ikke så lidt frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.113 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

Milka

jeg ved ikke om i husker, at jeg – ikke længe efter pigerne fyldte ét år – besluttede mig for, at det var ved at være tid til at de kom i vuggestue.

jeg talte så med pladsanvisningen som fortalte at pigerne stod højt på listen, og at jeg nok ville få tilbudt pladser i april, senest maj.

jeg hørte intet men kunne se på nettet at vi stod som nummer 2 og 3, tænkte at nu kunne det ikke vare længe.

ringer så til selve institutionen her forleden og får at vide at de tidligst kan få plads i februar. februar!? what the fuck? der er over et halvt år til!!

de er bare så klar til at komme i vuggestue! og JEG er bare så mentalt klar til at overlade dem til andre og komme videre med mit liv. jeg har passet og plejet dem 24 timer i døgnet i halvandet år nu, hvilket har været godt, men nu har jeg ligesom set dem tage sine første skridt og hørt dem sige sine første ord. og de er blevet så store nu at jeg tænker at det næsten er en hindring for deres videre udvikling at de går herhjemme. de skal sguda ud blandt andre børn – og jeg skal for helvede da ud blandt andre voksne.

udover det er jeg træt af dem, og de er trætte af mig. hvis de havde flere ord til rådighed ville vi med garanti skændes. men det har de jo ikke, så de kaster sig bare ned på gulvet og laver drama i stedet.

suk. måtte bare læsse af. ringer til pladsanvisningen her kl. 13 når de åbner ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

Vingummien

Det var godt nok længe, i forhold til de plejer at sige at man skal kontakte dem 3 mdr inden. Måske det vil hjælpe hvis du siger du skal igang med noget.... ?

Anmeld

15. juli 2010

Ida.

Kim dem ned!! Det kan ikke passe, at to så store børn ikke kommer først i køen! Du må simpelthen blive ved at ringe indtil de finder pladser til dem...hvis de har stået så højt på listen så længe, så skal der findes pladser til dem!! Det virker (desværre?) som regel at være vedholdende, når man har med pladsanvisninger at gøre...

Og kan dælen dytme godt forstå dig! Hvis jeg havde mine piger herhjemme hver dag, så ville vi være SÅ trætte af hinanden...og sådan ville det være uanset hvem, jeg skulle være sammen med 24/7 i laaang tid! Man har brug for pauser fra hinanden, til at glæde sig til at ses, til at savne og til at lade op!

Anmeld

15. juli 2010

Milka

Tulipan skriver:

Det var godt nok længe, i forhold til de plejer at sige at man skal kontakte dem 3 mdr inden. Måske det vil hjælpe hvis du siger du skal igang med noget.... ?

det har jeg også tænkt mig, selvom det på nuværende tidspunkt ikke helt passer. det er ligesom svært at søge noget som helst når man passer børn hele tiden...

Anmeld

15. juli 2010

Milka

idamaria83 skriver:

Kim dem ned!! Det kan ikke passe, at to så store børn ikke kommer først i køen! Du må simpelthen blive ved at ringe indtil de finder pladser til dem...hvis de har stået så højt på listen så længe, så skal der findes pladser til dem!! Det virker (desværre?) som regel at være vedholdende, når man har med pladsanvisninger at gøre...

Og kan dælen dytme godt forstå dig! Hvis jeg havde mine piger herhjemme hver dag, så ville vi være SÅ trætte af hinanden...og sådan ville det være uanset hvem, jeg skulle være sammen med 24/7 i laaang tid! Man har brug for pauser fra hinanden, til at glæde sig til at ses, til at savne og til at lade op!

fx i går var de hos mormor hele dagen, og jeg GLÆDEDE mig bare helt vildt til at se dem igen når hun afleverede dem. i modsætning til lige nu, hvor jeg gruer for at de skal vågne fra deres lur, fordi de har været et par totalt stride mokker hele formiddagen

Anmeld

15. juli 2010

Ida.

Milka skriver:

fx i går var de hos mormor hele dagen, og jeg GLÆDEDE mig bare helt vildt til at se dem igen når hun afleverede dem. i modsætning til lige nu, hvor jeg gruer for at de skal vågne fra deres lur, fordi de har været et par totalt stride mokker hele formiddagen

Jeg forstår dig virkelig virkelig godt!! Og jeg tager hatten af for, at du har klaret det i halvandet år - du er sgu sej!

Anmeld

15. juli 2010

Vingummien

Milka skriver:

det har jeg også tænkt mig, selvom det på nuværende tidspunkt ikke helt passer. det er ligesom svært at søge noget som helst når man passer børn hele tiden...

Nej. Men må du sige at du gerne vil igang med noget. Men meget svært at søge noget, da du jo ikke kan sige noget til nogen med sikkerhed, nu du risikere at der kan gå lang tid.

De ser nok hellere du kommer igang med at lave noget, plejer de i hvert fald.

Anmeld

15. juli 2010

Milka

har lige snakket med dem og er blevet skrevet op på det der hedder en garantiliste som garanterer at jeg bliver tilbudt pladser inden der er gået 2 måneder (jvf den såkaldte pasningsgaranti).

de pladser kommer nok til at ligge nogle kilometer væk, sansynligvis i tingbjerg. det blev hun ved med at sige: "det bliver altså i tingbjerg, det skal du bare vide". jeg spurgte om det var en dårlig ting, hvortil hun svarede: "det er ikke mig der bestemmer det, det bestemmer du"

Anmeld

15. juli 2010

Milka

"Vuggestuebørn i skudlinien i Tingbjerg

6. mar 2009 ... Pædagoger og børn kastede sig ned, da de så mand tage ladegreb på pistol. Ingen ramt af det efterfølgende skud, som måske var ... "

Anmeld

15. juli 2010

Karo

Helene (lion) er fra tingbjerg, så hun ved nok bedst hvordan det står til der.

Personligt ville jeg ikke have mine børn i vuggestue i tingbjerg da jeg syndes der i perioder kan være meget ballade. Må ærligt indrømme at jeg ikke selv føler mig tryk i tingbjerg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.