Får dårlig samvittighed.. kender i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.185 visninger
22 svar
0 synes godt om
21. juli 2010

Snuffler25

Jeg får dårlig samvittighed - flere gange om dagen - over min manglende tålmodighed hvis jeg skal have Nicolaj til at sove.. kender i det? Jeg ved Nicolaj er træt men han vil bare ikke sove....... Jeg prøver at synge og vugge og ofte hjælper det - andre gange fortsætter han bare med at brokke sig eller skrige mig ind i øret og så føler man sig altså latterlig når man prøver at bevare roen og synge videre....

Føler virkelig min tålmodighed bliver sat på prøve.. og nogle gange er jeg så TRÆT af det, at jeg får dårlig samvittighed overfor ham - for han gør det jo ikke med vilje...

Kender i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

baby2010

JA!!! Undskyld jeg ikke har svaret dig på brev, har slet ikke tid, fordi Alfred ikke vil sove - nu sover han endelig, så jeg må ud og have frokost...

Julie - føler med dig - er i det selv!

Anmeld

21. juli 2010

lululupo

baby2010 skriver:

JA!!! Undskyld jeg ikke har svaret dig på brev, har slet ikke tid, fordi Alfred ikke vil sove - nu sover han endelig, så jeg må ud og have frokost...

Julie - føler med dig - er i det selv!

åhhhhh ja.... Igår have hun total umulig dag og jeg ønskede hende tilbage i maven for blot en halv time så jeg kunne få et bad, og det endte med at jeg også græd over min tanke!! Tror alle mødre har det sådan indimellem!

Anmeld

21. juli 2010

Mor til L&S

Ja det kender jeg godt.... Tror alle på et tidspunkt prøver det! Man ved at de er trætte, men de vil bare IKKE overgive sig - det er frustrende når man virkelig gerne liiiige vil i bad, eller ha noget at spise osv...

Anmeld

21. juli 2010

Snuffler25

Præcis sådan jeg har det... indimellem når han falder i søvn i mine arme, har jeg næsten lyst til bare at blive siddende i den stilling i nogle timer, bare for at han får sovet og jeg får lidt fred.. men på den anden side - vil jeg også gerne lægge ham fra mig, med fare for han vågner  - men vil jo gerne ha lidt at spise, ku gå på toilettet - bare være lidt fri for bebs hele tiden...

Mærkelig følelse - det synes jeg.. fordi han det ene øjeblik er mit et og alt og åååh SÅ sød at man får tårer i øjnene.. og andre gange har jeg bare lyst til at løbe væk og få en pause hehe... det voldsomt indimellem at humøret svinger sådan op og ned. Mange følelser på en dag ikk...

Anmeld

21. juli 2010

Mor til L&S

Snuffler25 skriver:

Præcis sådan jeg har det... indimellem når han falder i søvn i mine arme, har jeg næsten lyst til bare at blive siddende i den stilling i nogle timer, bare for at han får sovet og jeg får lidt fred.. men på den anden side - vil jeg også gerne lægge ham fra mig, med fare for han vågner  - men vil jo gerne ha lidt at spise, ku gå på toilettet - bare være lidt fri for bebs hele tiden...

Mærkelig følelse - det synes jeg.. fordi han det ene øjeblik er mit et og alt og åååh SÅ sød at man får tårer i øjnene.. og andre gange har jeg bare lyst til at løbe væk og få en pause hehe... det voldsomt indimellem at humøret svinger sådan op og ned. Mange følelser på en dag ikk...

Jo og TROR det er meget normalt

Tror det er vigtigt at du prøver at ligge ham/hende???? ud i barnevognen når h*n skal sove - Tage kampen op.. måske giver det ikk så meget firtid i starten, men tror det giver en belønning i sidste ende! Liva sover nemt 2-3 timer til middag i barnevognen

Anmeld

21. juli 2010

Bare mig..

Igår skreg vores fra halv 19-23. Hmm.. Om jeg følte mig latterlig? -JA! Alle de sange jeg pludselig kunne, men som hun jo egentlig ikke kunne hører for hendes skrig og skrål.. Og jeg havde pisse dårlig samvittighed.. Jeg tænkte tusind gange på, om jeg egentlig havde taget den rigtige beslutning med at få hende (gu har jeg da det) Men hvor kan det bare være svært nogen gange, i især når man kan se at øjnene ruller og hun er pissehamrende træt og hun bare ikke vil overgive sig, og når hun endelig falder hen er det ikke nogen garanti for hun bliver ved at sove...

Marikka, men Nicoline på 9 uger - som sagtens forstår dig!

Anmeld

21. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Uha ja - især i starten, jeg måtte virkelig bide mig selv i tungen og af og til har jeg simpelthen bare kapituleret og oveerladt den skrigende (møg)unge til pappa og er stukket af ind i tv'et Men det er blevet MEGET bedre og nemmere, man lærer sig små tricks, f.eks. synes jeg det hjælper meget at nynne eller synge - så fokuserer man på teksten i sangen og får flyttet fokus lidt fra den skrålende lille stump

Held og lykke med det - det BLIVER nemmere!!!!

Anmeld

22. juli 2010

Snuffler25

Er glad for jeres svar!!

Og ja - ved bebser sover godt i barnevognen MEN MEN MEN - i denne varme?  Narh, kan ikke rigtig få Nicolaj til det.. jeg prøver mindst en gang om dagen. Men ofte ender det med han bliver lagt i hans lift i en stue vi har, hvor solen IKKE står på - med persienner trukket ned så der er lidt mørke + køligt.. og så lister moderen her ellers rundt på tæer for ikke at vække ham... ikke nemt! Men hellere det end at han ikke får sovet

Jeg satser også på at det næsten kun kan blive nemmere mht. søvn.. - dette må være et af de sværeste job-områder man oplever med en lille baby haha  Kunne jeg forestille mig...

Anmeld

22. juli 2010

RGN

Profilbillede for RGN
Snuffler25 skriver:

Det gjorde jeg faktisk til Loke var 5-6 måneder gammel.

Når han blev træt sørgede jeg for at have alt hvad jeg kunne få brug for inden for rækkevidde og så sad jeg ellers og slappede af mens han sov på skødet af mig. Lagde jeg ham fra mig gik der MAX 5 minutter før han vågnede. En dag kom det helt af sig selv. Så var han klar til at blive lagt ned i sin seng og sove til middag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.