opdate på ¨så blev det endelig tirsdag^ lægens dom.... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2010

FruEllingsen

Kirle skriver:

Kan godt forstå I er kede af det Men heldigvis er det *kun* langsynethed og ikke noget helbredstruende

Ja heldigvis. det er jo egentlig bare en lille ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

FruEllingsen

Maja84 skriver:

Hvor er det da trels, for jer, sender jer mange varme tanker, og lyder da også vildt hvis det er så meget, når han jo bare er en lille baby.

Hvordan fandt i ud af det???

Håber det bliver bedre med alderen

Ja det er nemlig rigtig meget.

Lægen forklarede at han faktisk ikke kan se længere end hans arm kan række ud. så det er jo faktisk ikke meget han kan se. men det er rart at vide, så man har noget at forholde sig til.

Det blev opdaget, da han var til øjenlægekontrol fordi han er født for tidligt. og da jeg er meget langsynet, ville de gerne tjekke om han også var det (ud over de andre ting som de skulle tjekke fordi han er født fortidligt)

Så det er jo bare vores held at det er opdaget nu. så vi kan gøre det bedste for at forbedre det.

Men den skal lige sluges at det er så slemt med ham

Anmeld

20. juli 2010

Vidunderligeunger

puha, det var da også  meget... men husk I har en dejlig dreng alligevel  

til dig.

Anmeld

20. juli 2010

Faith

Øv Søs det er jeg meget ked af at høre.... Ved du havde håbet på at han slap billigt.

Du får lige et

Anmeld

20. juli 2010

FruEllingsen

BlyViol skriver:

puha, det var da også  meget... men husk I har en dejlig dreng alligevel  

til dig.

Ja det har vi.  Marcus vil altid være vores lækre guldklump..

Nu har nyheden også lagt sig, og jeg ser lidt mere positivt på det hele.

Anmeld

20. juli 2010

lululupo

århhh det lille pus.... Øv håber det bliver bedre med årene!!!

Anmeld

20. juli 2010

Lady Marion <3

Øv kan huske hvordan jeg havde det da min lile dreng på 2 fik briller ...

Vi vidste slet ikke han var langsynet men han faldt utroligt meget , en dag begyndte han at skele helt vildt og jeg tog ham med til øjenlægen .. + 5 på begge øjne

Kæmpe bygningsfejl   Øv jeg var trist ,,,  Men for pokker hvor var han dog charmerende med sine små briller , der var jo nærmest hinkesten i   Som 10 årig fik han linser da han konstant fik smadret brillerne i vild leg  , I dag er han 14 og bruger kun linser , han er super glad for det og det er ikke spor besværligt .. Hans syn ændrer sig også langsomt ,, til det bedre , det er heldigt at de er langsyntes og ikke nærsynet

Anmeld

20. juli 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Ved ikke om det trøster lidt.. men min datter har +8,0 på begge øjne og bygningsfejl. Jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller græde, da jeg fik det at vide. Men valgte at se på hvordan hun tacklede det.. Hun tog det pænt, så hvorfor skulle jeg så ikke?
(Ved godt det er lidt svære med sådan en lille purk, men prøv det)

Katrines synsnedsættelse blev først opdaget da hun var 2, indtil da havde hun været lidt af en charmerende klumpe-dumpe. Hun var dog stadig den bedste i vuggeren til at lægge puslespil, hvordan hun klarede dén ved vi ikke. Men vi kan kun konstatere at de små øjne kompensere helt vildt for den synsnedsættelse som de måtte have.

Hun havde dog været et temmeligt nemt barn. Temmelig frygtløs, men alligevel gjorde hun altid hvad vi sagde.. fx. var hun renlig i en alder af 2, for når hun blev sat på toilettet blev hun siddende. Altså indtil hun fik briller! Men det tror da pokker, ungen kunne ikke se noget og var dybt afhængige af at vi var der.

Katrine har idag stadig samme styrke i hendes briller. Hun er nu 11 år og drømmer om linser en dag. Men det haster ikke.. Hun tager brillerne på om morgenen som det første og smider dem som det sidste om aftenen. Hvis altså ikke hun falder i søvn med dem på. Hun har svømmebriller med styrke i, købt hos wichmann i Herning, som er rigtig gode til at give råd om sådan nogle specielle ting.

Vi fik først at vide alt for sent at vi kunne få tilskud til hendes briller igennem en kommunal instans. Jeres kommune SKAL henvise jer til et sted, når den tid kommer, hvor i kan få brillerne gratis frem til hans tiende år, hvis altså styrken stadig er over +6.0.

Vi har mange øgenavne til Katrine fx. blinde høne og blinde mulvarp og driller hende på en kærlig måde ind imellem. Nogle kan sige at det er ondt, men vi har oplevet at det gør hende stærkere i forhold til børn, der driller hende med hendes briller. Så hun tager det i stiv arm og griner af dem.

Syntes jeg ville fortælle vores næste solskinshistorie.. Ungerne tager det, som forældrene tackler det. Hvis i lader det være spændende, sjovt, lige gyldigt osv. så får i højst sandsynlig også en positiv oplevelse tilbage.
Og nu vil jeg slet ikke kunne forestille mig hende uden briller.. Har faktisk været ude for ikke at kunne kende hende.. Pinligt!

Held og lykke i fremtiden med din dreng!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. juli 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Fandt lige det her på nettet til dig, bare som tillæg til det jeg skrev før.

- Børn er født langsynede med bygningsfejl. Først forsvinder bygningsfejlen, der består i, at hornhinderne krummer, så billedet kan blive skævt og udtrukket. Herefter bliver de mindre og mindre langsynede. Det er helt normalt at være langsynet med plus 2 i begyndelsen af skolen, og man gør ikke noget ved det, hvis ikke det giver hovedpine eller skelen. Hvis barnet er meget langsynet, er det naturligvis vigtigt at få det korrigeret med briller, også så det ikke går ud over barnets indlæring

Så meget kan nå at rette sig endnu... det kan se helt anderledes ud om et halvt år.

Anmeld

20. juli 2010

Lady Marion <3

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Ved ikke om det trøster lidt.. men min datter har +8,0 på begge øjne og bygningsfejl. Jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller græde, da jeg fik det at vide. Men valgte at se på hvordan hun tacklede det.. Hun tog det pænt, så hvorfor skulle jeg så ikke?
(Ved godt det er lidt svære med sådan en lille purk, men prøv det)

Katrines synsnedsættelse blev først opdaget da hun var 2, indtil da havde hun været lidt af en charmerende klumpe-dumpe. Hun var dog stadig den bedste i vuggeren til at lægge puslespil, hvordan hun klarede dén ved vi ikke. Men vi kan kun konstatere at de små øjne kompensere helt vildt for den synsnedsættelse som de måtte have.

Hun havde dog været et temmeligt nemt barn. Temmelig frygtløs, men alligevel gjorde hun altid hvad vi sagde.. fx. var hun renlig i en alder af 2, for når hun blev sat på toilettet blev hun siddende. Altså indtil hun fik briller! Men det tror da pokker, ungen kunne ikke se noget og var dybt afhængige af at vi var der.

Katrine har idag stadig samme styrke i hendes briller. Hun er nu 11 år og drømmer om linser en dag. Men det haster ikke.. Hun tager brillerne på om morgenen som det første og smider dem som det sidste om aftenen. Hvis altså ikke hun falder i søvn med dem på. Hun har svømmebriller med styrke i, købt hos wichmann i Herning, som er rigtig gode til at give råd om sådan nogle specielle ting.

Vi fik først at vide alt for sent at vi kunne få tilskud til hendes briller igennem en kommunal instans. Jeres kommune SKAL henvise jer til et sted, når den tid kommer, hvor i kan få brillerne gratis frem til hans tiende år, hvis altså styrken stadig er over +6.0.

Vi har mange øgenavne til Katrine fx. blinde høne og blinde mulvarp og driller hende på en kærlig måde ind imellem. Nogle kan sige at det er ondt, men vi har oplevet at det gør hende stærkere i forhold til børn, der driller hende med hendes briller. Så hun tager det i stiv arm og griner af dem.

Syntes jeg ville fortælle vores næste solskinshistorie.. Ungerne tager det, som forældrene tackler det. Hvis i lader det være spændende, sjovt, lige gyldigt osv. så får i højst sandsynlig også en positiv oplevelse tilbage.
Og nu vil jeg slet ikke kunne forestille mig hende uden briller.. Har faktisk været ude for ikke at kunne kende hende.. Pinligt!

Held og lykke i fremtiden med din dreng!

Smuk pige   Også med briller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.