Får dårlig samvittighed.. kender i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2010

Snuffler25

RGN skriver:

Tak, men jeg vidste nu ikke hvad jeg ellers skulle gøre. Hehe...

Men han fik søvn og tryghed og jeg hyggede mig nu også meget godt med bare at sidde og slappe af. (Selvfølgelig i nærheden af en computer eller med en bog)

Hvor gammel er han nu?
Blev det så et problem for ham, at få ham til at sove selv - senere hen?

Man får jo hele tiden at vide, at man skal passe på ikke at give babyer dårlige vaner.. man skal sådan passe på, så man dårligt ved hvad man skal gøre i nogle situationer synes jeg.... når man finder en løsning man synes virker, så ska man overveje om det holder på sigt.

Lidt træls når man synes man finder gode løsninger hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

Mira0911

Snuffler25 skriver:

Hvilke råd har du fået som hjalp?

Har ikke et vildt godt forhold til min SP - hun er lidt sær og meget forhaset..

Hun sagde jeg skulle gøre sådan her:

Ligge Julie i seng som jeg plejer, putte hende og sige godnat... Gå ud fra hendes værelse... Når hun begyndte at græde/skrige, skulle jeg tælle til 10 HVER gang før jeg gik derind og puttede hende igen uden at snakke til hende, når man først begynder at snakke til barnet, bliver det kvikket op...

En anden metode jeg fik var, at jeg kunne sætte mig ind ved siden af hendes seng, læse en bog eller avis, stadig uden at snakke til hende... Putte hende som normalt... I det man sidder derinde, ved barnet at man er der... Man sidder og læser på værelset indtil barnet sover, så lister man ud derefter...

Det har virket rigtig godt her... :)

Jeg var så dum at give hende vanen at hun skulle hænge på mig til hun faldt i søvn eller ligge på maven af mig til hun sov... Det er nogen dårlige vaner at give dem....

Det er de eneste råd jeg har til dig... Håber du kan bruge dem og de virker hos Jer... ;) Giv endelig en tilbage melding om det hvordan det er gået... Hvis du vælger at bruge disse metoder...

Knus...

Anmeld

26. juli 2010

RGN

Profilbillede for RGN
Snuffler25 skriver:

Hvor gammel er han nu?
Blev det så et problem for ham, at få ham til at sove selv - senere hen?

Man får jo hele tiden at vide, at man skal passe på ikke at give babyer dårlige vaner.. man skal sådan passe på, så man dårligt ved hvad man skal gøre i nogle situationer synes jeg.... når man finder en løsning man synes virker, så ska man overveje om det holder på sigt.

Lidt træls når man synes man finder gode løsninger hehe.

Han bliver 8 mdr på torsdag.

Rent faktisk er jeg først gået i gang med at træne i dag. Det tog mig en halv time at få ham til at falde i søvn i sin seng.

Jeg tror faktisk meget lidt på dårlige vaner i den alder. 

Jeg tror på tryghed og utryghed. Et hvilket som helst ritual kan ændres senere hen når det er hensigtsmæssigt.

Jeg tror dog godt at du kan fastholde dit barn i nogle mønstre hvis du ikke træner jer ud af dem. Fx med at amme i søvn. Det har jeg gjort indtil i aften. Nu synes jeg det er på tide at han lærer at sove igennem og jeg føler han og jeg er parat til det. (Jeg er MEGET parat) Indtil nu har han fået den tryghed han har bedt om og det har jeg det rigtig godt med. Men nu er han også så gammel og har fået så meget tryghed at det må være forsvarligt at lære at falde i søvn selv.

Hvis du har fundet en god løsning synes jeg du skal holde fast i den. Måske er det om 2 måneder ikke længere en god løsning, men så finder du en der er bedre og det er okay. At mor og barn er glade og det fungerer er det primære... Hvis du spørger mig... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.