Tvangssterilisation.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2010

Vial

lotchen aka Charlotte skriver:

Der må da være nogle kloge hoveder et eller andet sted, der kan få det indført her, det lyder som en god måde at håndtere det på. Synes det ville være perfekt, hvis der var lidt mere ANSVAR i de her sager, synes alt for ofte der er kø ved håndvasken... Familien må da også være dem, der kender barnet bedst. Hvis jeg på en eller anden måde blev ude af stand til at tage vare på mit barn, så ville jeg da også ønske at det var vores familie, der tog sig af Oliver og ikke nogle fremmede. Min mor ville så nok også dø før der var nogen fremmede, der fik ham!

Det ville være godt at få overført de new zealandske tanker hertil, er der nogen der kan stå for det?

Jeg har arbejdet i et videnscenter som beskæftigede sig med børn anbragt uden for hjemmet. Lederen var tidligere chef i Børnerådet og næstformand i Bupl. Ellerrs var det omvendt!

Han er en ildsjæl og har øje på New Zealand (derfor jeg ved det). Han har sat projekter om familierådslagning i søen her i DK, så der bliver gjort noget. Det er bare et tungt system.

Vi havde da succes med en tyrkisk familie, men de er også fra en kultur, hvor man som familie tager anvar.

Det skal nok nå frem i DK - om ikke andet fordi, at netværksanbringelser er billigere end almindelige anbringelser.. hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.