hvor langt har i til vuggestue/dp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2010

Milka

NaFe skriver:

Her ligger vuggestuen lige på den anden side af vejen...så 1 mins gang... Når hun skal i børnehave vil det komme ti la tage 2 min på cykel..så os tæt på... Jeg ville slet ikke kunne over skue af skulle bruge både tog og bus hver morgen og så afsted på arbejde..og ja jeg har jo kun et barn....

bedre bliver det vist ikke, med vuggestue lige ovre på den anden side!!

forresten nogen MEGET søde billeder af feluca du lagde ind forleden, hun er bare blevet så stor – og lyshåret!! smukketøsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

Milka

LIZO skriver:

alle de pladser lim ahr haft.. 2 dp. og 2 børnerhaver har ligget inden for 20 min på gåben

har du overvejet at cykle med dem.. for det er fandme en lang tur igemmen kbh. ikke altid lige fedt om morgen..

jo, har overvejet at cykle, har en anhænger (som jeg ikke rigtig er blevet dus med endnu). men jeg synes stadig det er langt ...

Anmeld

21. juli 2010

helora

Milka skriver:

hvornår kom dine i institution? jeg synes det er blevet næsten halvakut lige pludselig, jeg har svært ved at aktivere dem og de vil så meget mere end jeg kan tilbyde ... de skal ud blandt andre unger og jeg synes ikke rigtig det kan gå hurtigt nok

Efter jeg havde skrevet indlægget kom jeg lige i tanker om, at du jo faktisk allerede har gået hjemme med pigerne temmelig længe, så jeg forstår altså godt, hvis du (og pigerne) trænger til, at der sker noget nyt

Er det muligt at starte i den institution, der ligger lidt længere væk og så skifte senere? Jeg ved godt, at det ikke er optimalt for ungerne at skifte pasningssted, men det skal jo også fungere for dig.

Mine tøser startede i vuggestue, da de var 1 år, og det var hårdt tiltrængt for både mor og børn. Så jeg forstår dig virkelig.

Anmeld

21. juli 2010

Milka

Efter jeg havde skrevet indlægget kom jeg lige i tanker om, at du jo faktisk allerede har gået hjemme med pigerne temmelig længe, så jeg forstår altså godt, hvis du (og pigerne) trænger til, at der sker noget nyt

Er det muligt at starte i den institution, der ligger lidt længere væk og så skifte senere? Jeg ved godt, at det ikke er optimalt for ungerne at skifte pasningssted, men det skal jo også fungere for dig.

Mine tøser startede i vuggestue, da de var 1 år, og det var hårdt tiltrængt for både mor og børn. Så jeg forstår dig virkelig.

halvandet år har jeg gået hjemme med dem, og jeg er ved at blive bims!

det du foreslår kan ikke lade sig gøre, for den plads jeg kan få med det samme er via noget der hedder pasnings-garanti-listen. hvis jeg tager den, så mister jeg min placering på den 'normale' venteliste. så det er enten eller!

jeg skal snakke med dem igen i morgen. jeg fik sådan en lille lille bitte fornemmelse i dag at de måske er til at presse lidt, så nu må vi se hvad det bliver til ...

Anmeld

21. juli 2010

anna-jonas

Jeg synes det er uacceptabelt langt, når man ser på at du er alene med tvillinger...............kan slet ikke forstå, at personen på pladsanvisningen ikke kan se det fornuftige i at give jer en plads tættere på jeres hjem. De kan sgu' altid fifle lidt.

Mit råd er, at slå koldt vand i blodet...........og så ellers ringe ind på pladsanvisningen 2 gange ugtl. for lige at holde "gryden i kog".

Da jeg i sin tid skulle have børnehaveplads til Jonas, fik jeg en plads ca. 5 km. væk, i den modsatte retning af mit arbejde. Jeg fik i den anledning et møde med den daværende rådmand på området, fordi det simpelthen ikke kunne lade sig gøre at nå på arbejde inden kl. 7, når jeg "først" kunne aflev. Jonas kl. 6.30. Havde kun en cykel som transportmiddel, og med busser ville det tage over 1 time. Lis Særkjær (som rådmanden hed), var på ingen måde til at rokke med............hun havde sågar tegnet en cykelrute ind på et kort, og havde nogenlunde regnet på tiden. Men hun havde ikke taget højde for at jeg skulle klæde om i kælderen, inden jeg mødte ind. Hendes råd var derefter, at jeg kunne anskaffe mig en bil..........for så kunne jeg nå det.

Var så skuffet og ked af den behandling jeg fik.............for en enlig mor, har sgu' ikke lige 10-20000 til en bil. Men jeg måtte i banken og låne, for ellers ville jeg komme bagerst i køen, til en ny plads, og så ville jeg jo miste mit job, når jeg ikke kunne få Jonas passet. Puhhhh...........det var sgu' en hård tid. Men Jonas fik verdens bedste børnehave..............så det var en stor bonus.

Men nogle gange er det en katastrofe, når det er folk der aldrig har haft seriøse problemer inde på livet, som sidder og bestemmer.............

Anmeld

21. juli 2010

Milka

Anna-jonas skriver:

Jeg synes det er uacceptabelt langt, når man ser på at du er alene med tvillinger...............kan slet ikke forstå, at personen på pladsanvisningen ikke kan se det fornuftige i at give jer en plads tættere på jeres hjem. De kan sgu' altid fifle lidt.

Mit råd er, at slå koldt vand i blodet...........og så ellers ringe ind på pladsanvisningen 2 gange ugtl. for lige at holde "gryden i kog".

Da jeg i sin tid skulle have børnehaveplads til Jonas, fik jeg en plads ca. 5 km. væk, i den modsatte retning af mit arbejde. Jeg fik i den anledning et møde med den daværende rådmand på området, fordi det simpelthen ikke kunne lade sig gøre at nå på arbejde inden kl. 7, når jeg "først" kunne aflev. Jonas kl. 6.30. Havde kun en cykel som transportmiddel, og med busser ville det tage over 1 time. Lis Særkjær (som rådmanden hed), var på ingen måde til at rokke med............hun havde sågar tegnet en cykelrute ind på et kort, og havde nogenlunde regnet på tiden. Men hun havde ikke taget højde for at jeg skulle klæde om i kælderen, inden jeg mødte ind. Hendes råd var derefter, at jeg kunne anskaffe mig en bil..........for så kunne jeg nå det.

Var så skuffet og ked af den behandling jeg fik.............for en enlig mor, har sgu' ikke lige 10-20000 til en bil. Men jeg måtte i banken og låne, for ellers ville jeg komme bagerst i køen, til en ny plads, og så ville jeg jo miste mit job, når jeg ikke kunne få Jonas passet. Puhhhh...........det var sgu' en hård tid. Men Jonas fik verdens bedste børnehave..............så det var en stor bonus.

Men nogle gange er det en katastrofe, når det er folk der aldrig har haft seriøse problemer inde på livet, som sidder og bestemmer.............

synes ikke om hende lis særkjær dér

har det bare lidt sådan ... altså: hvorfor skal jeg komme først i køen fordi jeg er alene med tvillinger. jeg har jo ligesom selv valgt det! andre har måske mere behov for pladserne fordi de har et job de skal tilbage til eller hvad ved jeg.

men jeg vil da alligevel se hvor langt jeg kan komme med dem, og selvfølgelig venter jeg til februar hvis det er det der skal til. synes bare virkelig at tiden er moden nu, og at der skal handles på det.

Anmeld

21. juli 2010

helora

Milka skriver:

halvandet år har jeg gået hjemme med dem, og jeg er ved at blive bims!

det du foreslår kan ikke lade sig gøre, for den plads jeg kan få med det samme er via noget der hedder pasnings-garanti-listen. hvis jeg tager den, så mister jeg min placering på den 'normale' venteliste. så det er enten eller!

jeg skal snakke med dem igen i morgen. jeg fik sådan en lille lille bitte fornemmelse i dag at de måske er til at presse lidt, så nu må vi se hvad det bliver til ...

Sikke nogle skodregler. Så dem der virkelig har akut behov for pasning til deres børn kan blive tvunget til at vælge en løsning, der på ingen måde hænger sammen med at få en hverdag til at fungere

Nå, men du må da lige lægge et seriøst pres på hende pladsanvisningsdamen. Godt nok har du selv valgt at blive mor til dine skønne piger, men derfor skal der da stadig tages hensyn til din situation.

Anmeld

21. juli 2010

lion

Jeg er lidt nysgerrig. Hvor er det du har fået plads til dem henne?

Men jo det lyder ikk optimalt hvis du skal bruge 1 time i transport om dagen medmindre det er på vejen til og fra arbejdet.

Men KBH er ikk et godt sted at skulle bruge en plads lige nu og her.

Anmeld

21. juli 2010

Milka

lion skriver:

Jeg er lidt nysgerrig. Hvor er det du har fået plads til dem henne?

Men jo det lyder ikk optimalt hvis du skal bruge 1 time i transport om dagen medmindre det er på vejen til og fra arbejdet.

Men KBH er ikk et godt sted at skulle bruge en plads lige nu og her.

det hedder børnehuset mosen

Anmeld

21. juli 2010

lion

det hedder børnehuset mosen

Det siger mig ikk noget. Hvior ligger den(tingbjerg)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.