Jeg vræler altså over den hundelov!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2010

VIPpigen

Ja, det er syndt for de hunde. Men føler mere med de mennesker som skal gøre det. De valgte deres fag ud fra de er dyre elskere, som hun siger i indslaget så har hun det dårligt med den første tanke inden hun skal på job er: bare der ikke er kommet nye hunde ind.

Du vælger uddannelse med hjertet, og fordi politikerne vil have de hunde afskaffet går det ud over dyrelægerne. Jeg syntes ærlig talt de politikker skal være dyrelæge for en uge eller måned, og selv slå de stakkels SMÅ USKYLDIGE hunde ihjel. Jeg ville aldrig kunne få mig selv til det. Og det er selvom jeg 2 gange nu inden for 2 måneder har set en kamphund i aktion på en lille familiehund, nede i gågaden i Vejle. Men slå dem ihjel fordi de er raske... NEJ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

lululupo

hvis du spørger mig er den hundelov helt ude i torvene.... Det er mere mennesker som burde ha et lov til at have hund så man kan undgå dem som udelukkende har dem så de kan bruge dem til hundekamp mv.... Jeg brækker mig bare ved tanken!!! Jeg kender selv 3 af de forbudte hunde og de er helt fantastiske!!!

Anmeld

10. juli 2010

smokin

Pia. skriver:

Ja ikk.... Syntes det er frygteligt det her... Kan slet ikke holde tanken ud om at aflive raske dyr og da slet ikke små hvalpe... hvad er det for noget... Men tænker også på den ejer der har sat dem i en papkasse på stranden ??? altså....

Lidt som om at, så er han/hun sluppet af med problemet og hvalpene... de har nok vist det blev svært at sælge dem...

Syntes virkelig de små dyr fortjener en chance...

Uskyldige små kræ, som i mine øjne ikke kan gøre nogen fortræd! Forstår slet slet ikke den hundelov!

Anmeld

10. juli 2010

smokin

lululupo skriver:

hvis du spørger mig er den hundelov helt ude i torvene.... Det er mere mennesker som burde ha et lov til at have hund så man kan undgå dem som udelukkende har dem så de kan bruge dem til hundekamp mv.... Jeg brækker mig bare ved tanken!!! Jeg kender selv 3 af de forbudte hunde og de er helt fantastiske!!!

Enig - kender også flere hunde som er af den forbudte race. Kan slet ikke sætte mig ind i det - jeg er enig i at dem som opdrager der hund til at være farlig skulle rammes på en eller anden måde....

Det hele handler om opdragelse. Ejer jo selv en af verdens farligste hunde... og der er sku ikke meget farlig over ham!

Se iøvrigt lige det her fantastiske væsen Louis - min veninde Malous hund!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. juli 2010

Margurit

Hvor er det bare forfærdeligt!! Kan godt være de er af en bestemt race, men er altså stadig af den overbevisning, at det også kommer MEGET an på hvordan ejeren opdrager. Jeg kan slet ikke holde tanken ud om at de skal aflives. Stakler! ØV!!

Anmeld

10. juli 2010

CamillaT89

Det er godt nok tragisk! Puh, det skar i hjertet at se.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan se andre udveje. Hvis det bliver forbudt at have dem, har de forkerte mennesker også sværere ved at anskaffe dem. Og vi må vel erkende, at det som regel(læs: ikke altid, men ofte) er de forkerte mennesker, der går efter disse racer! 

Jeg er helt indforstået med, at det ikke er hunden, men ejeren, der er problemet. Stakkels dyr! Kunne de da ikke bare sende dem til et andet land, hvor de er lovlige at opdrive!? Det er nok ikke så ligetil :/ 

Anmeld

10. juli 2010

Sommerfuglelarven

Det rammer mig dybt i hjertet at se de små stakkels hvalpe, og jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare er blevet aflivet med det samme, det der er grotesk!

Jeg kan godt forstå at der er hunderacer der er blevet ulovlige herhjemme, men de hvalpe var jo undervejs INDEN loven blev vedtaget, og så burde de have lov til at leve - men der måtte så ikke avles videre.

Anmeld

10. juli 2010

karina1980

jeg er totalt træt af den lov, min kære blanding har fået loppeeksem og vi måtte så en tur til dyrelægen, men hun vil jo ikke have mundkurv på, hun nægter faktisk at røre sig ud af stedet når hun får den på(stædige kræ) så jeg smed hende i bilen uden og kørte til dyrelæge.

det første ekspedienten siger til mig da jeg træder ind af døren er at jeg skal få sat mundkurv på min hund ellers vil de ikke se på hende

fint sætter mundkurv på og fortæller hende at så kan hun godt hente dyrelægen, for han må komme til min hund og ikke omvendt...det vil hun ikke...så fortæller hende pænt at min hund går ingen steder med mundkurv og hun er velkommen til at prøve, efter 20 min fatter hun endelig at det ikke lykkes og henter lægen.

og hvad gør han. jo han piller mundkurven af og tager hunden med sig..MØGLOV.

da jeg kom tilbage med min hund UDEN mundkurv kunne jeg så ikke lade vær med at spørge om hun overhovedet vidste noget om hunde, for hun burde da kunne vide at hunde ikke altid syntes nyt er fedt og slet ikke jo ældre de bliver.(min tøs er 4 år og kun en meget lille procentvis ulovlig)

vi har så valgt efter det her at skifte til en anden dyrelæge som ikke mener hun skal komme iført mundkurv.

men jeg synes det er langt ude at der skal dræbes små og halvstore hvalpe som er ganske sunde og raske, og at man hindre voksne hunde i at kommunikere med de andre `lovlige`hunde

Anmeld

10. juli 2010

karina1980

ct skriver:

Det er godt nok tragisk! Puh, det skar i hjertet at se.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan se andre udveje. Hvis det bliver forbudt at have dem, har de forkerte mennesker også sværere ved at anskaffe dem. Og vi må vel erkende, at det som regel(læs: ikke altid, men ofte) er de forkerte mennesker, der går efter disse racer! 

Jeg er helt indforstået med, at det ikke er hunden, men ejeren, der er problemet. Stakkels dyr! Kunne de da ikke bare sende dem til et andet land, hvor de er lovlige at opdrive!? Det er nok ikke så ligetil :/ 

der er mange andre udveje, den mest normale ville nok være at forbyde avl uden stamtavle.

dvs at alle hunde der er i stand til at få hvalpe skal være indehaver af stamtavle og avlsgodkendt.

indføre hundekørekort

derefter kan man på pålægger opdrætter at man ikke må sælge en hund til en person som ikke er indehvaer af et hundekørekort(hvilket også er i avlers intr.)

så kunne man jo enten ved lov eller i salgskontrakten lave et punkt hvor man efter overtagelsen af hvalpen skal starte på træning hos en godkendt klub indenfor 2 mdr.8eller lign.)

se det ville få ryddet ud i en hel del og være en langt mere human måde at takle problemet med dårlige ejer på

Anmeld

10. juli 2010

CamillaT89

karina1980 skriver:

der er mange andre udveje, den mest normale ville nok være at forbyde avl uden stamtavle.

dvs at alle hunde der er i stand til at få hvalpe skal være indehaver af stamtavle og avlsgodkendt.

indføre hundekørekort

derefter kan man på pålægger opdrætter at man ikke må sælge en hund til en person som ikke er indehvaer af et hundekørekort(hvilket også er i avlers intr.)

så kunne man jo enten ved lov eller i salgskontrakten lave et punkt hvor man efter overtagelsen af hvalpen skal starte på træning hos en godkendt klub indenfor 2 mdr.8eller lign.)

se det ville få ryddet ud i en hel del og være en langt mere human måde at takle problemet med dårlige ejer på

Jeg tænker stadig, at disse folk nemt ville få adgang til dem. Der vil altid være brodne kar imellem. Det handler om, at der bare er én, der ikke følger loven, og ville sælge "udenom"!

Det lyder også til at være meget dyrt i udgifter for samfundet, hvis de ting skulle være i orden? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.