Ekstra scanning ved overvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2010

Kløver

Macaab skriver:

Min dejlige gravide svigerinde har et bmi over 30, og har ikke fået tilbudt ekstra scanninger på det grundlag, hverken denne eller sidste gang.. Hun har dog fået lavet glukosebelastnings-halløjet begge gange (og heldigvis ingen sukkersyge)

hmm så er der nok en anden grund til hun fik den scanning, hvis hun altså fik den scanning 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

Halbschön

Maja84 skriver:

hmm, nu har jeg hørt noget om, at man ved overvægt får en ekstra scanning ud over uge 12 og 20, som så bliver ca uge 25 ??

nogle der ved noget om det ?

Hejsa..
Jeg havde en BMI på 32 ved graviditetsstart, og jeg skulle til glucosebelastning, samt to ekstra scanninger, i uge 28 og 32..

Dette var for at se vægten på baby - om baby også blev kæmpe.. Jeg fik så en ekstra i uge 34 pga forhøjet blodtryk, og her viste det sig at baby vejede 3,1kg... Egentlig skulle jeg være sat igang til termin, men pga lægefejl blev jeg først sat igang 42+0 og fødte en stor dreng på 4570g...

Anmeld

10. juli 2010

Halbschön

wamse skriver:

Mærkeligt, for min bmi er langt over 30 og har været det ved hver graviditet. De kan selvfølgelig have lavet proceduren om siden jeg fik mine børn. Hvad skulle formålet være ved den ekstra scanning?

Jeg fik disse scanninger - 3stks ekstra.. Det var for at se om barnet blev stort.. Det blev det, men lægen glemte at notere at jeg skulle sættes igang til termin - uge 34 blev det scannet til 3,1kg... Så jeg blev sat igang 42+0 og fødte en 4570g's basse..

Anmeld

10. juli 2010

Valle81

Hejsa,

Det må variere alt efter hvilken region man bor i.

Jeg har under begge mine graviditeter haft bmi over 30 ja denne gang faktisk 35( av av av) Og jeg har ikke fået ekstra scanninger - ja det har slet ikke været på tale:0)

Var til glukosebelasting begge gange og begge gange var der intet galt:0)

Christina

Anmeld

10. juli 2010

Kløver

Valle81 skriver:

Hejsa,

Det må variere alt efter hvilken region man bor i.

Jeg har under begge mine graviditeter haft bmi over 30 ja denne gang faktisk 35( av av av) Og jeg har ikke fået ekstra scanninger - ja det har slet ikke været på tale:0)

Var til glukosebelasting begge gange og begge gange var der intet galt:0)

Christina

jeg tror måske du har ret i at det må afhænge af hvor man bor, hvilken man har og sådan, måske noget i familien også kan spille ind, hvis der feks er noget der skal tjekkes op på

Anmeld

10. juli 2010

Kløver

Renée88 skriver:

Jeg fik disse scanninger - 3stks ekstra.. Det var for at se om barnet blev stort.. Det blev det, men lægen glemte at notere at jeg skulle sættes igang til termin - uge 34 blev det scannet til 3,1kg... Så jeg blev sat igang 42+0 og fødte en 4570g's basse..

hold da op, så er det da også noget af en basse du har fået

fødte du almindeligt eller med ks ? 

Anmeld

10. juli 2010

B&J

jeg fik en ekstra scanning for de troede min dreng inde i maven vejde mellem 4000g og 4500g og fordi jeg var overvægtigt ville de ha styr på alt for hvis jeg skulle have KS for så var der styr på det... men det skal så lige siges af min lille dreng da han kom ud vejede 2810g og jeg revnede ikke så de skød meget forkert

Anmeld

10. juli 2010

Kløver

B&J skriver:

jeg fik en ekstra scanning for de troede min dreng inde i maven vejde mellem 4000g og 4500g og fordi jeg var overvægtigt ville de ha styr på alt for hvis jeg skulle have KS for så var der styr på det... men det skal så lige siges af min lille dreng da han kom ud vejede 2810g og jeg revnede ikke så de skød meget forkert

hold da op, det var da noget af en,  ved siden af-vurdering, hvordan vurderede de det, med scanning eller ?

Anmeld

10. juli 2010

Plysbjørnen

Min bmi ligger pt omkring 34 og jeg har da tabt mig lidt... Men jeg har ikke under nogen af mine graviditet fået ekstra scanninger... til gengæld fik jeg dobbelt op på glukose-belastningen , en pga af overvægt, og så lige en ekstra pga. sukkersyge i familien..

Anmeld

10. juli 2010

B&J

Maja84 skriver:

hold da op, det var da noget af en,  ved siden af-vurdering, hvordan vurderede de det, med scanning eller ?

både med scanningen og jordmoren og en læge og 3 andre jordmøder hihihhi det er jo fordi jeg har jo det ekstra åbenbart så de troede bare jeg fik en kæmpe baby....  og da de scannede forkert var fordi han lå med ryggen helt til så de kunne ikke se særlig meget åbenbart det sagde de hihihihi men lille dreng ved lige hvordan man skal sige se jeg er lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.