Jeg synes det er uacceptabelt langt, når man ser på at du er alene med tvillinger...............kan slet ikke forstå, at personen på pladsanvisningen ikke kan se det fornuftige i at give jer en plads tættere på jeres hjem. De kan sgu' altid fifle lidt.
Mit råd er, at slå koldt vand i blodet...........og så ellers ringe ind på pladsanvisningen 2 gange ugtl. for lige at holde "gryden i kog".
Da jeg i sin tid skulle have børnehaveplads til Jonas, fik jeg en plads ca. 5 km. væk, i den modsatte retning af mit arbejde. Jeg fik i den anledning et møde med den daværende rådmand på området, fordi det simpelthen ikke kunne lade sig gøre at nå på arbejde inden kl. 7, når jeg "først" kunne aflev. Jonas kl. 6.30. Havde kun en cykel som transportmiddel, og med busser ville det tage over 1 time. Lis Særkjær (som rådmanden hed), var på ingen måde til at rokke med....
........hun havde sågar tegnet en cykelrute ind på et kort, og havde nogenlunde regnet på tiden.
Men hun havde ikke taget højde for at jeg skulle klæde om i kælderen, inden jeg mødte ind. Hendes råd var derefter, at jeg kunne anskaffe mig en bil..........for så kunne jeg nå det.
Var så skuffet og ked af den behandling jeg fik.............for en enlig mor, har sgu' ikke lige 10-20000 til en bil. Men jeg måtte i banken og låne, for ellers ville jeg komme bagerst i køen, til en ny plads, og så ville jeg jo miste mit job, når jeg ikke kunne få Jonas passet. Puhhhh...........det var sgu' en hård tid.
Men Jonas fik verdens bedste børnehave..............så det var en stor bonus.
Men nogle gange er det en katastrofe, når det er folk der aldrig har haft seriøse problemer inde på livet, som sidder og bestemmer.............
Anmeld