Fandt lige det her på nettet til dig, bare som tillæg til det jeg skrev før.
- Børn er født langsynede med bygningsfejl. Først forsvinder bygningsfejlen, der består i, at hornhinderne krummer, så billedet kan blive skævt og udtrukket. Herefter bliver de mindre og mindre langsynede. Det er helt normalt at være langsynet med plus 2 i begyndelsen af skolen, og man gør ikke noget ved det, hvis ikke det giver hovedpine eller skelen. Hvis barnet er meget langsynet, er det naturligvis vigtigt at få det korrigeret med briller, også så det ikke går ud over barnets indlæring
Så meget kan nå at rette sig endnu... det kan se helt anderledes ud om et halvt år.
Jeg bringer lige det svar op igen.
Ja, Alle er førdt langsynet, og dem der er nærsynet skal huske på dette; Med alderen bliver man mere nærsynet, indtil en grænse så vender det og man bliver mere og de fleste vil opleve man får mindre styrke som nærsynet.
Et studie på Jura-uddannelsen har vist, 2/3 af studerende er nærsynet. Dette gælder på næsten alle boglige uddannelser... Nærsynet kan bedre holde ud og læse meget i længere perioder, da man som nærsynet er bedre til og koncentrere øjnene om nær-arbejde.
Så at det er bedre og være langsynet end nærsynet ved jeg nu ikke. Der er fordele og ulemper ved begge synshandicap...
Så jeg håber i får synstrænet din søn, for meget kan nå og ændre sig endnu!
Anmeld