lisbeth2910 skriver:
Jeg lader hende også bare sutte alt det hun vil, men hun bliver hurtigt sur når der ikke kommer mere ud, og falder først til ro igen, når hun så for en flaske i munden.
Vi har forsøgt med at det var far der gav hende flaske og der tager hun den også bare og spiser det hele. Så jeg tror ikke det er fordi hun bare gerne vil sutte, men at hun rent faktisk er sulten (eller tørstig) men hun nægter og drikke vand.
Sådan reagerer Johanna altså også tit, og hun har aldrig fået andet end min mælk. Her er det også om aftenen, hvor man jo oftest har lidt mindre mælk, og vores ammestund går tit lidt i fisk, fordi hun bliver ked af det og utilfreds over at der ikke kommer mere. Jeg tror hun glædeligt ville labbe det i sig, hvis hun fik en flaske på det tidspunkt, men hvem ved, måske ville det komme op igen, for hun vokser som hun skal og trives fint. Hun får ikke en flaske, men får en sut efter lidt tid, hvor hun bøvler rundt og er lidt ked af det. Så tager hun altid sutten og falder til ro. Mit gæt er at der går lidt tid før hun opdager at hun faktisk er ved at være mæt, og bare kunne grovæde helt vildt hvis vi ikke lige gav hende en pause. Nu skal det altså ikke lyde som om jeg er en slags fortaler for at sulte sit barn, men som sagt er Johanna altså godt i stand og følger sin kurve fint, og det lyder jo også som om Elina får hvad hun har brug for.
Anmeld