Dum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2010

Delilah

BetinaTrold skriver:

Havde det været en ukendt mand var det nok heller ikke blevet pisket op på samme måde...

Nej, fordi man ikke ville vide hvem personen var. Men så man det i avisen var der nok ingen tvivl om ens mening om personen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

SpunkenJo

wamse skriver:

Men nu hører vi så om de få gange, hvor folk ved en fejl er blevet varetægtsfængslet, men der bliver jo mange mennesker varetægtsfængslet HVER dag, hvor det er berettiget. Det er selvfølgelig trist at blive uberettiget fængslet, men der er jo nogle ting der er årsag til at hun er varetægtsfængslet, en mistanke om noget og det skal nu tage sin tid at få det gennemlyst. De største tabere i denne sag, er børnene, hvis verden er vendt helt rundt

Enig, enig, enig!!!

I Danmark begærer politiet ikke om varetægtsfægsling medmindre Lovens beskrivelser for dette er oofyldt.
-en dommer kan heller ikke efterkomme en sådan begæring, medmindre der er nok der taler herfor, og de formelle krav er opfyldt. (ex. Den mistænkte/sigtede har medskyldige på fri fod, befolkningens retsfølelse, edterforskningsmæssige årsager og andre grunde jeg ikke lige kan huske netop nu skal være opfyldt for at man kan varetægtsfængsle nogen)

Så selvom man er uskyldig til andet er bevist, er en varetægtsfægsling ofte noget der peger meget kraftig i retning af en skyldig......

Det danske retssystem er et af de bedste i verden!

Håber drengen har det godt under omstændighederne...

Anmeld

13. juli 2010

4kløver

SpunkenJo skriver:

Enig, enig, enig!!!

I Danmark begærer politiet ikke om varetægtsfægsling medmindre Lovens beskrivelser for dette er oofyldt.
-en dommer kan heller ikke efterkomme en sådan begæring, medmindre der er nok der taler herfor, og de formelle krav er opfyldt. (ex. Den mistænkte/sigtede har medskyldige på fri fod, befolkningens retsfølelse, edterforskningsmæssige årsager og andre grunde jeg ikke lige kan huske netop nu skal være opfyldt for at man kan varetægtsfængsle nogen)

Så selvom man er uskyldig til andet er bevist, er en varetægtsfægsling ofte noget der peger meget kraftig i retning af en skyldig......

Det danske retssystem er et af de bedste i verden!

Håber drengen har det godt under omstændighederne...

Det siges at han er hjerne skadet ved ikke om det passer

Anmeld

13. juli 2010

Plysbjørnen

Delilah skriver:

Nej, fordi man ikke ville vide hvem personen var. Men så man det i avisen var der nok ingen tvivl om ens mening om personen

Så lad det dog ligge ved hvad vi ved uden at svine pigen til.... Tro mig hun har det hårdt nok i forvejen uden at 4995000 personer i dagens Danmark behøver at svine hende til...

Nej jeg berettigere ikke hvad der er sket, men jeg vil heller ikke dømme hende, da jeg jo ikke ved om det er hende der har gjort eller hvad der er sket... da jeg jo ikke var der...

Så vidt jeg har kunnet er hun blevet varetægtsfængslet på en BEGRUNDET MISTANKE... Så et eller andet sted er der jo nogen stissere der ikke er helt sikre på hvad der egentlig er foregået...

Så jeg synes måske at alle skulle prøve at slappe lidt af...

Anmeld

13. juli 2010

Delilah

BetinaTrold skriver:

Så lad det dog ligge ved hvad vi ved uden at svine pigen til.... Tro mig hun har det hårdt nok i forvejen uden at 4995000 personer i dagens Danmark behøver at svine hende til...

Nej jeg berettigere ikke hvad der er sket, men jeg vil heller ikke dømme hende, da jeg jo ikke ved om det er hende der har gjort eller hvad der er sket... da jeg jo ikke var der...

Så vidt jeg har kunnet er hun blevet varetægtsfængslet på en BEGRUNDET MISTANKE... Så et eller andet sted er der jo nogen stissere der ikke er helt sikre på hvad der egentlig er foregået...

Øhm.. Ja undskyld mig, har heller ikke svinet hende til, men begrundet mistanke er som regel begrundet. Og jeg har lidt svært ved at have sympati for forbrydere. Ja der er måske en chance for at hun er uskyldig, men den er fandeme ikke 50/50 som folk gerne vil have det til at se ud som. Folk bliver ikke varetægtsfængslet til højre og venstre, de bliver varetægtsfængslet fordi man mener det er for farligt at have dem gående frit indtil dommen er kommet.

Anmeld

13. juli 2010

Laulund87

BetinaTrold skriver:

Jeg synes det er rimeligt svært at "slappe af" når et lille, uskyldigt, forsvarsløst barn er blevet udsat for noget så grusomt

Og jeg er bedøvende ligeglad med at hun er kendt. I min verden varetægtsfængler man ikke bare uden en grund! Og nej, der er ikke bevist noget, men der må da være en grum mistanke til at det er hende

Anmeld

13. juli 2010

wamse

Delilah skriver:

Øhm.. Ja undskyld mig, har heller ikke svinet hende til, men begrundet mistanke er som regel begrundet. Og jeg har lidt svært ved at have sympati for forbrydere. Ja der er måske en chance for at hun er uskyldig, men den er fandeme ikke 50/50 som folk gerne vil have det til at se ud som. Folk bliver ikke varetægtsfængslet til højre og venstre, de bliver varetægtsfængslet fordi man mener det er for farligt at have dem gående frit indtil dommen er kommet.

er helt enig med dig.

Anmeld

13. juli 2010

louise8723

først var årsagen ukendt.. så skrev hun til sine veninder at det var benno der havde gjort det..

bagefter har hun så forklaret at benjamin en dag ikke trak vejret og var gået i panik og havde prøvet på at "ruske" liv i ham..

- efter min mening sys jeg det virker lidt lusket at hun gir 2 forskellige grunde..

men hendes søster har jo bekræftet inde på hendes side på face at hun er varetægtsfængslet.. og det gør man jo ikke helt uden grund..

Anmeld

13. juli 2010

SpunkenJo

BetinaTrold skriver:

Der er da ikke nogen som sviner nogen til efter min mening? Der er indtil nu, en sober diskussion/meningsudveksling omkring et emne der er meget alvorligt!!!

Hvilke meninger og holdninger man har omkring Stine som person er jo underordnet, faktum er, at en person som er offentligt kendt (muligvis) har trådt ved siden af. Og netop derfor er hun oppe som diskussionsemne.

4kløver: hvor det bare trist at høre det står så skidt til med den lille dreng. Øv!

Anmeld

14. juli 2010

Enayia

Åh nej skal vi nu have den diskussion herinde. Hvis folk er så meget imod der er nogle mennesker der har den mening ikke, så kan jeg ikke se hvorfor det skal bringes op igen på andre forums, jeg syntes ærlig talt det er dobbelt-moralsk.

For det første har jeg selv været på den side, og sagt min mening på en sober måde, ligesom mange andre har sagt sin mening på en sober måde. Det er utroligt så mange der skider kul over det og kalder det "tilsvining" Der er altså en stor forskel på at diskutere emnet og svine til.

Ja ærligt talt, så er jeg skide ligeglad med om det er Stine fra DUM eller hvem dælen det er, det er fanme ikke i orden. Drengen kunne være død af dette! Har man en FD som HUN udemærket vidste længe men IKKE søgte hjælp, Er det stadig hendes ansvar som mor at søge hjælp. Sådan er det når man får børn.

Syntes det er latterligt en FD skal være en undskyldning for at skade et barn når der kunne have været gjort noget ved det!

Ud over det er der tons af mennesker derinde som blander deres eget privat liv ind i debatten og bliver stødt! Måske nogle skulle lære at en debat handler om at snakke om meninger og ikke blande sit privat liv ind i alt. Debatten handler ikke om dem, men om emnet!

Desuden er dem der skriver. bla bla du er en fantastisk mor, ikke et hak, bedre en dem der er sure og forfærdet over at vide hvad der er sket den stakkels dreng!

Undskyld mig, men hvis man yder vold på sit barn, så syntes jeg altså ikke de skal roses op til skyerne!

Vil også godt tilføje at hvis dem som påstår virkelig støtter "stakkels" Stine, hvorfor så overhovedet deltage i den "sladder" de er så forfærdet over! Det er mig godt nok ubegribeligt!

Nej, stakkels dreng siger jeg bare!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.