Hold da op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.587 visninger
28 svar
0 synes godt om
13. juli 2010

Svane83

Så er jeg simpelthen GRAVID

Og i følge terminsberegneren her på siden så er jeg i uge 4 + 4 og får termin d. 17/3-2011 

Hvor er det bare en mærkelig fornemmelse. Føler mig egentlig ikke særlig gravid endnu. jeg har godt nok døjet en smule med lidt maveonde og kvalme de sidste par dage, men havde egentlig tilskrevet det varmen, men det er det så nok ikke. ellers har jeg det som jeg havde det igår

Det er meget mærkeligt at skulle forholde sig til at bare fordi der er kommet to streger på en pind eller to eller måske 5 pinde så er der noget derinde.

Min kæreste blev vildt glad, men han spurgte flere gange igår, er det så sikkert, er du så rigtig gravid?? Han kunne heller ikke helt sådan rigtig forstå det tror jeg og det snakkede vi meget om.

Men nu skal jeg bare lige have ringet til lægen og så må vi se.

Har taget Gravitamin siden vi begyndte at prøve, så den er på plads og jern det er først fra uge 10 ikke? Nå men det skal jeg nok få styr på.

WOW hvor er det det bare vildt gravid.....

Carina, der stolt sidder med en smule kvalme på sit arbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

oo

TILLYKKE!!!!

det er ret svært at fatte...jeg havde det i maaaaange uger som om det bare var noget "vi legede" og at jeg sad og løj folk lige op i hovedet om min graviditet. på trods af massiv kvalme man skal liiiiige vænne sig til tanken og så skal man liiiiige vænne sig til tilstanden og så skal man nok også lige have en NF sanning under bæltet, før man sådan for alvor begynder at fatte hvad der sker

Anmeld

13. juli 2010

NoName

Tillykke med graviditeten...

Man bliver helt forskrækket når man står med de 2 streger... selvom man længe har ønsket dem...

Anmeld

13. juli 2010

Diana...

IHH stort tillykke hvor er det dejligt og velkommen i vores mødregruppe  glæder mig til at følge dig

Anmeld

13. juli 2010

Svane83

Tjuhl skriver:

TILLYKKE!!!!

det er ret svært at fatte...jeg havde det i maaaaange uger som om det bare var noget "vi legede" og at jeg sad og løj folk lige op i hovedet om min graviditet. på trods af massiv kvalme man skal liiiiige vænne sig til tanken og så skal man liiiiige vænne sig til tilstanden og så skal man nok også lige have en NF sanning under bæltet, før man sådan for alvor begynder at fatte hvad der sker

TAK!!

Ja det virker så uvirkeligt, jeg tog ikke mindre end 3 teste igår og en til idag for - det kan da ikke passe. Som om man forventer at så snart stregerne kommer så buler maven ud i samme øjeblik... men nej jeg ser ud som jeg plejer.. jeg tror også først det sådan bliver rigtig virkeligt når vi har været til første scanning så har man et visuelt bevis for at der faktisk er noget derinde.

Har heller ikke fået ringet til lægen endnu, trækker den til på fredag hvor jeg har fri og kan ringe hjemme og uforstyrret og så er jeg også en hel uge over... som om det gør en forskel

Hvor hurtigt fik du kvalme? - og blev det værre?

Indtil videre får jeg kun kvalme når der går lidt for langt imellem mine måltider, men det kan klares med tyggegummi og vand indtil videre, har absolut ikke lyst til at det skal blive mere end det er nu, men det slipper jeg sikkert ikke for.

Vi har ikke fortalt det til nogen endnu.. kun jer herinde, vi vil forsøge at vente til vi er iver uge 12, medmindre det begynder at kunne ses for meget.

Anmeld

13. juli 2010

oo

svane83 skriver:

TAK!!

Ja det virker så uvirkeligt, jeg tog ikke mindre end 3 teste igår og en til idag for - det kan da ikke passe. Som om man forventer at så snart stregerne kommer så buler maven ud i samme øjeblik... men nej jeg ser ud som jeg plejer.. jeg tror også først det sådan bliver rigtig virkeligt når vi har været til første scanning så har man et visuelt bevis for at der faktisk er noget derinde.

Har heller ikke fået ringet til lægen endnu, trækker den til på fredag hvor jeg har fri og kan ringe hjemme og uforstyrret og så er jeg også en hel uge over... som om det gør en forskel

Hvor hurtigt fik du kvalme? - og blev det værre?

Indtil videre får jeg kun kvalme når der går lidt for langt imellem mine måltider, men det kan klares med tyggegummi og vand indtil videre, har absolut ikke lyst til at det skal blive mere end det er nu, men det slipper jeg sikkert ikke for.

Vi har ikke fortalt det til nogen endnu.. kun jer herinde, vi vil forsøge at vente til vi er iver uge 12, medmindre det begynder at kunne ses for meget.

du skal alligevel først til første lægeundersøgelse (hvor de laver vandrejournal) når du er omkring uge 8, så bare vent til du kan ringe uforstyrret derind

jeg havde kun ømme bryster da jeg testede positivt. så kom der sådan en moderat kvalme, hvor det også kunne klares med et glas vand eller noget, men så BANG, så begyndte jeg at kaste op jeg kastede groteskt meget op fra omkring uge 7 til uge 13, det var virkelig hårdt og jeg har også tabt mig en del kilo (som heldigvis er blevet væk efterfølgende ) i de uger. men der er flere måder at "behandle" kvalmen på, så hvis det blir slemt, så er der massere af gode råd at hente (sun lolly er et af de bedste ).

men jeg er til gengæld den eneste af de nulevende kvinder i min familie der har haft opkastninger ved graviditet, så det er slet ikke sikkert dit udvikler sig til mere end kvalme

Anmeld

13. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

AAAAIIIIJJJ, søde!!!

Mega monster KÆMPE stort tillykke herfra!! Hvor er det bare en skøn nyhed!! YAY

Anmeld

13. juli 2010

Svane83

Tjuhl skriver:

du skal alligevel først til første lægeundersøgelse (hvor de laver vandrejournal) når du er omkring uge 8, så bare vent til du kan ringe uforstyrret derind

jeg havde kun ømme bryster da jeg testede positivt. så kom der sådan en moderat kvalme, hvor det også kunne klares med et glas vand eller noget, men så BANG, så begyndte jeg at kaste op jeg kastede groteskt meget op fra omkring uge 7 til uge 13, det var virkelig hårdt og jeg har også tabt mig en del kilo (som heldigvis er blevet væk efterfølgende ) i de uger. men der er flere måder at "behandle" kvalmen på, så hvis det blir slemt, så er der massere af gode råd at hente (sun lolly er et af de bedste ).

men jeg er til gengæld den eneste af de nulevende kvinder i min familie der har haft opkastninger ved graviditet, så det er slet ikke sikkert dit udvikler sig til mere end kvalme

Det var også det jeg tænkte, jeg venter bare der er ingen grund til at forhaste sig

Jeg frygter virkelig kvalme, min mor var indlagt med både mig og min søster fordi hun ingen ting kunne holde i sig og døjede kraftigt med plukveer fra start til slut.

Så jeg håber og krydser alt hvad der krydses for at jeg ikke ender med hovedet i toilettet alt for meget.

For der er godt nok meget lidt graviditets lykker over det.

Anmeld

13. juli 2010

Mutti2B

Stort tillykke med de 2 streger

Anmeld

13. juli 2010

Svane83

Caroline86 skriver:

AAAAIIIIJJJ, søde!!!

Mega monster KÆMPE stort tillykke herfra!! Hvor er det bare en skøn nyhed!! YAY

IIIHHHHH jeg har ventet på du kom på og så det

Jeg fandt sørme de to streger du sendte til mig.

Og efter 3 igår og en test idag så er jeg efterhånden overbevist om at den er god nok selvom jeg ikke føler mig særlig gravid. Lige med undtagelse af den udeblevne mens og en let kvalme, der indtil videre kan klares med et glas vand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.