opdate på ¨så blev det endelig tirsdag^ lægens dom.... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2010

<3

DK skriver:

Ejj hvor træls! Jeg kan sagtens forstå at du er rigtig træt af det!

Men, når det så er sagt så lever der masser af os "synshandicappede" herude, og har et dejligt helt almindeligt liv. Naturligvis kan det af og til blive træls for din søn at gå med briller, men man vænner sig altså lynhurtigt til det. Jeg er aldrig blevet drillet med at jeg gik med colabunde, selv om jeg fik briller i børnehaveklassen (og nok skulle have haft det lang tid før). Jeg bruger i dag i mine briller -5.50. Det er ikke +9,5, men altså stadig ret meget! Jeg er stort set blind når jeg ikke har briller/kontaktlinser på! Men jeg lever altså med det og har jo ikke kendt andet. Det er ikke et bøvl for mig at tage kontaktlinser i hver morgen, men gør det bare som det første når jeg står op, ligesom i andre børster tænder/tager rent undertøj på. Ikke noget jeg tænker over!

Derfor vil det også være helt naturligt for din lille knægt at bruge briller! Og når han bliver gammel nok kan han få linser, og efter det måske sådan en laseroperation, der vil kunne helt fjerne, eller i alt fald mindske hans styrke!

Kæmpe knus og masser af optimise

Ditte!

Kan godt forstå I er kede af det Men heldigvis er det *kun* langsynethed og ikke noget helbredstruende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

Sakris

Caroline86 skriver:

øv hvor træls, søde, at det skulle være SÅ slemt

Jeg vil lige dele en lille historie med dig (og jo så egentlig også alle andre) som ikke mange kender...

Da jeg var 10 år døjede jeg altid med ekstrem hovedpine og trods mange besøg hos lægen mente han bare det var "vokseværk"

Til sidst gik mine forældre uden om ham og tog mig med til øjenlægen...

+ 5 på begge øjne OG en bygningsfejl. De fortalte mine forældre at jeg desværre ville få ringere og ringere syn og at jeg nok ville være helt blind når jeg var 15 - det fik jeg naturligvis ikke at vide!

Jeg fik briller og brugte dem i 2 år inden jeg fik kontaktlinser og da jeg fik dem var mit syn faktisk blevet bedre!

Den dag i dag bruger jeg hverken briller eller linser. Sidst jeg var til optiker (for 2 års tid siden) havde jeg under +1 på begge øjne og min bygningsfejl er ikke noget der skal tages højde for længere Jeg tror måske jeg har +0.25 måske 0.5 på begge øjne nu, men uanset hvad er jeg i hvert fald ikke blind!

Jeg håber af hele mit hjerte det samme kan gøre sig gældende for skønne lille Marcus! At hans syn vil rette sig langsomt over årene så det ikke skal være et handicap for ham med svagt syn!

Nu skal I lige have lov at sluge beskeden. Heldigvis er Danmark gode til det med øjne

Kæmpe knus fra mig!

Wow, det er alligevel vildt!

Anmeld

20. juli 2010

smokin

Sender dig et dejligt varmt kram i sådan en træls situation..

Anmeld

20. juli 2010

Kløver

Drømmer skriver:

SÅ er vi hjemme.

Jeg er bare så ked af det. det må jeg indrømme.

Havde sagt til mig selv at jeg ikke skulle blive ked af det lige meget hvad dommen blev. for vi er jo sluppet billigt. Men det var værre med hans syn end jeg lige frygtede.......

dommen lød: Langsynet og 9,50 på begge øjne

så Marcus vil blive fulgt meget tæt.. vi skal der ind igen først i september. og alt efter hvor god han er blevet til at fokusere hans blik skal han enten have briller der, eller når han er omkring de 8 måneder. de håber at det først bliver nødvendigt omkring de 8 måneder. men er han ikke god nok til at fokusere i september, vil de ikke vente.

Det at Marcus skal have briller er en lille ting, og vi havde forberedt os på det. Men blev nu ked af hvor dåligt hans syn er.

Tak fordi i læste med så langt.....

Hvor er det da trels, for jer, sender jer mange varme tanker, og lyder da også vildt hvis det er så meget, når han jo bare er en lille baby.

Hvordan fandt i ud af det???

Håber det bliver bedre med alderen

Anmeld

20. juli 2010

FruEllingsen

quity skriver:

Sender dig et kæmpe , tror du trænger.

Selvfølgelig bliver man da ked af det, når der er noget med ens barn. Og det skal man også have lov til at blive.

Det vigtigste er dog at du har en så fantastisk lækker dreng.

1000 tak. ja heldigvis ændre det jo ikke ved hvor lækker og dejlig han er

Anmeld

20. juli 2010

FruEllingsen

Caroline86 skriver:

øv hvor træls, søde, at det skulle være SÅ slemt

Jeg vil lige dele en lille historie med dig (og jo så egentlig også alle andre) som ikke mange kender...

Da jeg var 10 år døjede jeg altid med ekstrem hovedpine og trods mange besøg hos lægen mente han bare det var "vokseværk"

Til sidst gik mine forældre uden om ham og tog mig med til øjenlægen...

+ 5 på begge øjne OG en bygningsfejl. De fortalte mine forældre at jeg desværre ville få ringere og ringere syn og at jeg nok ville være helt blind når jeg var 15 - det fik jeg naturligvis ikke at vide!

Jeg fik briller og brugte dem i 2 år inden jeg fik kontaktlinser og da jeg fik dem var mit syn faktisk blevet bedre!

Den dag i dag bruger jeg hverken briller eller linser. Sidst jeg var til optiker (for 2 års tid siden) havde jeg under +1 på begge øjne og min bygningsfejl er ikke noget der skal tages højde for længere Jeg tror måske jeg har +0.25 måske 0.5 på begge øjne nu, men uanset hvad er jeg i hvert fald ikke blind!

Jeg håber af hele mit hjerte det samme kan gøre sig gældende for skønne lille Marcus! At hans syn vil rette sig langsomt over årene så det ikke skal være et handicap for ham med svagt syn!

Nu skal I lige have lov at sluge beskeden. Heldigvis er Danmark gode til det med øjne

Kæmpe knus fra mig!

Tak fordi du delte din historie.

Det er dejligt at høre de gode historier.

da jeg var omkring 4 år blev jeg også konstateret langsynet. 9,3 på det ene øje og 8 på det anede. + en bygningsfejl. det er også bedre i dag. ikke godt. men bedre. så håber Marcus syn kan blive bedre endnu da de jo har opdaget det så tidligt

Endnu engang tak fordi dú gad dele din historie

Anmeld

20. juli 2010

FruEllingsen

Tanja78 skriver:

Seje lille gut  I skal nok klare den og være stærke - han er jo en lille supermand

Du får en kæmpe krammer  men jeg forstår godt at det må have været et chok alligevel!

Ja han er en supermand

Jeg har selv dårligt syn, så vi var egentlig forberedte på at han også ville have det. men man lever nok lidt i fornægtelse. så blev chokket, selvom jeg havde prøvet at forberede mig på det

Anmeld

20. juli 2010

FruEllingsen

lotchen aka Charlotte skriver:

Årh... Jeg ville også være ked af det, så brug du bare lidt tid på at fordøje den nyhed med god samvittighed.... ØV altså! Heldigvis har du stadig en top-lækker baby

Tak. hvor er du sød

Anmeld

20. juli 2010

FruEllingsen

Renée88 skriver:

Ååårh, øv! Stor krammer til dig!!

Som Caroline siger - der er en "fordel" ved at han er langsynet.. Og det er at det muligvis kan trænes op! Min bror havde samme styrke på sit det ene øje... Det andet var fint.. Så fik han klap/plaster for det gode øje, så det dårlige øje blev tvunget til at forbedre sig.. I dag ser han super på begge øjne! Jeg håber det hele kommer til at gå rigtig godt, nu når det blev opdaget så tidligt!!

Igen, kæææææææmpe krammer til dig!!

tak for krammet. det var tiltrængt.

Ja det er heldigvis en fordel han er langsynet. og at det er opdaget så tidligt.  Så man kan gøre en indsats.

Anmeld

20. juli 2010

FruEllingsen

DK skriver:

Ejj hvor træls! Jeg kan sagtens forstå at du er rigtig træt af det!

Men, når det så er sagt så lever der masser af os "synshandicappede" herude, og har et dejligt helt almindeligt liv. Naturligvis kan det af og til blive træls for din søn at gå med briller, men man vænner sig altså lynhurtigt til det. Jeg er aldrig blevet drillet med at jeg gik med colabunde, selv om jeg fik briller i børnehaveklassen (og nok skulle have haft det lang tid før). Jeg bruger i dag i mine briller -5.50. Det er ikke +9,5, men altså stadig ret meget! Jeg er stort set blind når jeg ikke har briller/kontaktlinser på! Men jeg lever altså med det og har jo ikke kendt andet. Det er ikke et bøvl for mig at tage kontaktlinser i hver morgen, men gør det bare som det første når jeg står op, ligesom i andre børster tænder/tager rent undertøj på. Ikke noget jeg tænker over!

Derfor vil det også være helt naturligt for din lille knægt at bruge briller! Og når han bliver gammel nok kan han få linser, og efter det måske sådan en laseroperation, der vil kunne helt fjerne, eller i alt fald mindske hans styrke!

Kæmpe knus og masser af optimise

Ditte!

Ser det også lidt som en fordel at jeg selv er "synshandikappet" så ved jo hvordan det er.

Og det er helt klart kun en fordel at han får briller så lille. for så vil han jo ikke kunne huske andet. jeg var 4 da jeg fik briller. og det havde jeg noget svært ved at acceptere de blev godt nok gemt mange mærkelige steder. hehe.

1000 tak for dit positive indlæg. det var lige hvad jeg havde brug for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.