Bor I som I boede som børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.999 visninger
30 svar
0 synes godt om
17. juli 2010

Svei

sad lige og tænkte på hvordan jeg bor og hvordan jeg boede som barn. Jeg er vokset op i et villakvarter med smukke gamle villaer og bor nu selv i et gammelt villakvarter og efter at have rundet et parcelhus, en lejlighed og et hus på landet, så er jeg landet i et hus som jeg føler mig hjemme i, omend jeg måske gerne ville skifte by, så er området som jeg bor i i den her lille flække et område som jeg synes er rart....tæt på skole og butikker, trygt og "pænt område" og jo meget tæt på det jeg selv voksede op i....ville have været så ked af at skulle bo i lejlighed og da jeg blev alene troede jeg dette ville være udsigten, så det gør mig selvfølgelig ikke mindre lykkelig for mit bette hus.

Hvad med jer, hvordan boede I som børn og minder det om eller er det langt fra den måde i bor på nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2010

3xM

jeg boede i et alm. paracel hus i en lidt større by i sønderjylland end den jeg er havnet i nu.

og vores hus er langt fra et paracel, huset har charme og der kan ske meget med det, men er min kærestes hus. vi bor 15 km fra odense så det er lækkert nok

her i byen er hvad er til behovet

Anmeld

17. juli 2010

Svei

mariaogmarcus skriver:

jeg boede i et alm. paracel hus i en lidt større by i sønderjylland end den jeg er havnet i nu.

og vores hus er langt fra et paracel, huset har charme og der kan ske meget med det, men er min kærestes hus. vi bor 15 km fra odense så det er lækkert nok

her i byen er hvad er til behovet

Pracelhuse er jeg heller ikke stor fan af...synes de er kedelige, en lejlighed bare med have...men de er jo ret populære... gamle huse har nemlig sjæl, men dælme også meget arbejde i sig..

Anmeld

17. juli 2010

Jibbe

Nej jeg bor i et parcelhus vi er ved at sætte i stand (sådan noget tager lidt tid ) og mine forældre har altid boet i lejede boliger i sådan nogle klynger med rækkehuse og lejligheder. Så det er langt fra sådan vi bor og ville ikke gøre det anderledes nu hvor vi har huset og ville heller aldrig igen bo et sted med trapper  

Anmeld

17. juli 2010

FrkT

Jeg er opvokset i en lille by i et almindeligt parcelhus, endda med fladt tag, på en stille vej. Har aldrig rigtig prøvet at bo i lejlighed eller rækkehus, og kunne jeg heller ikke tænke mig at prøve. Det "vildeste" jeg har prøvet er at bo på 1. salen i et hus. Har dog prøvet at bo i storbyer et par gange (København og Aalborg). Har altid gerne ville flytte lidt mere på landet (dog uden det er alt for meget). Og efter at have boet 1½ år langt ude på landet er vi nu flyttet i et hus som er uden for byskiltet, men kun 1 km ind til midten af byen alligevel, og ved en lille by ikke meget større end den jeg er opvokset i (her er Jens så bare opvokset). Så jeg tror tit man vælger noget ala det man er opvokset i, simpelthen fordi det er naturligt for én, og som du siger, det føles som "hjemme". Var jeg opvokset i lejlighed tror jeg heller ikke jeg ville have det samme antiparti mod det, som jeg har.

Anmeld

17. juli 2010

3xM

Eva. skriver:

Pracelhuse er jeg heller ikke stor fan af...synes de er kedelige, en lejlighed bare med have...men de er jo ret populære... gamle huse har nemlig sjæl, men dælme også meget arbejde i sig..

der kan være RIGTIG meget arbejde i det, det er 3 plan og kan se mulighederne med at modanisere det så der kommer køkken/ alrum og store badeværl. mv. men ja tak 1 mill. hvis det slår til...

og så kan man tit stoppe så mange penge idet man måske ikke for det hjem ved salg, så det er nemmere at sælge og købe nyt og bygge i gammel stil....

Men det er en skøn perle med masser af rustik mv. og vi har formået at mixe 2 menneskers smag pænt

Anmeld

17. juli 2010

Laulund87

Jah jeg bor faktisk som jeg boede som barn 

I et gammelt hus på landet hvor vi kan gøre hvad vi vil

Anmeld

17. juli 2010

Fines mor

Stik modsat af min barndom;-)

Dengang boede jeg på 4 sal. 3 km fra Rådhuspladsen, vi var 3 børn og 2 voksne i en 2  vær.

Idag bor jeg på Midtfyn, på et nedlagt landbrug, med 100 m. til nærmeste nabo.

Her er skønt med luft omkring os ;-)

Anmeld

17. juli 2010

sarahb

har altid boet i nye store villaer da jeg var barn og borede hos mine forældre i Esbjerg, men jeg har valgt at rykke teltpælene op og bo i kbh og der er mulighederne for en kæmpe ny villa som jeg altid har boet i ikke de samme som i Esbjerg. Så vi bor i en 4 vær. lejlighed der koster det samme som mine forældres kæmpe lækre hus
Men jeg vil ikke kunne bo i Esbjerg igen.. Så vi har aftalt om 4 år så skulle vi gerne mindst rykke i rækkehus.

Anmeld

17. juli 2010

mor_sabina

Tja det kan man vist roligt sige. Huset er måske ikke helt det samme, men jeg bor ca 300 m fra mit barndomshjem Og jeg føler mig bare hjemme her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.