Ekstra scanning ved overvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2010

Kløver

B&J skriver:

både med scanningen og jordmoren og en læge og 3 andre jordmøder hihihhi det er jo fordi jeg har jo det ekstra åbenbart så de troede bare jeg fik en kæmpe baby....  og da de scannede forkert var fordi han lå med ryggen helt til så de kunne ikke se særlig meget åbenbart det sagde de hihihihi men lille dreng ved lige hvordan man skal sige se jeg er lille

hehe der snød han dem allesammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

Kløver

BetinaTrold skriver:

Min bmi ligger pt omkring 34 og jeg har da tabt mig lidt... Men jeg har ikke under nogen af mine graviditet fået ekstra scanninger... til gengæld fik jeg dobbelt op på glukose-belastningen , en pga af overvægt, og så lige en ekstra pga. sukkersyge i familien..

hvad går det glukose-belastning ud på, er det en prøve man får lavet eller ?

Anmeld

11. juli 2010

B&J

Maja84 skriver:

hehe der snød han dem allesammen

ja han kan bare det der den lille bølle

Anmeld

11. juli 2010

Valle81

Maja84 skriver:

jeg tror måske du har ret i at det må afhænge af hvor man bor, hvilken man har og sådan, måske noget i familien også kan spille ind, hvis der feks er noget der skal tjekkes op på

Det tror jeg du har ret i:0)

Vil bare lige nævne at jeg at jeg trods min overvægt har haft super graviditeter, nemme fødsler og perfekte børn:0)

Asta 3120 gram og 50 cm født 40+4

Anton 3325 gram og 51 cm født 41+5

:0)

Anmeld

11. juli 2010

Plysbjørnen

Maja84 skriver:

hvad går det glukose-belastning ud på, er det en prøve man får lavet eller ?

Ja det er en prøve... Man bliver kaldt på sygehuset, får taget en prøve, nogen steder en hel blodprøve, andre steder bare et prik i fingeren (til et lille aperat).... så får man hældt 1 liter sukkervæske  i sig... så skal du vente 2 timer, hvorefter de tager en ny blodprøve.... og den fortæller så om du har graviditetssukkersyge eller ej....

Anmeld

11. juli 2010

Halbschön

Maja84 skriver:

hold da op, så er det da også noget af en basse du har fået

fødte du almindeligt eller med ks ? 

Ja en dejlig stor basse ;-)

Og idag er han 8mdr og vejer 12 kg, så stadig en god bassedreng ;-)

Jeg fødte helt almindeligt ;-)

Anmeld

11. juli 2010

A.

jeg har ikke fået ekstra scanning og er overvægtig

Anmeld

11. juli 2010

wamse

A. skriver:

jeg har ikke fået ekstra scanning og er overvægtig

Tror det er regionsbestemt, for jeg boede også i region syddanmark, da jeg ventede den sidste og fik heller ikke tilbudt ekstra scanning. Men fik tilbudt glukosebelastningstest.

Min datter vejede 4350 og er født 40+4, så en pænt stor basse.

Anmeld

11. juli 2010

Kløver

Valle81 skriver:

Det tror jeg du har ret i:0)

Vil bare lige nævne at jeg at jeg trods min overvægt har haft super graviditeter, nemme fødsler og perfekte børn:0)

Asta 3120 gram og 50 cm født 40+4

Anton 3325 gram og 51 cm født 41+5

:0)

Hvor dejligt at høre, det er meget glad for du skrev, for man bliver jo sådan lidt, om man måske vil blive snydt for noget, man bliver jo ihvertfald snydt lidt i forhold til maven, da der går noget længere tid inden man overhovedet kan se man er gravid

Men ja, tak for det, var da dejligt lige at få med i baghånden

Anmeld

11. juli 2010

Halbschön

wamse skriver:

Tror det er regionsbestemt, for jeg boede også i region syddanmark, da jeg ventede den sidste og fik heller ikke tilbudt ekstra scanning. Men fik tilbudt glukosebelastningstest.

Min datter vejede 4350 og er født 40+4, så en pænt stor basse.

Hmm jeg bor i Region Syddanmark, og jeg fik ekstra scanninger?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.