Jeg vræler altså over den hundelov!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2010

CamillaT89

der er mange andre udveje, den mest normale ville nok være at forbyde avl uden stamtavle.

dvs at alle hunde der er i stand til at få hvalpe skal være indehaver af stamtavle og avlsgodkendt.

indføre hundekørekort

derefter kan man på pålægger opdrætter at man ikke må sælge en hund til en person som ikke er indehvaer af et hundekørekort(hvilket også er i avlers intr.)

så kunne man jo enten ved lov eller i salgskontrakten lave et punkt hvor man efter overtagelsen af hvalpen skal starte på træning hos en godkendt klub indenfor 2 mdr.8eller lign.)

se det ville få ryddet ud i en hel del og være en langt mere human måde at takle problemet med dårlige ejer på

Og ang. stamtavlen, så har det jo ingenting at sige - eller hvad!? Hvis du lige vil forklare det? 

Jeg vil gerne lige sige, at jeg ikke har sat mig ind i det, så jeg spørger udelukkende af interesse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

saxa

Føj for hel**** håber virkelig der er nogle politikere der får en meget dårlig smag i munden over denne nye lov!!  Kan slet ikke se hvorfor der lige skulle være den løsning, når du der er så mange muligheder - som andre også skriver hundekørekort, godkendte avlere mm.

Forstår fuldt ud de dyrlæger der nægter at aflive de sunde og raske hunde, bare pga. den lov politikerne har indført  til dem..

Anmeld

10. juli 2010

karina1980

Jeg tænker stadig, at disse folk nemt ville få adgang til dem. Der vil altid være brodne kar imellem. Det handler om, at der bare er én, der ikke følger loven, og ville sælge "udenom"!

Det lyder også til at være meget dyrt i udgifter for samfundet, hvis de ting skulle være i orden? 

reelt ikke, det er blot at der laves en lov omkring det,  og nogle gundlæggende punkter til kørekortet.

og stamtavlen beviser jo hvor hunden kommer fra, hvem den forfædre er osv, den har en hel del at sige også i forhold til adfærd da hunde med stamtavle ved gode avlere bliver mentaltestet.

men det er jo altid lettere at forbyde noget ind sætte sig ind i hvad der skal til

og de brodne kar vil jo blive avlet ud, avlers der udenom, kan hunden ikke få stamtavle og dermed vil den være ulovlig.

det vil selvfølgelig betyde et farvel til rigtig mange super dejlige gadekryds, men tilgengæld vil det betyde en god start på livet for rigtig mange hvalpe og et drastisk fald i impoteret hunde

meget af det ville jo så nok blive avlers og stamtavle klub der skulle stå for dette, men loven omkring det burde være ligeså let at lave som et forbud, resten er jeg sikker på at klubber og avler godvilligt vil hjælpe til med, hvis det er hvad der skal til for at redde ens race

Anmeld

10. juli 2010

Delilah

Den er så modbydelig som noget kan være! Det er et eksempel på det værste menneskeligheden har at byde på! TÆNK at slå en hel race ihjel fordi de mener den er ond? Fordi andre MENNESKER har trænet dem til at være aggressive, så beslutter de selvsamme MENNESKER at ALLE dyrene skal dø! Det kan virkelig gøre en pinligt berørt over at tilhøre samfundet.

Er rørt over at der er så mange dyrelæger derude der nægter at aflive dyrene fra de 13 bannede racer, men det vil desværre ikke hjælpe noget. Og er helt gal over Liselott blixt kommentar om at så må man aflive dem selv! Mage til mangel på empati og menneskelighed!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1374682.ece

Anmeld

10. juli 2010

lululupo

Zette skriver:

Enig - kender også flere hunde som er af den forbudte race. Kan slet ikke sætte mig ind i det - jeg er enig i at dem som opdrager der hund til at være farlig skulle rammes på en eller anden måde....

Det hele handler om opdragelse. Ejer jo selv en af verdens farligste hunde... og der er sku ikke meget farlig over ham!

Se iøvrigt lige det her fantastiske væsen Louis - min veninde Malous hund!

sødt billed.....

Anmeld

10. juli 2010

Shibby

Jeg ku ellers godt lide den lov..Men..de dyr er uskyldige..! Stakkels hvalpe!

Anmeld

12. juli 2010

smokin

Pia. skriver:

Ja ikk.... Syntes det er frygteligt det her... Kan slet ikke holde tanken ud om at aflive raske dyr og da slet ikke små hvalpe... hvad er det for noget... Men tænker også på den ejer der har sat dem i en papkasse på stranden ??? altså....

Lidt som om at, så er han/hun sluppet af med problemet og hvalpene... de har nok vist det blev svært at sælge dem...

Syntes virkelig de små dyr fortjener en chance...

http://ekstrabladet.dk/112/article1376012.ece

Så er der måske lidt retfærdighed alligevel...

Anmeld

12. juli 2010

Mum33

må nok ærligt indrømme at jeg er stor tilhænger af den nye lov. Vi har og har haft et kæmpe problem med diverse hunderacer i DK de seneste år. Ingen har den ideelle løsning på problemet, da det er en sag der involverer mange følelser da det jo er folks kæledyr der tales om. Måske er disse hvalpe søde og uskyldige nu, men hvad med om et år?

Det virker brutalt ja, men i sidste ende er det jo for at beskytte folk og deres børn, samt hunde.

Det er en lang debat, da jeg godt ved ejerne har en stor del af ansvaret for hundenes opførsel, men trods dette er jeg fortaler for loven.

Anmeld

12. juli 2010

line melias mor

jeg syntes absolut ikke at de hvalpe der er født skal aflives det skærer i mit hjerte men jeg må indrømme at jeg er glad for at de hunde skal have mundkurv på. kan se der er mange også i vores kvarter der skider højt og flot på det men sker der noget så er konsekvensen også større for hunden og hundeejerene end før men desværre også for den hund det går ud over og dens ejer!!!

Anmeld

12. juli 2010

Muffinmus

hm, jeg synes det er svært.

Far hader decideret den slags hunde, ikke fordi man ejer dem, men for det der gøres ved dem og for at deres sind er så let at smadre..der skal un et forkert vov til fra en anden hund en enkelt gang og så tricker det.

Vil ikke havde dem gående på gaden uden snor og synes ærligt talt det er fint med mundkurv.Så gør de da ingen pludselig skade. Og nej, det handler ikke kun om ejer og omdragelse, det handler om instinkt og det kan ikke alles få pillet af uanset hvor mange krammere de får.

Men at aflive sunde hvalpe ser jeg heller ingen fornuft i.

Jeg synes bare ikke der skal videre avles på dem. Dvs jeg hvis alt skal være kort og kontakt, så skal de neutraliseres så de netop IKKE avler dyr vi  skal aflive så...

og vil lang hellere ædes af en labrador end af en kamphund....Så selv om de bider flere pr år, så flænser de ikke deres ofre.

Er klart fortaler for en hundelov men der skal også være en vis fornuft i den og lige præcis den her hundelov går jo stik modsat alle vejledninger eksperterne er kommet frem til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.