Hjælp hun spiser alt for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2010

Corn

lisbeth2910 skriver:

Hæ hæ ja eller man skal bare lige mærke om de har det for varmt. Dynes dog jeg er blevet bedre til at overbevise mig selv om at hun har det ok. Med den første tjekkede jeg konstant

ja det er heldigvis blevet bedre med tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

Tulle28

Mumto3 skriver:

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvorfor er det at hun skal have mme om aftnen (når dit bryst er ved at være tomt) for så bare at kaste det op igen? Kunne hun så ikke bare fik lov til at sutte hos dig. Hun vil få mindre mad på den måde, men det kunne tænkes at hun så heller ikke behøvede at kast op.

Med den væskst spurt hun lige har taget, så lyder det som om hun ikke behøver lige så meget mad det næste stykke tid (fordi jeg forudsætter at hun ikke skal fortsætte med at vokse så eksplosivt. Men på et eller andet tidspunkt skal tage en vokse-pause, og dermed ikke have brug for lige så meget mad som i en vækstespurt)

Lige min tanke - hvorfor i alverden giver du hende så MME? Amme er jo meget mere end mad, det er også tryghed og nærhed. Sådan er det bare med de små og det går jo hurtigt over. Mors babser er bare det bedste i verden de første måneder og sådan skal det da være!

Anmeld

11. juli 2010

MariaJ

lisbeth2910 skriver:

Jeg lader hende også bare sutte alt det hun vil, men hun bliver hurtigt sur når der ikke kommer mere ud, og falder først til ro igen, når hun så for en flaske i munden.

Vi har forsøgt med at det var far der gav hende flaske og der tager hun den også bare og spiser det hele. Så jeg tror ikke det er fordi hun bare gerne vil sutte, men at hun rent faktisk er sulten (eller tørstig) men hun nægter og drikke vand.

Sådan reagerer Johanna altså også tit, og hun har aldrig fået andet end min mælk. Her er det også om aftenen, hvor man jo oftest har lidt mindre mælk, og vores ammestund går tit lidt i fisk, fordi hun bliver ked af det og utilfreds over at der ikke kommer mere. Jeg tror hun glædeligt ville labbe det i sig, hvis hun fik en flaske på det tidspunkt, men hvem ved, måske ville det komme op igen, for hun vokser som hun skal og trives fint. Hun får ikke en flaske, men får en sut efter lidt tid, hvor hun bøvler rundt og er lidt ked af det. Så tager hun altid sutten og falder til ro. Mit gæt er at der går lidt tid før hun opdager at hun faktisk er ved at være mæt, og bare kunne grovæde helt vildt hvis vi ikke lige gav hende en pause. Nu skal det altså ikke lyde som om jeg er en slags fortaler for at sulte sit barn, men som sagt er Johanna altså godt i stand og følger sin kurve fint, og det lyder jo også som om Elina får hvad hun har brug for. 

Anmeld

11. juli 2010

JustAnotherName

Nej hun vil ikke rigtig have sut. Har prøvet en masse forskellige og indimellem lykkedes det i 5 min. hvorefter hun spytter den ud.

Det er ikke så meget tiden æderiet tager, det er mere det at hun kaster op der bekymrer mig.

Hun får jo både bryst og flaske uden problemer, så det er ikke fordi det bare skal være babsen - selvom det nok er den hun foretrækker.

Hun har aftener hvor hun spiser fra 16 - 21.30 med 10 min. pauser indimellem. Og de sidste mange timer er det MME hun får da mejeriet på daværende tidspunkt er helt tømt. Så der sutter hun jo ikke bare, hun spiser.

Hun har også taget 2 kg og er vokset 10 cm på 5 uger så det er jo ikke  fordi, hun mangler næring.

Har du forsøgt at "narre hende", og ligge hende ved dit bryst, med sutten i munden i stedet for brystet?

Mit gæt er, at det ikke handler om MADEN som sådan. For det kan ikke skyldes sult, når hun ligefrem ender med at kaste op af det.
Jeg tror det handler om tryghed.
Og det kan hun få i dine arme, med sit sut i stedet for brystet eller flasken.

Anmeld

11. juli 2010

JustAnotherName

Har du forsøgt at "narre hende", og ligge hende ved dit bryst, med sutten i munden i stedet for brystet?

Mit gæt er, at det ikke handler om MADEN som sådan. For det kan ikke skyldes sult, når hun ligefrem ender med at kaste op af det.
Jeg tror det handler om trygheden. Og den kan hun finde i dine arme, med sit sut istedet for brystet eller flasken.

Det KAN også skyldes tørst her i varmen !?!?!
Har du prøvet afkølet kogt vand i flasken, så det er væske fremfor mad?

Anmeld

11. juli 2010

LISBETH:-)

Tulle28 skriver:

Lige min tanke - hvorfor i alverden giver du hende så MME? Amme er jo meget mere end mad, det er også tryghed og nærhed. Sådan er det bare med de små og det går jo hurtigt over. Mors babser er bare det bedste i verden de første måneder og sådan skal det da være!

Fordi hun er mere sulten!!!!!!

Jeg har kun max 125 ml i babserne og hun spiser min. 200 ml ved hvert måltid.

Hun ligger meget ved babserne og får lov til at sutte alt det hun vil. Men når hun er sulten bliver hun jo sur når der ikke kommer noget ud.

Det er min sp der har sagt at jeg bliver nødtil at give hende MME - hvilket også har hjulpet på at hun får mere ro.

Anmeld

11. juli 2010

MariaJ skriver:

Sådan reagerer Johanna altså også tit, og hun har aldrig fået andet end min mælk. Her er det også om aftenen, hvor man jo oftest har lidt mindre mælk, og vores ammestund går tit lidt i fisk, fordi hun bliver ked af det og utilfreds over at der ikke kommer mere. Jeg tror hun glædeligt ville labbe det i sig, hvis hun fik en flaske på det tidspunkt, men hvem ved, måske ville det komme op igen, for hun vokser som hun skal og trives fint. Hun får ikke en flaske, men får en sut efter lidt tid, hvor hun bøvler rundt og er lidt ked af det. Så tager hun altid sutten og falder til ro. Mit gæt er at der går lidt tid før hun opdager at hun faktisk er ved at være mæt, og bare kunne grovæde helt vildt hvis vi ikke lige gav hende en pause. Nu skal det altså ikke lyde som om jeg er en slags fortaler for at sulte sit barn, men som sagt er Johanna altså godt i stand og følger sin kurve fint, og det lyder jo også som om Elina får hvad hun har brug for. 

Vi har forsøgt og aflede hende nårvi mener at nu må hun have fået nok. Hun er ikke til at få til at falde til ro før hun får mere mad.

Sutten nægter hun.

Anmeld

11. juli 2010

JustAnotherName skriver:

Jeg tror det handler om tryghed.
Og det kan hun få i dine arme, med sit sut i stedet for brystet eller flasken.

Ja vi har prøvet ALT for at hun skal tage sutten, men intet hjælper. Hun tager den måske 5 min. for så at spytte den ud, og søge efter mad.

Hun vil ikke have vand - laver bræk bevægelser når jeg giver hende det. Har enda forsøgt at narre hende ved at putte meget lidt MME i, men nej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.