Hvad gør jeg med lånetøjet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2010

lisbethita

Zette skriver:

ARGH jeg hader lånetøj - hvem fanden har opfundet det? I min verden giver man det væk eller beholder lortet selv! Ikke det der med at låne - tænk hvis det gik i stykker eller der kom pletter på...

Men jeg ville nok købe mit eget.... istedet for det der lånehalløj!

He he...griner af din tone :-) Jeg synes også, at det er noget fis ;-) Enten eller ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2010

smokin

lisbethita skriver:

He he...griner af din tone :-) Jeg synes også, at det er noget fis ;-) Enten eller ;-)

Haha det var nok fordi vi lige har haft diskussionen herhjemme. Hverken jeg eller Nicolai vil eje brugt tøj - hverken til låns eller til at beholde. Og det har vi meldt ud ret hurtigt til alle. For 1) jeg kan ikke lide at sige til folk at det ikke er "min stil" tøjet... 2) hvad sker der hvis der kommer hul eller pletter på?

Det er jo et barn jeg har fået - ikke en dukke.

I min familie kan de dog ikke forstå det overhovedet og er faktisk lidt sure over at vi ikke vil tage imod deres brugte tøj. Men synes de skal give det til andre der har mere brug for det, ligesom jeg giver vores tøj væk eller sælger det.

Og det skal ikke forståes som om jeg er utaknemmelig, men kan ikke se hvorfor hun skal have brugt tøj på hvis vi har råd til at købe noget nyt til hende.

Anmeld

17. juli 2010

smokin

SpunkenJo skriver:

Helt enig!!!
af ting/tøj man kan/ska låne, er jakker, overtøj, lift, bumbostole og andre ting i den stil.
Tøj, nej tak! Så hellere selv købe, for ja, hva nu hvis der gik hul, kom pletter på, man vaskede forket, eller det bare i det hele taget blev slidt og sørgeligt.....
Men ellers kan man jo lige scanne mavsen, og finde ud af hvad der ligger derinde 

Helt enig!!!

af ting/tøj man kan/ska låne, er jakker, overtøj, lift, bumbostole og andre ting i den stil.Tøj, nej tak! Så hellere selv købe, for ja, hva nu hvis der gik hul, kom pletter på, man vaskede forket, eller det bare i det hele taget blev slidt og sørgeligt.....

Men ellers kan man jo lige scanne mavsen, og finde ud af hvad der ligger derinde 

- Det vil gøre sorteringen nemmere.......

Jeg gider slet slet ikke låne noget! Jeg har to hunde som allerede har haft fat et flere stykker tøj eller stofbleer som der var gylp på... legetøj osv. og hun er altså kun 7 uger. Så må hellere have noget der kan tåle at blive ødelagt... ellers bliver jeg da fattig før tid hvis jeg skal erstatte ting hele tiden

Anmeld

17. juli 2010

lisbethita

Zette skriver:

Haha det var nok fordi vi lige har haft diskussionen herhjemme. Hverken jeg eller Nicolai vil eje brugt tøj - hverken til låns eller til at beholde. Og det har vi meldt ud ret hurtigt til alle. For 1) jeg kan ikke lide at sige til folk at det ikke er "min stil" tøjet... 2) hvad sker der hvis der kommer hul eller pletter på?

Det er jo et barn jeg har fået - ikke en dukke.

I min familie kan de dog ikke forstå det overhovedet og er faktisk lidt sure over at vi ikke vil tage imod deres brugte tøj. Men synes de skal give det til andre der har mere brug for det, ligesom jeg giver vores tøj væk eller sælger det.

Og det skal ikke forståes som om jeg er utaknemmelig, men kan ikke se hvorfor hun skal have brugt tøj på hvis vi har råd til at købe noget nyt til hende.

Ja....det gør man jo, som man vil. Jeg har DOG lånt nogle Levi's cowboybukser og en flyverdragt fra min bedste veninde, som jeg har været glad for at låne. Men det er fordi, at hun er lige glad med, om det går i stykker. Virker det, når jeg er færdig med det, så vil hun gerne have det tilbage. Ellers ikke... det er ok for mig :-) Men ellers er jeg helt enig. Det er lidt noget fis. Det må jo være enten eller?

Men det lød bare morsomt, fordi man kunne næsten høre en stemme bag dine ord ;-)

Anmeld

17. juli 2010

smokin

lisbethita skriver:

Ja....det gør man jo, som man vil. Jeg har DOG lånt nogle Levi's cowboybukser og en flyverdragt fra min bedste veninde, som jeg har været glad for at låne. Men det er fordi, at hun er lige glad med, om det går i stykker. Virker det, når jeg er færdig med det, så vil hun gerne have det tilbage. Ellers ikke... det er ok for mig :-) Men ellers er jeg helt enig. Det er lidt noget fis. Det må jo være enten eller?

Men det lød bare morsomt, fordi man kunne næsten høre en stemme bag dine ord ;-)

Nu skal det jo heller ikke forståes sådan at jeg ikke har noget der er brugt, lånt eller i den dur. Jeg har fx. min allerførste bamse som jeg selv fik da jeg var få timer gammel, den er jo gammel og GODT BRUGT! Men den skal hun da have. Så har jeg fået en skråstol (som faktisk skal tilbage) Har lånt den fordi jeg ville se om hun ville sidde i den, og så ville jeg selv købe en. Vi har nemlig fået en leandervugge og den vil hun død og pine ikke ned i.... spild af penge! Og nu her på mandag modtager jeg en brugt gyngevugge fra fisher price... så jeg er ikke helt arve-forskrækket... haha

Men da jeg var gravid fik jeg en pose med brugt tøj og tænkte at det var da rigtig sødt INDTIL jeg så indholdet... "ja jakkens lynlås er gået i stykker, men hun kan jo godt have den på"... ØH NEJ!!!
Og så var der pletter på tøjet... Det ville jeg sku aldrig give væk selv.

Og ja det blev vidst skrevet som jeg selv tænkte det! Men jeg går slet slet ikke ind for låne-tøj! Så må de hellere beholde tingene selv. Og jeg tror også jeg blev lidt forarget over at det var en mor til 3 der skulle have tøjet tilbage.. tænker at hun da har skænket jorden sin del børn.

Anmeld

18. juli 2010

Mai-pigen

Takker for svarene..Var rart at høre andres meninger...

Jeg gik igår igang med at sortere lidt itøjet og fandt lidt i str.56, som jeg vasker og lægger klar..til begge køn!! Ellers må jeg vente og se tiden an. Der var dog også en del af det, som bliver pakket væk med det samme!

Kan høre de fleste af jer deler mine tanker...

Anmeld

19. juli 2010

Kløver

Mai-pigen skriver:

Jeg står med et lille problem. Min kærestes søster er kommet med rigtig meget tøj fra hendes 3 børn, som vi må låne.

Jeg kender ikke kønnet på vores lille pus, så jeg ved ikke lige hvad jeg skal stille op med alt det tøj, der er både drenge og pige tøj fra str.56.. Vil jo gerne ha sorteret lidt i det, og evt gjort lidt klar.. Men det er lidt svært, når jeg ikke kender kønnet...

Hvad ville du gøre??

Jeg er ikke selv fan af lånetøj, for hvad lånte af hvem, og er der nu kommet en plet på

Jeg ved ikke hvad det bliver før fødslen da vi ikke ønsker at vide det før, så vi køber selv noget neutralt, og ikke alt for meget, man kan altid købe hen af vejen, og man ved jo heller ikke hvad man evt får, derudover vokser de jo stærkt, så man skal også passe på med at have for meget af hvert, er jo også synd hvis man ikke får tøjet brugt

Anmeld

19. juli 2010

2721

Tanja78 skriver:

Hvis du endelig vil bruge det så gjorde vi følgende: (blot med vores eget tøj til nr. 2)

Delte det op i poser str. 50-56, unisex, lyserødt og kombi og så har vi fundet poserne frem her efter, at vi fik en lille pige

Det gjorde jeg også. Meget effektivt

Anmeld

19. juli 2010

slettet_7530

Jeg er så modsat jer andre stor fan af brugt lånt eller ej, 1 så er det meste børnetøj som nyt selvom det har været brugt og så synes jeg vores køb brug og smid væk samfund er noget værre miljøsvineri.

De der låner ud ved godt at der kan komme en plet eller et hul og så er der ingen sure miner over det

Jeg tror jeg ville bruge pose-str systemet det lyder mest overskueligt

Vi har også råd til at købe nyt tøj, men miljøet har ikke råd til det.

Anmeld

19. juli 2010

Sky

albertesmor skriver:

Jeg er så modsat jer andre stor fan af brugt lånt eller ej, 1 så er det meste børnetøj som nyt selvom det har været brugt og så synes jeg vores køb brug og smid væk samfund er noget værre miljøsvineri.

De der låner ud ved godt at der kan komme en plet eller et hul og så er der ingen sure miner over det

Jeg tror jeg ville bruge pose-str systemet det lyder mest overskueligt

Vi har også råd til at købe nyt tøj, men miljøet har ikke råd til det.

Jeg vil give albertesmor fuldstændig ret! - jeg har det på præcis samme måde

Jeg har fået en MASSE brugt tøj og har også fået noget låne tøj - de der låner tøj ud ved som regel godt at det bliver mere slidt + at der er noget der ikke kommer tilbage...hvis man ikke er sikker på at det er spillereglerne, så er det da bare lige at spørge!...Så er der jo ikke tvivl om noget...Hvis folk forventer at få det tilbage i samme stand, eller evt få det erstattet ville jeg sige pænt nej tak, for det kan man altså ikke love med små børn.

Mht babytøj så er der nærmest UMULIGT at slide de mindste størrelser op - jeg har købt en masse brugt tøj i str 0-2 år, og det er som nyt! - jeg er meget modstander af det overforbrug langt de fleste danskere har i dag, og derfor vil jeg gerne overtage fra andre - spare penge og være bevidst om miljøet. Der er aldrig nogen der vil kunne se på mit barn at hun har "genbrugstøj" på, for det er jo som nyt!

Vi kunne sagtens investere 1000-vis af kroner i en helt ny garderobe til prinsessen - det er ikke økonomien der er problemet, men vi har valgt at bruge pengene andre steder som forhåbentlig kommer til at betyde mere for hende når hun bliver ældre

Så mit råd er - tag imod det du kan bruge - vær ærlig hvis der er noget i ikke kan li! - det er jo en ærlig sag at ha forskellig smag! - og så få afstemt hvilke forventninger der er til tilbagelevering - så går det ikke helt galt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.