Ekstra scanning ved overvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.052 visninger
36 svar
0 synes godt om
10. juli 2010

Kløver

hmm, nu har jeg hørt noget om, at man ved overvægt får en ekstra scanning ud over uge 12 og 20, som så bliver ca uge 25 ??

nogle der ved noget om det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

wamse

Nej jeg gjorde ikke pga overvægten. Jeg fik ekstra scanninger fordi jeg blødte under graviditeten.

Anmeld

10. juli 2010

marhemor

Jeg blev også tilbudt en ekstra scanning pga overvægt, det var dog hvad der svarede til uge 33 tror jeg...

I mellemtiden har jeg så fået konstateret graviditetssukkersyge, så bliver nu også scannet hver 3.-4. uge...

Anmeld

10. juli 2010

Kløver

marhemor skriver:

Jeg blev også tilbudt en ekstra scanning pga overvægt, det var dog hvad der svarede til uge 33 tror jeg...

I mellemtiden har jeg så fået konstateret graviditetssukkersyge, så bliver nu også scannet hver 3.-4. uge...

okay, jeg fik også noget at vide om at bmi vist skulle være over 30 eller lignende før de gav den ekstra scanning.

håber din graviditete løber fint, på trods af g-sukkersygen

Anmeld

10. juli 2010

wamse

Maja84 skriver:

okay, jeg fik også noget at vide om at bmi vist skulle være over 30 eller lignende før de gav den ekstra scanning.

Mærkeligt, for min bmi er langt over 30 og har været det ved hver graviditet. De kan selvfølgelig have lavet proceduren om siden jeg fik mine børn. Hvad skulle formålet være ved den ekstra scanning?

Anmeld

10. juli 2010

marhemor

Maja84 skriver:

Jeg kender ikke grænsen for hvornår de tilbyder ekstra scanning...

Jo tak min graviditet forløber helt perfekt, har g-sukkersyge i en absolut mild grad, så kan ikke klage

Anmeld

10. juli 2010

Kløver

wamse skriver:

Mærkeligt, for min bmi er langt over 30 og har været det ved hver graviditet. De kan selvfølgelig have lavet proceduren om siden jeg fik mine børn. Hvad skulle formålet være ved den ekstra scanning?

hmm vist noget med en vægt scanning, men ved det ikke ? var min moster som sagde at hun fik den lavet deromkring da hendes bmi var meget høj (var den inden hun blev gravid) men hun var tilknyttet gennem gynækolog da hun blev gravid med reagensglas, og har pco, så tænker om det kan have noget at sige

Anmeld

10. juli 2010

oo

jeg har ikke fået tilbudt ekstra scanning pga overvægt og mit BMI er på begyndelsen af 30'erne...til gengæld skal jeg til glukosebelastningstest i 3. trimester (som er lige om lidt!!!!!)

Anmeld

10. juli 2010

Kløver

Tjuhl skriver:

jeg har ikke fået tilbudt ekstra scanning pga overvægt og mit BMI er på begyndelsen af 30'erne...til gengæld skal jeg til glukosebelastningstest i 3. trimester (som er lige om lidt!!!!!)

hold da op, det er da gået stærkt så synes da næsten det er som i går, jeg læste om din glædelige graviditet

hmm må da undersøge det, men kan være der er noget som gør hun fik den ekstra scanning, for min anden moster fik, ved min yngste kusine(som nu er ca 9 år) ekstra undersøgelser, da min lillesøster har en hjerfejl, og noget forsnævning, så måske der kan ligge noget forklaring der så

Anmeld

10. juli 2010

Corn

Min dejlige gravide svigerinde har et bmi over 30, og har ikke fået tilbudt ekstra scanninger på det grundlag, hverken denne eller sidste gang.. Hun har dog fået lavet glukosebelastnings-halløjet begge gange (og heldigvis ingen sukkersyge)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.