Tvangssterilisation.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2010

klmf

milla83 skriver:

Spændende emne at bringe op!

Jeg er pædagog og arbejder på et bosted for udviklingshæmmede, og har gjort det i en del år efterhånden.

Vi har også beboere som er seksuel aktive. Dog er ingen af dem steraliseret! Men hvis de skal dyrke sex skal de også have beskyttelse. 

Vi har ansat en seksualvejleder, som forklare diverse problematikker for beboerne, og de vælger stort set alle sammen at komme på p-piller. De fleste får medicin i forvejen, så de får bare pillen med deres andre piller.

Vores seksualvejleder underviser også beboerne hvordan man kan dyrke sex, vi har jo nogle i kørestol. Han viser dem bøger/blade/videoer og lignende. 

Herudover er der enkelte personaler som har fået et form for kursus i hvordan vi underviser beboerne. Fx. med forskellige vibratorer. VI har dem så liggende, så de altid er til at få fat i. Herudover har vi et spil der hedder "Hjertespillet" som får beboerne til at reflektere over flere ting. Bl.a. om det at få børn!

Vi har enda også enkelte beboere som får "hjælp" udefra, dvs. gennem en prostitueret. Hvilket jeg synes er genialt. De har jo samme behov som alle andre, og hvis de selv vælger denne vej, må vi støtte op omkring det.

Dog skal det siges at der skal udarbejdes en Handleplan omkring alt det der har at gøre med seksualitet. SÅ man som personale ikke kommer til at overskride grænser, eller loven for den sags skyld!

Pårørende er sjællent ind over, hvis beboeren selv kan tage vare på den beslutning, eller vælger de pårørende fra i den situation. Men det er vel menneskeligt. Jeg ville da heller ikke have at min mor skulle vide hvis jeg gik til en prostetueret, eller fik hjælp til at onanere...

Åh det der med prostituerede synes jeg bare er så svært.... For hvem ved om det er den lykkelige luder (!) eller den importerede afrikaner, der kommer ud? Man vil jo gerne hjælpe til et godt sexliv, men hvis det er på bekostning af emn anden kvinde, så ved jeg snart ikke. Vi har haft det oppe at vende da jeg arbejdede på plejehjem og jeg mener det blev til, at personalet selv måtte vurdere, om det overskred deres grænse at ringe til en prostitueret. Jeg blev aldrig spurgt, havde for det meste de gamle damer. Jeg tænker også bare, altså HVORDAN ringer man til sådan en? Har de et menukort eller hvad?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

klmf

Eva. skriver:

Det handler vidst desværre mest om penge for alt andet lige er det jo billigere at lade dem blive hjemme og det er det der tæller i den sidste ende....trist men sådan er det... kommunerne har bare ikke penge nok og især ikke dem hvor der er flest udsatte familier.... jeg synes det er så skrækkeligt og kan ikek forstå man kan lukke øjnene for disse børn....og nu lukker man flere og flere steder med pædagogisk uddannet personale...for plejefamilier er billigere(og så som så med kvaliteten) man skal være stærk for at være et udsat barn og overleve, det er helt sikkert...

Stakkels børn... Har aldrig forstået, hvad der får myndighederne til at tro, at det hjælper at skære ned på fagligt kompetent personale - det viser sig jo gang på gang, at det i sidste ende er dyrere, om ikke andet så på det menneskelige plan!

Anmeld

19. juli 2010

Svei

lotchen aka Charlotte skriver:

Åh det der med prostituerede synes jeg bare er så svært.... For hvem ved om det er den lykkelige luder (!) eller den importerede afrikaner, der kommer ud? Man vil jo gerne hjælpe til et godt sexliv, men hvis det er på bekostning af emn anden kvinde, så ved jeg snart ikke. Vi har haft det oppe at vende da jeg arbejdede på plejehjem og jeg mener det blev til, at personalet selv måtte vurdere, om det overskred deres grænse at ringe til en prostitueret. Jeg blev aldrig spurgt, havde for det meste de gamle damer. Jeg tænker også bare, altså HVORDAN ringer man til sådan en? Har de et menukort eller hvad?  

Jeg må indrømme jeg har det meget lige som dig...og personligt ville jeg aldrig ringe efter en prostitueret, det måtte andre gøre, som kan gå ind for denne form for salg.

Anmeld

19. juli 2010

Svei

Stakkels børn... Har aldrig forstået, hvad der får myndighederne til at tro, at det hjælper at skære ned på fagligt kompetent personale - det viser sig jo gang på gang, at det i sidste ende er dyrere, om ikke andet så på det menneskelige plan!

Helt enig...men mon ikke mange af dem er ligeglade for de sidder ikke på magten når regningen virkelig skal betales(altså dem som betales af mennesker og som vores børn risikerer at være med til at betale.. )

Anmeld

19. juli 2010

Happiness

Det er kun det personale som føler de kan, som ringer. Så dem som ikke har lyst, de behøver slet ikke gøre det.

Der bliver brugt det samme bureu (staves) som vi ved er kvinder som ikke er sexhandel. Dog kan vi jo ikke gøre os sikre på om de gør det af egen vilje, eller om de er nødsaget til det. Men det er heller ikke alle som vil ud til udviklingshæmmede. Når vi ringer siger vi hvor vi er fra, og hvilken person det er til. Så har bureuet så en liste over dem der gerne vil det.

Anmeld

19. juli 2010

Vial

Eva. skriver:

Dem der fjernes med det samme er de heldige og de lider vel egentlig ikke....det skræmmende er alle dem der ikke fjernes eller fjernes alt for sent og dermed får ødelagt deres liv...jeg synes faktisk der tit tages mere hensyn til forældrene end børnene...

Jeg kan love dig for, at dem der bliver fjernet med det samme også lider meget.

Du må tænke på at uanset, hvor uegnede forældrene er, så har de ret til at have samvær med barnet. Det er meget pinagtigt for et barn ikke at vokse op hos sit biologiske ophav. Det er en følelse af ikke at høre til. Det rammer selvværdet.

Derfor så er netværksanbringelser det bedste (og så er de billigere, da familiemedlemmer ikke får lige så meget i løn for at have plejebarn, som de selv er i familie med).

New Zealand er et af de lande i verden, som er aller længst fremme, når det handler om anbringelser og sociale vilkår får udsatte børn. De har nogle rigtige interessante resultater. Blandt andet har de indført "familieråd", når et barn skal fjernes.

Så bliver fætre, kusiner, mostre, onkler og diverse bedsteforældre indkaldt til et møde. Så bliver der sat kaffe på bordet, og de får til opave, at prøve at løse, hvordan barnets fremtid kan se ud hos en af dem.

Det har man også gjort forsøg med i DK, og det er en stor succes. Når man bliver præsenteret for problemstillingen på den måde, så står mange familier sammen. Ekstra bonus er, at barnet kan sige til sig selv, at det hører til i sin familie. Smukt ikke

Anmeld

20. juli 2010

Svei

KaMa skriver:

Du må tænke på at uanset, hvor uegnede forældrene er, så har de ret til at have samvær med barnet. Det er meget pinagtigt for et barn ikke at vokse op hos sit biologiske ophav. Det er en følelse af ikke at høre til. Det rammer selvværdet.

Derfor så er netværksanbringelser det bedste (og så er de billigere, da familiemedlemmer ikke får lige så meget i løn for at have plejebarn, som de selv er i familie med).

New Zealand er et af de lande i verden, som er aller længst fremme, når det handler om anbringelser og sociale vilkår får udsatte børn. De har nogle rigtige interessante resultater. Blandt andet har de indført "familieråd", når et barn skal fjernes.

Så bliver fætre, kusiner, mostre, onkler og diverse bedsteforældre indkaldt til et møde. Så bliver der sat kaffe på bordet, og de får til opave, at prøve at løse, hvordan barnets fremtid kan se ud hos en af dem.

Det har man også gjort forsøg med i DK, og det er en stor succes. Når man bliver præsenteret for problemstillingen på den måde, så står mange familier sammen. Ekstra bonus er, at barnet kan sige til sig selv, at det hører til i sin familie. Smukt ikke

Nu satte jeg det så op imod at leve i en familie med forældre der ikke magter det og hvor kommunen bare trækker tiden, ser an, præøver al verden osv-....feks er der børn hvor den ene søskende er fjernet og den anden bor hjemme.,...tingene stinker her i DK, men lad os da håbe at næste regering har lyst til at stikke hænederne ned i alt det rod og gøre noget.

Anmeld

20. juli 2010

quity

Jeg er meget dobbelt i min holdning til tvangssterallition. Min private holdning er at man kan ikke tillade at gøre noget sådan med tvang, bare fordi man har en psykisk/fysisk funktionsnedsættelse, for hvad bliver det næste.

Som pædagog (og ofte har arbejdet med disse mennesker) er min holdning, at de ik skal have børn, for de magter det ik. Nu generalisere jeg meget, det ved jeg godt. Men Jeg tænker her dem der får støtte for at kunne få en hverdag til at fungere.

Jeg som pædagog ville ikke have problemer med at kunne argumentere for hvorfor de ikke skal have børn.

Anmeld

20. juli 2010

klmf

KaMa skriver:

Der må da være nogle kloge hoveder et eller andet sted, der kan få det indført her, det lyder som en god måde at håndtere det på. Synes det ville være perfekt, hvis der var lidt mere ANSVAR i de her sager, synes alt for ofte der er kø ved håndvasken... Familien må da også være dem, der kender barnet bedst. Hvis jeg på en eller anden måde blev ude af stand til at tage vare på mit barn, så ville jeg da også ønske at det var vores familie, der tog sig af Oliver og ikke nogle fremmede. Min mor ville så nok også dø før der var nogen fremmede, der fik ham!

Det ville være godt at få overført de new zealandske tanker hertil, er der nogen der kan stå for det?

Anmeld

20. juli 2010

Vial

Eva. skriver:

Nu satte jeg det så op imod at leve i en familie med forældre der ikke magter det og hvor kommunen bare trækker tiden, ser an, præøver al verden osv-....feks er der børn hvor den ene søskende er fjernet og den anden bor hjemme.,...tingene stinker her i DK, men lad os da håbe at næste regering har lyst til at stikke hænederne ned i alt det rod og gøre noget.

Ja, for pokker! Det er klart værre, at bo hos en ikke egnet forældre end en plejefamilie. Det er vi helt enige om.

Det er skrækkeligt, at børnene bliver fjernet i takt med et budget. I slutningen af året får de lov at lide hos forældrene. Hvad pokker sker der lige for det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.