Hmm... ved du hvordan moderkagen er placeret? Hvis den ligger foran, tager det længere tid før fosterbevægelserne kan mærkes. Og så opfører babyer sig forskelligt - allerede i fosterstadiet!
Min første mærkede jeg liv hos i 18 uge (som der står i bøgerne) og hun virkede sådan meget almindeligt aktiv.
Nr. to mærkede jeg liv hos allerede i 16 uge. Hun var super aktiv hele vejen og kunne på forunderligste vis gøre min mave helt skæv. Her tænkte jeg at det nok var fordi det var anden gang, at maveskind og muskler nok var helt slatne og uden modstand længere:-)
Men nr. tre kunne jeg faktisk først mærke liv hos i uge 20 (og tro mig! jeg nåede at blive meget bekymret og forestillede mig at jeg ventede et multihandicappet, lamt barn...). Hun var meget rolig gennem hele graviditeten - lykkedes hende fx aldrig at 'sparke igennem' så maven blev skæv.
Min historie hjælper selvfølgelig ikke på at få mere gang i dine babyer, og jeg kan ikke berette om tvillingegraviditeter. I din situation ville jeg ringe til jordmoder/læge og fortælle om min bekymring, med ønsket om at få nogen til at lytte efter hjertelyd/blive scannet, så du kan få ro på igen!

Anmeld