sure. to gange om dagen.

alternativet er at vente til februar og så få pladser et sted vi kan slentre hen til på under tre minutter.

hvordan er virkeligheden? er det luksusagtigt at have institutionspladser lige om hjørnet, eller tager man det første og det bedste man kan få?

Pigernes vuggestue/børnehave ligger 15-20 minutters gåtur fra vores hjem. Men det tager kun 5 minutter i bil, hvilket vi helt klart mest bruger....

Vuggestuen som Bianca gik i inden hun skiftede i marts i år, lå et par kilometer længere væk endnu..

Anmeld

21. juli 2010

helora

Milka skriver:

Nu har jeg jo selv tvillinger og husker, at jeg havde mareridt om transport til og fra institution inden de startede. Fik heldigvis en plads i en rigtig god institution 10 minutters gang fra, hvor vi bor.

Hvis jeg var dig og havde muligheden for at vente et halvt år og så få dem i en institution tæt ved bopælen, så ville jeg klart vælge det. Tog og bus med tvillingeklapvogn i myldretid lyder bare på ingen måde fedt

Anmeld

21. juli 2010

NaFe

Her ligger vuggestuen lige på den anden side af vejen...så 1 mins gang... Når hun skal i børnehave vil det komme ti la tage 2 min på cykel..så os tæt på... Jeg ville slet ikke kunne over skue af skulle bruge både tog og bus hver morgen og så afsted på arbejde..og ja jeg har jo kun et barn....

Anmeld

21. juli 2010

LIZO

alle de pladser lim ahr haft.. 2 dp. og 2 børnerhaver har ligget inden for 20 min på gåben

har du overvejet at cykle med dem.. for det er fandme en lang tur igemmen kbh. ikke altid lige fedt om morgen..

Anmeld

21. juli 2010

Milka

Ha,ha,ha,jeg er da fuldstændig i ferie-modeJeg mente selvfølgelig et onsdagsknus...der er sgu et stykke væk fra lørdag

sad lige og undrede mig over hvad et lørdagsknus mon var for noget og konkluderede at det måtte være noget mystisk jysk noget at gøre

Anmeld

21. juli 2010

Milka

helora skriver:

Nu har jeg jo selv tvillinger og husker, at jeg havde mareridt om transport til og fra institution inden de startede. Fik heldigvis en plads i en rigtig god institution 10 minutters gang fra, hvor vi bor.

Hvis jeg var dig og havde muligheden for at vente et halvt år og så få dem i en institution tæt ved bopælen, så ville jeg klart vælge det. Tog og bus med tvillingeklapvogn i myldretid lyder bare på ingen måde fedt

hvornår kom dine i institution? jeg synes det er blevet næsten halvakut lige pludselig, jeg har svært ved at aktivere dem og de vil så meget mere end jeg kan tilbyde ... de skal ud blandt andre unger og jeg synes ikke rigtig det kan gå hurtigt nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.